Ik heb vandaag mn stroom-paddestoel gekregen, maar er zit geen grondpen bij en ook zit er maar 1 snoertje aan met een zwarte klem (aardeklem). Kun je zo'n kabeltje met rode klem gemakkelijk ergens kopen (bouwmarkt ofzo?). En onderin de paddestoel zit een gat met schroefdraad, waar je dus een grondpen in kan doen en zo de paddestoel de grond in kunt prikken. Alleen kan ik niet echt vinden waar ik zo'n pen kan kopen. Op de website van Koltec kun je alleen een hele ombouw-frames kopen.
DubbelFun
Geplaatst: 15-01-13 19:26
Heb je nergens een stuk pijp liggen ?? Ik heb gewoon een stuk CV-pijp de grond in geslagen (meter diep) en daar een aarde-draad (geel/groen) aan vastgemaakt en die aan mijn stroomkastje vastgemaakt.
Ik heb inmiddels mn padhok al klaar.. tenminste.. vrijdag komt 't hok erop en dan is het een echt padhok :J
Anyway, mocht iemand nog een tip hebben over de stroomklok, dan graag.
En nog een vraagje, hoe kan ik het water zo lang mogelijk dooi houden? Ik heb een grote waterton (cement-ton) en ik dacht dat het misschien een idee is om er een doodsimpele (voet)bal in te doen, om het water een beetje in beweging te houden?
@Leorah : heb je stroom bij de hand?? Dan zou je een schotelverwarming kunnen nemen http://www.agradi.nl/zoeken?query=Kerbl Warmhoudplaat Pluimveedrinkbakken Verder kun je idd 2 metselkuipen van ongelijke grote met purschuim 'verbinden' en's avonds afdekken met een geïsoleerd deksel. Zelfs heb ik een grote koelbox staan van Coleman http://www.peetershengelsport.nl/websho ... elbox.html en die werkt ook perfect op het water dooi te houden. Kijk eens op MP naar een leuke 2e hands
ik heb altijd 2 waterbakken staan, 1 is altijd open en 1 met dik ijs. nu dus maar 1 dan houden ze hem zelf ijsvrij, chek het altijd wel extra. maar is wel apart om te zien.
ik zou in de winter 2 jadikans(of hoe je dat ook schrijft) met lauw water die van mij vinden dat heerlijk als het niet zo koud is en het bevriest een stuk minder snel
Zo, ik maak me op voor een dag in de kou! morgen om half negen wordt de schuilstal geleverd (als bouwpakket), en dan gaan we dus met muts op, sjaal om enzzzz aan de bouw ermee. BRRRR!!!! Ik hoop dat we hem morgen op zn pootjes krijgen en dat ie inderdaad niet te moeilijk op te zetten is (zoals ze in de advertentie beweren haha).
Ja ik zie dat het idd vandaag 'bouw'dag is, dus hij zal nog wel niet staan
Pacific
Geplaatst: 18-01-13 12:29
Sannee10 schreef:
ik zou in de winter 2 jadikans(of hoe je dat ook schrijft) met lauw water die van mij vinden dat heerlijk als het niet zo koud is en het bevriest een stuk minder snel
Warm water bevriest juist sneller
Ik ben een stille volger, maar ik vind het echt al heel mooi!
DubbelFun
Geplaatst: 18-01-13 13:50
Sannee10 schreef:
Je bent uniek Google kent deze schrijfwijze slechts éénmaal. Overigens is het jerrycan