Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Poess91 schreef:Ik reageer hier voor de laatste keer.
Ik ben alles behalve slecht voor mijn paard, zij komt zeker op nummer 1.
Als jullie vinden dat ik slecht bezig ben, dan is dat jullie probleem.
Mijn paard straalt alle geluk uit en heeft geen stalgebreken.
In de winter komen ze inderdaad niet op de wei en naast de beweging die ik geef vaak maximaal een uurtje op de paddock.
Sinds vorige week zijn ze elke dag een uurtje de wei op om dit uit te breiden naar hele dagen.
Ik sta op een stal met tientallen paarden, om een beetje wei over te houden is de winterperiode geen doen.
Natuurlijk zou ik haar liever meer buiten hebben, alleen zie ik er geen probleem in hoe dit nu gaat.
Zelfs de echte toppaarden en stallen zetten hun paarden nog minder buiten, al van kleins af aan maak ik mee dat de maneges hun paarden en pony's binnen houden in de winter.
Nog nooit heb ik gehoord van een paard wat hier ernstige gebreken van heeft gehad.
Mona81 schreef:Poess91 schreef:Ik reageer hier voor de laatste keer.
Ik ben alles behalve slecht voor mijn paard, zij komt zeker op nummer 1.
Als jullie vinden dat ik slecht bezig ben, dan is dat jullie probleem.
Mijn paard straalt alle geluk uit en heeft geen stalgebreken.
In de winter komen ze inderdaad niet op de wei en naast de beweging die ik geef vaak maximaal een uurtje op de paddock.
Sinds vorige week zijn ze elke dag een uurtje de wei op om dit uit te breiden naar hele dagen.
Ik sta op een stal met tientallen paarden, om een beetje wei over te houden is de winterperiode geen doen.
Natuurlijk zou ik haar liever meer buiten hebben, alleen zie ik er geen probleem in hoe dit nu gaat.
Zelfs de echte toppaarden en stallen zetten hun paarden nog minder buiten, al van kleins af aan maak ik mee dat de maneges hun paarden en pony's binnen houden in de winter.
Nog nooit heb ik gehoord van een paard wat hier ernstige gebreken van heeft gehad.
Ik vind dit toch wel zo'n kul...je hele verhaal trouwens. Je hebt je blijkbaar nog nooit verdiept in het natuurlijke gedrag van een paard?? Ik betwijfel of je paard echt alle geluk uitstraalt, vanuit jouw optiek waarschijnlijk. Je denkt vanuit jezelf en niet vanuit het paard. Het dier is er voor jouw gemak, maar blijkbaar niet andersom. Dat er mensen zijn die even geen andere keuze hebben dan zo'n stal, dat begrijp ik nog. Maar dat jij er geen probleem in ziet, vind ik voor je dier wel treurig. Jeetje, kijk eens om je heen en verruim je blik en denkwijze! Want je argumenten zijn wel erg oppervlakkig.
Mona81 schreef:Relschopper? Waarom? Als je een duidelijke mening geeft, dan mag je daar toch ook een duidelijke reactie op verwachten? Ik vind haar manier van denken echt héél sneu voor haar paard en geef mijn mening, that's it.
M_D_H schreef:Geryon schreef:Wat zijn paarden toch lief eigenlijk, dat ze er zo snel tevreden uit zien...
Heel anders dan mensen die altijd en alleen maar met een vingertje wijzen om aan de wereld te bewijzen dat zij jet wel goed doen...
Leef en laat leven...
mooihoofd schreef:waarom heb je en binnenbak nodig....omdat je wedstrijden rijd onzin. heb het ook altijd zonder binnenbak gedaan. en ben ook ver gekomen met mijn paard. dus dat vind ik nou echt onzin zeggen dat je een binnenbak nodig hebt. of ja een sportpaard hoeft niet zo lang op de wei . vind ik ook onzin
mooihoofd schreef:waarom heb je en binnenbak nodig....omdat je wedstrijden rijd onzin. heb het ook altijd zonder binnenbak gedaan. en ben ook ver gekomen met mijn paard. dus dat vind ik nou echt onzin zeggen dat je een binnenbak nodig hebt. of ja een sportpaard hoeft niet zo lang op de wei . vind ik ook onzin