Sees schreef:Met een dag- of nachtdeel op stal staan is toch ook niet per se iets mis? Ik denk nog steeds dat er veel meer paarden zijn die wel 24/7 buiten zouden kúnnen als de buitengang echt goed zou zijn maar een paar uur op stal lijkt me nou niet zo schokkend.
Daar geloof ik niks van. Ik heb nu een Anglo-Arabier, mijn vorige gezelschapsdame was een Engels volbloed.
Die kun je buitengooien wat je wilt, die vacht wordt gewoon niet waterdicht. Ook al heb je de meest fantastische mogelijkheden buiten, paddock paradise, meerdere schuilgelegenheden, stabiele kudde.
En ik heb het geprobeerd, met beide dames, het is gewoon niet aan ze besteed.
Ik voer buiten, ze hebben voldoende ruwvoer, kudde, gras..... het maakt geen bal uit, aan het eind van de dag (zodra de temperatuur omlaag gaat) willen ze naar binnen. Deken helpt niets. Ze willen wel naar buiten, hoor, maar gewoon een paar uurtjes, en echt, als je ze na twee uur binnenhaalt, vinden ze het helemaal prima. Zet je gewoon de draadjes open, lopen ze zo naar stal, af en toe eruit, en buiten kijken, en dan na een paar minuutjes weer binnen......
Van de zomer, de EV 24/7....... in de schuilstal

Dus ze kúnnen 24/7 buiten, en dan zijn ze absoluut niet blij..... ze staan hier van 8.00 tot 18.30 buiten, en als ik madame dan niet binnenhaal, breekt ze de tent af. En dan staat ze met andere paarden.