Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Lorette_ schreef:Met deze info kan ik er niets van zeggen. Het zou helpen als je meer wist van de eerste stal. Alle stallen hebben duidelijke voordelen en nadelen, maar nu weet je net te weinig om te zeggen welk pakketje gunstiger is.
Ik zou zo ook neigen naar stal 3, maar niet meer als je zegt dat 6/7 uur in het meest gunstige geval is en dat het ook maar zo op kan houden na 2 uur. En ik mis het uitmesten/strooisel en ruwvoer bij stal 3? Je kan om de manegelessen heen gaan rijden, maar stel dat de lessen er net zijn als jij naar je paard kan, dan is het wel een groot nadeel.
Een paard alleen (mocht dat het geval zijn bij stal 1) is niet wat, alleen merries (stal 2) ook niet (mocht je ooit een ander paard kopen), geen uitrijmogelijkheden (stal 2) vind ik ook wel erg jammer. Onbeperkt ruwvoer (stal 2) is dan weer een groot pluspunt. Erg lastig.
Maurice_Z schreef:Ik zit ook met een groot dillema momenteel:
Stal 1:
- Grote mooie weide, paarden altijd op de wei.
- Er komt elke dag iemand langs, dus indien ik niet kan komen is dit niet erg.
- Geen echte uitrijmogelijkheden
- Geen echte bruikbare piste
- Geen sociaal contact
- +-20 minuutjes rijden van mijn huis
- Goede band met de eigenaar
- Hooi inbegrepen in de prijs, 300euro per maand
Stal 2:
- 10HA wei, paarden altijd buiten, indien gewenst tijdens de winter 's avonds op stal
- Grote verlichte buitenpiste + longeercirkel
- Veel sociaal contact, worden leuke uitstappen georganiseerd.
- Goede uitrijmogelijkheden
- Wel ver weg van mijn huis, 45 minuten rijden, dus elke dag gaan gaat dan niet meer, maar ze krijgen daar ook de zorgen die ze nodig hebben.
- 320euro per maand, eten + hooi + stallen uitmesten inbegrepen
Stal 3:
- Weide huren, waardoor ik alles zelf moet doen, maar dit wel goedkoper is per maand.
- Geen piste
- Halfuur rijden van mijn huis
- Geen sociaal contact
- 75euro per maand, maar wel hooi en voer voor mijn rekening.
Brendaaaa schreef:Maurice_Z schreef:Ik zit ook met een groot dillema momenteel:
Stal 1:
- Grote mooie weide, paarden altijd op de wei.
- Er komt elke dag iemand langs, dus indien ik niet kan komen is dit niet erg.
- Geen echte uitrijmogelijkheden
- Geen echte bruikbare piste
- Geen sociaal contact
- +-20 minuutjes rijden van mijn huis
- Goede band met de eigenaar
- Hooi inbegrepen in de prijs, 300euro per maand
Stal 2:
- 10HA wei, paarden altijd buiten, indien gewenst tijdens de winter 's avonds op stal
- Grote verlichte buitenpiste + longeercirkel
- Veel sociaal contact, worden leuke uitstappen georganiseerd.
- Goede uitrijmogelijkheden
- Wel ver weg van mijn huis, 45 minuten rijden, dus elke dag gaan gaat dan niet meer, maar ze krijgen daar ook de zorgen die ze nodig hebben.
- 320euro per maand, eten + hooi + stallen uitmesten inbegrepen
Stal 3:
- Weide huren, waardoor ik alles zelf moet doen, maar dit wel goedkoper is per maand.
- Geen piste
- Halfuur rijden van mijn huis
- Geen sociaal contact
- 75euro per maand, maar wel hooi en voer voor mijn rekening.
Ik vind ze alle drie niet ideaal klinken eigenlijk....althans, stal 2 vind ik zowieso het beste, maar 3 kwartier rijden vind ik wel erg veel..... Ik zou denk ik verder zoekenn.
Maurice_Z schreef:Wat vind je dan mis met de anderen? Let wel stal 1 is voor 2 paarden en zou normaal gezien een soort van volpension moeten zijn, maar dan eten niet inbegrepen.
Maurice_Z schreef:Hmm, ik heb de indruk dat ik niet echt op de hoogte ben van de prijzenhier vragen ze makkelijk 100euro per maand voor een weide en dan heb je daar niets mee in.
De prijs die ik geef is wel telkens voor twee paarden, dus normaal zou de prijs voor stal 1 - 150 euro zijn en voor stal 2 - 160 euro.