Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nadita schreef:fokfanaat schreef:maar loveuggs, is (misschien wel tot 10) dagen zonder beweging niet vreselijk voor een artrosepaard?
Waarom kies je niet voor stiftgaten met wideapunten?
Mijn idee... Heb ik altijd in de winter, zeker in vorstperiode. Hebben paarden toch meer grip op bevroren grond.
En Loveuggs, als je paardje toch al op ijzers staat, moet het helemaal geen probleem zijn.
miicchhellee schreef:het gaat niet om ijknobbels maar om de schade die het opnieuw kan aanrichten, aangezien we al 2x een probleem daardoor gehad hebben
Ninx schreef:miicchhellee schreef:het gaat niet om ijknobbels maar om de schade die het opnieuw kan aanrichten, aangezien we al 2x een probleem daardoor gehad hebben
Peesblessures zijn echter vaak te wijten aan te snel, hard, intensief of onkundig trainen met te weinig rustmomenten.
De zgn ongelukjes waar men het dan een wijt zijn vaak de laatste druppel maar niet DE oorzaak.
Dit zijn trouwens niet mijn woorden, maar de woorden van een DA op de kliniek.
Ik zeg niet dat dit voor jouw paard zo geldt. Maar mensen zijn helemaal piemelig met vorst, maar rijden het dier wel vaak over de kop... dat is dan niet gevaarlijk
Ilsje_007 schreef:Mijn paard staat vanaf dinsdag helaas binnen. Normaal gaat ie met sneeuw gewoon naar buiten met zijn vriendin (als enige van stal, de rest heeft hoefijzers). Maar hier zijn de paddocks vanuit modderige toestand opgevroren en is de bodem nu een kraterlandschap met gaten tot 10 cm diep. Levensgevaarlijk!
Ik vind mijn paard opsluiten vreselijk, maar ik zie even geen andere oplossing.
modirlief schreef:Hier lopen ze heel de dag buiten,ook in de sneeuw! paarden zijn echt niet dom hoor,kunnen zich prima aanpassen. ik vindt het een beetje zielig om ze de hele dag binnen te houden. moet je je eens voorstellen dat je de hele dag op de wc. moet zitten! lekker naar buiten als het kan!
Ariebren schreef:Bij de paarden die nu minimaal naar buiten gaan, moet je wel het krachtvoer drastisch terug nemen.