Pony maakt me gek! Geen respect voor omheining.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:49

en dat is iets wat van te voren besproken had moeten worden, en wat nu alsnog besproken kan worden. Komen jullie er niet uit, dan kan ze wat anders zoeken. Maar eerst eens met z`n allen om de tafel gaan zitten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 17:49

Lynn_Nikita schreef:
en dat is iets wat van te voren besproken had moeten worden, en wat nu alsnog besproken kan worden. Komen jullie er niet uit, dan kan ze wat anders zoeken. Maar eerst eens met z`n allen om de tafel gaan zitten

:j

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 17:50

[***] schreef:
Ik volg dit topic al even, en ik verbaas me dat je zo goed op alles reageert!
Respect! Ik ben heel benieuwd of het vanavond opgelost word want dit is natuurlijk voor niemand leuk...

Heel veel succes!

Goh, bedankt. :j Ik ben ook benieuwd wat er vanavond uit gaat komen...

lovelygirly

Re: Pony maakt me gek! Geen respect voor omheining.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:24

voor diegene die denken dat ik dus niks wil betalen en dat ik te makkelijk denk. Dit is dus niet het geval. Jammer dat ik zo word neer gezet, terwijl ts wel degelijk beter weet dan dat! Het is begin, denk 2 jaar terug goed ten sprake gekomen, toen heb ik wat te laks gereageerd. Maar niet met slechte bedoelingen of om misbruik te maken. Dat is het laatste wat ik wil. En dit weet ts ok heel goed! Jammer dat dit verkeerd word over gebracht nu het tussen ons niet goed loopt. Heb altijd erg veel respect gehad en nog steeds voor haar vader.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 18:57

Ik ga vragen of op dit topic een slotje komt. Eigenaresse plaatst berichten wat niet naar waarheid gezegd word en dat is iets om op te lossen. (Of niet.)

Via dit topic is eigenaresse misschien het ideaalbeeld, jammer genoeg dat dat in de praktijk niet xo speelt en ik via sms hele andere dingen hoor.

Bij deze alle bokkers die mij geholpen hebben, enorm bedankt. Pb's worden zeker nog gewoon beantwoord. Maar openbaar wil ik hier een slotje.

Groetjes, [Giolli].

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:05

Hele andere dingen hoor, is bij deze niet waar.
Ook via sms heb ik de ts precies het zelfde gezegt , als wat ik jullie zeg.
Dat ik ten alle tijden wel respect heb gehad voor haar vader en voor zijn manier van doen en reageren. ;)
Ik heb het blijkbaar niet goed gezegt of laten merken,
Omdat ik nogal een klaag persoon ben, maar het is ten alle tijden niet gericht op haar vader.
Simpelweg gewoon omdat ik, baalde van de hele situatie. En dat is er ongetwijfeld vaak zat verkeerd uitgekomen, maar nooit zo bedoelt. Tevens weet de TS dit ook , en is het heel jammer dat ze mij slecht in beeld wilt laten komen. :)

Dat TS mij nu wilt afschilderen als iets slecht. Is alles behalve volwassen te noemen.
En alles behalve netjes te noemen.

Dat ts niet met mij door 1 deur kan is prima, maar mij afschilderen als leugenaar laat ik niet gebeuren. ;)
Jammer dat TS dan helaas ook niet alles naar waarheid durft en wilt te zeggen.
Dus nu blijf je in 2 strijd.

IK ga mezelf niet perfect noemen, totaal niet.
Maar goed dat is niemand. En TS dus ook niet. ;)
Iedereen maakt fouten!

Nogmaals voor diegene. ;)
Ik had eerder en anders moeten reageren. Dat is nu dan niet anders.
Maar ik heb wel degelijk ideeen op tafel liggen voor de vader.
En ben wel degelijk begonnen aan het wei. Tijdelijk tot een goede oplossing. :)
Vind jammer dat hier dan overheen gelezen word. ;)

Kwa omheining ben ik niet het ideale beeld geweest voor ideeen.
Maar voor mijn paarden ben ik niks anders als goed geweest. Ten alle tijden. ;)
Mijn paarden zijn voor alles gegaan! Als ik er niet was dan zorgde ik altijd dat mijn paarden de goede verzorging kreeg.
En zelfs toen ik ziek was heb ik mijn eigen paarden verzorgt. S'ochtends en s'avonds ben ik 8 van de 10 keer 2 maal daags aan wezig,
Om alles te controleren, te checken en te verzorgen. :)
Laatst bijgewerkt door lovelygirly op 09-04-13 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:09

Ze schildert jou niet per definitie af als "slecht", ze is aan het kijken hoe ze dit kan oplossen dat jullie er allebei weer met plezier staan.

Als je hier niet op in had gegaan en haar via PB had verteld dat je het er niet mee eens bent en je dit geen net topic vind. Ze heeft jouw naam nergens genoemd, dus dan hadden wij nooit geweten dat dit over jou ging.

Hopelijk komen jullie er hier vanavond uit samen. :)

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:12

Ze schildert me niet per definitie af als slecht.
Maar ze schildert me wel af als ''leugenaar''.
En dat is alles behalve zo. :)

Vanavond nemen hun het gesprek waar. ik ben hiervoor niet uitgenodigd. :)
maar hopelijk komt er een passend oplossing, op een normale manier overlegt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:15

Ik vind niet dat er iemand als heel slecht afgeschilderd wordt. Dit zijn gewoon twee personen die met een situatie verveeld zitten en wiens belangen bij hun eigen paarden liggen. Dat is normaal, maar daarom moeten jullie dringend met elkaar gaan praten op een niet-verwijtende manier om zo tot op 1 lijn te komen. Ik kan me voorstellen dat na 2 jaar de gemoederen bij beiden vol zitten.
Iedereen maakt fouten en misschien had TS meteen voor een deugdelijke oplossing moeten zorgen, maar goed, aan de andere kant, ze had ook wel een degelijke omheining. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet zou kunnen. Als andermans pony mijn duurbetaalde omheining zou mollen, zou die of op stal of op een apart stuk waar de eigenaar dan maar voor materiaal zorgt of weg.
lovelygirly, dat is iets wat je wel in je achterhoofd mag houden. Je staat daar nu redelijk goedkoop en de vader is twee jaar lang ook wel coulant geweest. Een goede plek voor je paard is goud waard, dus het kan zijn dat jij meer water bij de wijn zult moeten doen dan TS. Jij hebt haar meer nodig dan andersom.
Hierbij veroordeel ik niemand, zijn enkel wat vislijntjes die ik uitwerp die stemmen tot nadenken.

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:16

Het topic heet: pony maakt me gek, geen respect voor omheining. Het probleem lijkt me duidelijk, nu nog de goede oplossing.

Zou het echt niet fijn vinden als er een pony/paard/veulen onder een auto komt/gewond raakt/kwijt is/noem maar op, omdat 'een omheining zo veel geld kost, en aan elkaar knopen ook wel kan'. Er is door verschillende mensen in het topic duidelijk aangegeven dat het echt onvoldoende is, en dat het er niet veilig uit ziet.

Wat snap je nog niet (vraag ik me oprecht af)?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:19

als het goed is, had ik vertelt dat het nu hout is, geen draad meer! Ik weet dat ik mijn handjes mag klappen en beter had moeten weten, maar dat zei ik ok al!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:24

Dat is gewoon heel normaal, hoor, lovelygirly, dat je voor je dieren zorgt :j
Dat doen we allemaal, ook als we ziek zijn ...

Wat niet normaal is, dat je je verantwoording niet neemt als je dieren iets van een ander slopen, misbruik maakt van de goedheid van iemand en dan ook nog eens met modder gaat lopen gooien :n

Bernadet heeft jouw naam niet éénmaal genoemd, je hebt er zelf voor gekozen om je te mengen in het topic en nu hoop ik dat je ook leest hoe men in het algemeen erover denkt ...

Los dit gewoon als volwassenen onder elkaar op en niet via een openbaar forum :n

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:27

TS schildert je ook niet slecht af, ze legt op een nette manier uit wat de situatie is en dat ze juist ook begrijpt dat je geen bakken vol met geld gaat uitgeven voor een plek wat te koop staat. Ze zoekt een oplossing die voor jullie beiden goed bruikbaar is, wat in een redelijk financieel plaatje past, om het voor jou realistisch te houden.
En ik denk dat iedereen wel heeft gelezen dat je inmiddels een stuk apart hebt afgezet met een houten omheining. Maar nu gaat het om de omheining, misschien in de toekomst om iets anders. Ik denk dat jullie gewoon goede afspraken moeten maken, het is tenslotte een vriendendienst en geen pensionstalling, je kunt dan ook niet hetzelfde verwachten als bij een pensionstalling. Dat is gewoon de volgende stap en is aan jullie, ga gewoon aan de tafel zitten en praat met elkaar, doe dit niet hier op het forum. Adviezen zijn er gegeven voor een deugdelijke omheining, die is er nu. Nu is het aan jullie zelf om er eens goed over te babbelen wat de verwachtingen van elkaar zijn.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:29

zoals vertelt net heb ik niet goed mijn verantwoording op dat gebied genomen. Bewust, maar wil wel degelijk betalen. Ten alle tijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:40

Gini schreef:
Dan ben je dus geen pensionstal en ook niet onderhevig aan die voorwaarden.
Kan jij even jouw bron weergeven? Kan dat ik het mis heb.
Maar het is niet omdat je een stuk grond aan een paardenmeid verhuurd, dat je meteen pensionhouder bent.

Mijn paarden staan niet op een stuk grond die aan mij word verhuurd.
Mijn paarden worden dagelijks binnen en buiten gezet, worden gevoerd en gemest, hooi en bodembedekker zitten bij de prijs in en rijbak is aanwezig. Dus ik sta volpension bij een particulier.
Ligt even in welke gemeente je zit, maar je mag hobbymatig tot 7 paarden houden, heb je meer dan dat, wordt je door de gemeente als bedrijf gekenmerkt.
Komt door de mest wet en de milieuwetten. Bij ons is dat tot 7 paarden (groot) of 10 ponies of 17 shetlanders.
Maar ook als jij gewoon geld betaald bij een particulier en de dagelijkse zorg aan diegene overdraagt, dient deze wel voor veilige omstandigheden te zorgen. Je krijgt immers betaald ervoor?

Je kunt het bij oa levende have vinden.
http://www.levendehave.nl/vraag/hoeveel-paarden-mag-je-houden-als-hobbyist-en-wanneer-ben-je-bedrijfsmatig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:47

Mindim, jij betaalt waarschijnlijk ook voor die diensten.
Mijn paard wordt ook gevoerd, wordt ook buiten gezet, wordt tijdens mijn vakanties ook gemest, maar dat is vanuit vriendendienst en omdat dat net zo makkelijk met de rest meekan, en niet omdat ik voor die dienst betaal. Ik betaal slechts hetgeen mijn paard kost. Sterker nog, ik betaal niet eens boxhuur of gebruik van de buitenbak of stapmolen. Mijn prijs is puur gebaseerd op verbruik in voer. Dat is in dit geval ook, voor 95 euro per maand voor 2 paarden/pony's. Dus in hoeverre krijgt iemand betaald? Mijn "staleigenaar" krijgt echt niet betaald voor zijn diensten. Maar als dank voor wat hij doet helpen wij vaak wel mee met klusjes, klusjes die vaak niet eens paard-gerelateerd zijn. Hij doet iets voor ons, wij doen iets terug.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:03

Bedrijfsmatig ben je ook niet bezig als je meer dan 7 paarden hebt staan (van jezelf) maar als je meer dan 7 paarden BEDRIJFSMATIG hebt staan.
Dus: je hebt 4 paarden van je zelf, en 4 (betaald) van een ander, zit je op 8 stuks, maar ben je nog steeds geen, en word je ook niet aangemerkt als een commercieel paarden bedrijf.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 20:17

Shirley schreef:
Dat is gewoon heel normaal, hoor, lovelygirly, dat je voor je dieren zorgt :j
Dat doen we allemaal, ook als we ziek zijn ...

Wat niet normaal is, dat je je verantwoording niet neemt als je dieren iets van een ander slopen, misbruik maakt van de goedheid van iemand en dan ook nog eens met modder gaat lopen gooien :n

[Giolli] heeft jouw naam niet éénmaal genoemd, je hebt er zelf voor gekozen om je te mengen in het topic en nu hoop ik dat je ook leest hoe men in het algemeen erover denkt ...

Los dit gewoon als volwassenen onder elkaar op en niet via een openbaar forum :n

Bedankt Shirly, ik vind het ook gewoon normaal als je voor je eigen paarden zorgt, ook wanneer je ziek bent. Maargoed, dat zal wel aan mij liggen.

Lovelgirly, als je mijn berichten door had gelezen en daar de tijd voor had genomen, dan had je kunnen lezen dat ik nergens je naam heb genoemd.
Het erge is dat ik via berichten een nogal uitgesproken mening krijg, maar hier, of face to face,,word er niets gezegd.

Ook de berichten die eigenaresse hier in het topic plaatst zijn helaas niet waar. :n
Daarom wil ik dit onderling uitvechten, omdat ik het idee krijg dat eigenaresse de boel wilt verdraaien. Dat zou zonde zijn van dit topic vol adviezen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 20:58

lovelygirly schreef:
zoals vertelt net heb ik niet goed mijn verantwoording op dat gebied genomen. Bewust, maar wil wel degelijk betalen. Ten alle tijden!

Jammer dat dit ter sprake komt, er is namelijk niet een keer betaald voor nieuwe omheining, zelfs geen deel of kleine bijdrage.
Ook niet betaald voor dingen waar mijn vader om gevraagd heeft. En dat maakt dat je berichten kant noch wal slaan.

Nogmaals, ik heb een mod gevraagd dit topic te sluiten. Niet omdat ik het niet eens ben met de gegeven adviezen en tips, maar wel omdat ik het jammer vind dat eigenaresse hier verhalen aan het licht brengt wat niet klopt.
Via smsjes en whats-app berichtjes krijg ik helaas ook andere dingen te horen wat het helemaal on eerlijk maakt om deze discussie online verder te voeren.

Iedereen heel erg bedankt. Ik heb goede (en minder goede) adviezen uitgeprint en aan mijn vader laten lezen zojuist. Ook foto's laten zien en verzekeringspapieren + contract.
Daaruit zijn een hele boel dingen aan het licht gekomen wat nooit de bedoeling kan zijn geweest.

Ik heb enorm veel gehad aan jullie tips en adviezen, maar om een rel topic te voorkomen laat ik dit topic graag sluiten...

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:16

jammer TS dat je het topic wilt sluiten voor dat je zoals je zelf aan gaf de oplossing/beslissing van jullie gesprek niet kan vertellen in dit topic.

@ Lovelygirly heb je een WA verzekering? daar kan je de schade waarschijnlijk op verhalen zoals ik al eerder aan je vroeg/tegen je zei en meerdere mensen met mij.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:16

Ik heb enorm veel respect voor je dat je zo netjes blijft, meid, echt :j

Hopelijk komen jullie er vanavond samen uit, succes en sterkte !

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 21:32

AdnerB schreef:
jammer TS dat je het topic wilt sluiten voor dat je zoals je zelf aan gaf de oplossing/beslissing van jullie gesprek niet kan vertellen in dit topic.

@ Lovelygirly heb je een WA verzekering? daar kan je de schade waarschijnlijk op verhalen zoals ik al eerder aan je vroeg/tegen je zei en meerdere mensen met mij.

Dat mag je zeker wel weten.
Mijn vader wilt de kosten via eigenaresse's WA verzekering terug gaan halen.
Daarnaast wilt hij ook de stallingskosten omhoog gaan gooien en aangezien er voor de winter afspraken waren gemaakt dat eigenaresse haar eigen hooi zou betalen en dit nooit gebeurd is, moet dit vanaf een bepaalde periode ook gaan gebeuren.

Qua vriendschap gaan er ook een boel dingen veranderen, maar dat doet niets ter zake in dit topic.
Mijn mening aan mijn vader is gegeven, heel simpel. Pony zorgt voor problemen, pony weg.
Dat is ook de mening van mijn moeder.
Maar mijn vader wilt het graag nog een keer gaan proberen onder betere afspraken.
Dat is zijn keuze geweest, niet de mijne.
Ik accepteer zijn keuze en leg me er bij neer dat eigenaresse haar pony hier houd voor zolang het goed gaat. Mocht het (meer!) problemen gaan opleveren tussen onze 'vriendschap' of op 'zakelijk gebied' dan word de knoop echt doorgehakt dat we hier niet verder mee willen.

Mijn vader is vandaag begonnen met het repareren van de wei, alles word nieuw aangeschaft. Eigenaresse betaald hier niet aan mee, alhoewel ik dat wel zo eerlijk zou vinden.
Echter wilt mijn vader haar verder niet met kosten belasten. Ik vind dat paarden nou eenmaal geld kosten en eigenaresse zich moet verantwoorden voor schade die door haar pony gemaakt is.
Mijn vader vind dat in dit geval niet, ook zijn keuze. :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 21:49

@Joscaa, @Shirley èn @TS zelf (en de rest die eroverheen gelezen heeft of het vergeten is):
TS heeft wel degelijk de naam van de eigenaresse genoemd, wat ik absoluut niet netjes vond!! TS heeft namelijk verwezen naar het topic van 2 jaar geleden waarin de eigenaresse om advies vraagt om haar shet binnen de omheining te houden. Wat overigens ook al een vreemd topic is, want de huidige TS mengt zich daar ook in de discussie, maar doet daar net alsof die pony niet bij haar staat (een of ander toneelspelletje?).
Volgens mij heeft de eigenaresse zich pas nadat dit topic genoemd is door TS in de discussie gemengd.

@de eigenaresse: ik hoop dat je er uit kunt komen met de vader van TS.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:19

ik lees nu net de oplossing. Ik wil dit verder bespreken met vader. Kwa hooi wil ik zeggen dat daar een afspraak mee is gemaakt. Ik had al met al 40 balen stro gekregen, hun mochten dit gebruiken. En ik de hooi. Dat was overlegt. Verder zeg ik niks meer. Bedankt voor de reacties.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 22:21

- via pb gegaan -
Laatst bijgewerkt door Giolli op 09-04-13 22:25, in het totaal 3 keer bewerkt