Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Hoe krijg ik,op een nette manier, mijn omheining terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:41

Ze heeft al gezegd dat ze de VAVO volgt. Oftewel, voortgezet onderwijs voor volwassenen. Kan op VMBO-tl, HAVO of VWO niveau. Gezien het taalgebruik gok ik op VMBO...

Zosja, maak een beslissing. OF help Gohya op een goede manier en zorg dat ze haar spullen krijgt, OF trek je terug uit dit conflict en laat Gohya het met Linda afhandelen.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:43

Ik denk eerder dat ze haar bso aan het doen is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 10:46

@pmarena
Het punt is dat L er persé bij wil zijn.Ik kan het dus niet met Zosja alleen regelen.
Gister een afspraak met Zosja gemaakt,staat L er ook bij.
Zosja weet niet eens wat van mij is,L weet dat wel,zij heeft toendertijd zelf geholpen de palen erin te slaan,koord er omheem,isolatoren er in.L weet precies wat van mij is.

De afspraak was er idd.óf ze neemt alles over,óf ze zorgt zelf voor een omheining.
Ook de eigenaar was hiervan op de hoogte.

Dat prikkeldraad zit aan de linkerkant,zat in kleine paaltjes v.d. gemeente.Nu heeft de gemeente die kleine paaltjes eruit gehaald,en het prikkeldraad gewoon aan mijn palen vast gemaakt.Nu is er dus geen dubbele omheining meer aan die kant.

De palen heb ik niet bij een bouwmarkt gekocht,maar bij een houthandel.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:47

Ik denk dat een constructieve bijdrage aan het probleem een hoop meer zou opleveren dan de neerbuigende opmerkingen over een hogere opleiding, die de zaak alleen maar laten escaleren. En daar lijkt niemand me bij gebaat.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:47

en waarom zou jij zelf voor 250 op moeten draaien? er zijn er hier 2 in het spel, jij en linda, dus 250 : 2 = 125 euro per persoon. misschien dat het in 2 keer betaald kan worden met GOEDE afspraken op papier, dat is 62,50 per maand per persoon. moet toch wel te doen zijn? zeker als je amper huur betaald aan deze weide, normaal gesproken had je ze ook ergens neer moeten zetten en wel de volle pond betalen.
250 euro voor de palen/isolatoren/lint en daarbij ook nog een waterpomp is een redelijke prijs. als je het lint niet nodig hebt en de waterpomp niet kan er wellicht iets vanaf en zit je op nog minder... een hoop kopzorgen minder en met dit weer palen in de klei proppen zit je ook echt niet op te wachten hoor!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 10:48

Bokkers, Zosja heeft problemen met de ned. taal m.b.t. schrijven.
Het is niet zo dat ze het zomaar doet,ze kan er niets aan doen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:51

Het is toch veel goedkoper om omheining over te nemen dan helemaal nieuwe te kopen? Ik weet dat mijn omheining ook echt duur was en met 250 euro niet daar kwam!

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:53

Gohya, ik zou zelf niet langer meer wachten en het zeker niet meer van de andere partij af laten hangen.
Het lijkt mij duidelijk dat ze je aan het lijntje houden en wellicht zie je je spullen dan nooit meer terug.
Ik zou de hulp van de bokkers aannemen en het er zsm zelf uit halen.
Inderdaad van te voren even de wijkagent op de hoogte brengen.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:58

Wat een rot-situatie is dit.
Ik zou zeggen:Gohya,alle palen,lint,isolatoren ed wat van jou is merken met iets wat opvalt.
Je maakt een afspraak met L en Z dat je op die datum,op die tijd je spullen op komt halen.
L en Z moeten het dan klaar hebben liggen op een plaats waar het veilig ligt.
Gohya laadt het op en klaar is kees.
Kunnen L en Z bij het uittrekken van Gohya dr palen meteen andere palen erin zetten,nieuwe isolatoren erop zetten en nieuw lint om de weide trekken.

Als L en Z de spullen niet klaar hebben liggen dan ga je met een paar bokkers daar naar toe en halen alle spullen van Gohya eruit en zorgen ze dat de paarden veilig staan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:03

Oef, kun je dat prikkeldraad er dus ook nog uit gaan slopen... als dat er flink diep in geslagen is met krammen is dat ook nog een rotklusje....

Bij een houthandel hebben ze overigens dezelfde soort paaltjes vaak ook :)

Als het van dat wittige hout is met gewolmaniseerde behandeling (iets groenige gloed krijg je daarvan) van een cm of 6-8 breed....na 3 jaar kunnen die prima weggerot zijn waardoor ze snel breken als je van links naar rechts gaat duwen om wat meer ruimte te krijgen om ze eruit te kunnen halen.

Zeker als het wat natter wordt dan zitten ze ook nog vastgezogen in de grond... wat een enorme rotklus om dat eruit te halen....en om weer andere palen er in te zetten. Onbegrijpelijk dat mensen daar "zin" in hebben, en ondertussen staan die paarden achter een schamel draadje? :=

Blijven er nog genoeg palen achter om de boel goed omheind te houden, of verkijken de huidige gebruikers zich daar enorm op?

Kunnen ze eerst jou helpen om alles eruit te halen, en dan moeten ze nog dezelfde dag weer nieuw spul erin zetten.....nou dan slaap je wel lekker 's nachts :=

Als ik de nieuwe gebruikers was zou ik er nog maar eens heel goed over nadenken of het spul niet gewoon overgenomen kan worden.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:05

lovemyhorse1 schreef:
Wat een rot-situatie is dit.
Ik zou zeggen:Gohya,alle palen,lint,isolatoren ed wat van jou is merken met iets wat opvalt.
Je maakt een afspraak met L en Z dat je op die datum,op die tijd je spullen op komt halen.
L en Z moeten het dan klaar hebben liggen op een plaats waar het veilig ligt.
Gohya laadt het op en klaar is kees.
Kunnen L en Z bij het uittrekken van Gohya dr palen meteen andere palen erin zetten,nieuwe isolatoren erop zetten en nieuw lint om de weide trekken.

Als L en Z de spullen niet klaar hebben liggen dan ga je met een paar bokkers daar naar toe en halen alle spullen van Gohya eruit en zorgen ze dat de paarden veilig staan.

Zo zou ik het ook doen. L en Z hebben dan tijd zat gehad om alles te regelen. TS je hebt al lang genoeg op je palen moeten wachten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:07

Lente schreef:
Hoewel ik het niet eens ben met Kiki haar uitlating vraag ik me wel oprecht af of je op je opleiding ook op deze manier schrijft. Het is in elk geval niet HBO/WO-waardig.

Verder geen waardeoordeel, enkel een constatering.

Nou ik heb mbo gedaan en kan toch een redelijke tekst neerzetten.. :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:12

@pmarena
Het zijn geen gewolmaniseerde palen,maar geimpregneerde palen.Ze zijn idd. rond de 6cm doorsnede.Ik had er flink stroom op staan,dus had daarom niet van die hele dikke palen gekocht,en mijn paarden zijn gelukkig geen slopers.Nou als dat prikkeldraad met krammen vast zit,laat ik die palen maar staan.Wel haal ik die lange isolatoren eruit.Ook al zouden ze afbreken [volgens zosja] pech dan,maar eruit gaan ze.
Ik zal vandaag eens contact opnemen met de politie,kijken wat die er van zeggen.

Ze hebben trouwens ook niet genoeg palen gekocht om dat hele stuk te omheinen.
Ze komen heel veel palen tekort,dus hoe ze dat willen oplossen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:15

Wolmaniseren is 1 vorm van impregneren, net zoals gecreosoteerde palen geïmpregeneerd zijn, maar dan met creosoot (zeg maar teer, daar krijg je weer van die bruin-zwarte palen van) en van wolmaniseren krijg je dus van die groenige zweem over je lichte paaltjes. Geteerde palen gaan vaak veel langer mee :)

Maar ik zou er dan inderdaad rekening mee houden dat er wat af gaat breken en dat het een rotklus wordt....

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:19

Je kan natuurlijk ook gewoon doen zoals een voormalig stalgenoot van ons.
Zij had een omheining gemaakt voor het hengstenweiland, waar ik ook gebruik van mocht maken. Ze gaf aan dat ze naar een andere stalling dichter bij huis zou gaan maar dat zou nog een poosje duren dus ik kon rustig omheining gaan kopen.

Volgende dag was ze vertrokken en hele omheining meegenomen, paarden in een box gegooid, dus kon ik als een gek een nieuwe omheining gaan maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:28

@Matheno
Nou dat vind ik wel aso van je stal genootje hoor.Ze had jou op zijn minst op de hoogte moeten stellen.
Mja jou paarden konden nog veilig in de box,en dat scheelt een heel stuk.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:29

gewoon het prikkeldraad los knippen van die palen, wat denkt de gemeente wel niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:32

Ik heb een paar keer gelezen dat Linda geen bokt heeft....
Maar Linda heeft wel bokt ...
Ze heet flicka09 ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:33

gohya schreef:
Ze hebben trouwens ook niet genoeg palen gekocht om dat hele stuk te omheinen.
Ze komen heel veel palen tekort,dus hoe ze dat willen oplossen?

Dat is jouw probleem niet dus hoef je daar ook niet over te fantaseren.
Ga gewoon naar de wijkagent en leg het probleem voor. Dan weet je zeker dat je niks onrechtmatigs doet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 11:34

Idd. Jannepauli, ik wil weten van de politie ervan vind.
En dat ze op de hoogte zijn.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:46

Gohya, tot 1 oktober de tijd geven en dat ze dan alles naar jou brengen is inderdaad heel netjes, maar, gezien hoe alles nu is gegaan en hoe het er hier in het topic aan toe gaat, denk ik, dat je wel weet hoe dat eindigd.

Ik zeg, sms, mail or whatever naar de huurder en verhuurder van het land, vier prikpaaltjes mee, alles er wat van jou is uit de grond trekken, los maken etc, etc. Zijn ze er niet bij, prikpaaltjes in de grond, lintje/draadje er omheen en voila. Ze weten dat je er bent, ze weten wat je komt doen en ze weten dat hun paarden straks zonder omheining staan, tijd voor actie dus.

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:58

eens met danadeen alleen zou ik het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om paarden achter prikpaaltje te zetten. gebruik l haar eigen palen om een stukje veilig af te zetten. klopt dat de paarden jou probleem niet zijn maar ik zou nooit willens en wetends paarden in een gevaarlijke situatie achter kunnen laten. een lintje en prikpaaltjes lopen ze zo door heen.
maar dikke kans als jij een datum en tijd zegt dt alles weg gaat, l / z er wel is/zijn om omheining te regelen.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:06

Maar waarom zou Gohya dan nog moeite moeten doen om een omheining te maken voor hun paarden? Ze weten toch dat het weggehaald wordt, lijkt mij dat ze nu heel snel zelf een (nood) omheining kunnen gaan maken, zodat Goyha zo alles weg kan halen.

Ik snap heel goed dat ze niet de paarden in een gevaarlijk situatie wil brengen, maar dat is uiteindelijk toch de verantwoording voor de huurder (en de eigenaar van de paarden) en die weet blijkbaar exact dat Gohya dit niet zomaar zou doen en maakt daar goed misbruik van.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 12:09

Idd. ik denk aan die paarden,kan er ook niets aan doen,zo ben ik nu eenmaal.
Moet er niet aan denken als dat veulentje of ander paardje daar word dood gereden,en/of een bestuurder/ster ernstig verongelukt door paarden op de weg.
Ik ga politie vragen wat te doen,lijkt me veel veiliger en beter.Dan is in ieder geval iedereen op de hoogte.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:15

Dat begrijp ik, maar dat begrijpen L en S ook heel goed en daar maken ze dus mooi misbruik van.
Is er geen andere optie, geen stal, schuur, schuilstal in de buurt?