Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Nou dan kan ik je uit de droom helpen
Strokorrels zijn net zo hard als houtkorrels en als ze uit elkaar vallen heb je eenzelfde soort ondergrond.
granu schreef:DubbelDun schreef:Nou dan kan ik je uit de droom helpen
Strokorrels zijn net zo hard als houtkorrels en als ze uit elkaar vallen heb je eenzelfde soort ondergrond.
De echte goede strokorrels zijn veel zachter geperst dan houtkorrels.
Een zak goede strokorrel zal steeds veel meer volume zijn dan een zak houtkorrels.
Als de strokorrels bestemd zijn om te verbranden, dan zijn ze ook hard geperst.
En de ondergrond van strokorrels, gemaakt om als strooisel ingezet te worden, is gans anders dan de ondergrond van houtkorrels : in strokorrel vind je nog vezel, houtkorrel is enkel poeder
russel schreef:granu schreef:
De echte goede strokorrels zijn veel zachter geperst dan houtkorrels.
Een zak goede strokorrel zal steeds veel meer volume zijn dan een zak houtkorrels.
Als de strokorrels bestemd zijn om te verbranden, dan zijn ze ook hard geperst.
En de ondergrond van strokorrels, gemaakt om als strooisel ingezet te worden, is gans anders dan de ondergrond van houtkorrels : in strokorrel vind je nog vezel, houtkorrel is enkel poeder
Nee hoor, helemaal niet waar...en houtkorrel blijft veel langer goed dan stro korrel.
Heb zowel german horse pellets gebruikt als plosplan.
Kwa volume ook zo een kul, hoe merk je dat?
knaasje schreef:Zaken gaan slecht zeker Granu, nu je dit topic moet bestormen om te vertellen hoe slecht houtkorrels wel niet zijn en hoe geweldig strokorrels zijn. Aan beide zitten er voor- en nadelen maar houtkorrels zijn echt niet zo slecht ten opzichte van de strokorrel als jij zit te vertellen. Mijn pony staat er al een jaar of twee op en het is totaal niet stoffig. Het is inderdaad vergelijkbaar met zaagsel alleen dit neemt nog meer vocht op.