Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 08:33

Even met de maat van het topbalkje geëxperimenteerd, als er minimaal 4 icoontjes in moeten passen, dan lijkt dit me een nette maat daarvoor:

Afbeelding

Deze "icoontjes" zijn 50x50 pixels....dat is dus vrij klein maar gezien de mannetjes in de icoontjes (een aantal ook binnen die afmeting) moet er toch wel iets mee te doen zijn, die maat :)

En als de ene wat snaller kan, kan de andere iets breder. En de lagen er onder zijn ruimer :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:23

pmarena schreef:
En als de ene wat snaller kan, kan de andere iets breder. En de lagen er onder zijn ruimer :)

Dat zou ik persoonlijk niet doen, de bezoeken 'verwacht' ergens te kunnen klikken, en zal niet direct doorhebben dat de ruimte om op de ene knop te klikken, misschien kleiner is dan de ruimte van een andere knop. Zeker voor sommige mensen kan het lastig worden ervaren om zo netjes te richten met een muisknop.

Qua duidelijkheid voor icoontjes, zou je er nog aan kunnen denken om de iconen bewegend te maken met een mouseover. Bij 24/7 weidegang zou je bijvoorbeeld als standaard icoon een (weide)bloem kunnen houden, en in geval van een mouseover kan er op de achtergrond in dit icoon een zonnetje en een maan verschijnen, die rondjes draaien met de klok mee. Waardoor nacht dus opgevolgd wordt door dag, and so on.

Ander idee voor mouseovers zou kunnen zijn dat een icoontje bijvoorbeeld even oplicht, met bijvoorbeeld een eenmalig schittering in een bovenhoek die x aantal seconden duurt. Of wat anders leuks :) Zijn gewoon allemaal ideeën! sky is the limit!

pmarena

Re: Tegenhanger voor voorkompaardenleed.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 10:56

Is ook weer zo inderdaad, maar op zich speelt dat niet zo heel erg denk ik als je "de knop" onder het icoontje wat op laat lichten ofzo bij een mouse-over, zodat mensen zien waar ze op staan? :)

Ik weet ook niet wat er technisch gezien allemaal kan, weet maar 1 ding zeker en dat is dat ik wil dat bij een mouse-over, de uitleg over dat betreffende icoontje zichtbaar wordt.

Dus bvb bij mouse-over over een icoontje met 2 stalpaardjes met halve tussenwand, verschijnt een tekstballonetje: SOCIAAL - paarden kunnen dankzij een half hoge stalwand elkaar groomen.

En wanneer mensen daar op klikken, opent er een pagina met informatie over stallen met een half hoge wand, stukje tekst en wat voorbeeldfoto's en bvb. de nog te maken "bouwtekening" die ik erg graag wil kunnen plaatsen, van een stal met aan de voorkant een half hoge wand, en de rest een hoge wand zodat je privacy en sociaal kunt combineren in 1 stal :)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:34

Oke, ik vind de ideeën leuk, ik zal ze wat 'mooier' maken, wat mooiere lijnen etc en dan 50x50.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:58

Ben benieuwd naar het resultaat Mirthheee :D
Ook geen idee hoe je een wei icoontje maakt. Als je met kleur gaat werken (groen gras bv en een geel-achtige zandpaddock ofzo ) gaat het misschien makkelijker zijn ?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:39

Nieuw layout probeersel van vandaag,

http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... review.jpg

En ja, de oplettende lui zullen het wel gezien hebben, er staat inderdaad 2x hetzelfde paardje op het voorbeeld (ik wacht nog op een andere mooie foto van een paardenhoofd), vandaar. Heb hem maar even snel schimmel gekleurd, dan valt het ieeeetsje minder op :o :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:57

Knetterpoepies, wat is het warm buiten jongens (druk met klussen...) even naar binnen gevlucht voor een ander shirt en een fles water :P

mirthheee schreef:
Oke, ik vind de ideeën leuk, ik zal ze wat 'mooier' maken, wat mooiere lijnen etc en dan 50x50.

Spannend!!! :# Ben heel erg benieuwd wat je nog kwijt kunt in die maat :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 12:58

GaelleS schreef:
Ben benieuwd naar het resultaat Mirthheee :D
Ook geen idee hoe je een wei icoontje maakt. Als je met kleur gaat werken (groen gras bv en een geel-achtige zandpaddock ofzo ) gaat het misschien makkelijker zijn ?

Is wel makkelijker denk ik, ik duim maar gewoon heel hard dat de creatieve mensen die willen helpen, met een paar goede ideeën / voorbeeldjes voor icoontjes komen *duim-duim-duim* :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 13:04

Telpeva schreef:
Nieuw layout probeersel van vandaag,

En ja, de oplettende lui zullen het wel gezien hebben, er staat inderdaad 2x hetzelfde paardje op het voorbeeld (ik wacht nog op een andere mooie foto van een paardenhoofd), vandaar. Heb hem maar even snel schimmel gekleurd, dan valt het ieeeetsje minder op :o :')

Whiiiiiiieeee, Rena als schimmeltje, wat gaaaaaaf :))

Is wel een optie ja om het zo uit te splitsen :j

Hoe zie je de ruimte om het kleurige vlak heen, zou dit idee daar wellicht omheen kunnen? Misschien wel wat druk....maar lijkt me enorm gaaf en perfect passend bij de website, om een dergelijke lay-out te kunnen gebruiken. Ik heb al geprobeerd om dit verhaal in beeld om te zetten maar ik kan gewoon ècht niet tekenen :')

Citaat:
Nu brengt deze foto uit de database me op een idee:

Een guitig paardekopje, met daarachter een "horizon":

Afbeelding

Citaat:
Zou het misschien niet tof zijn om dus iets van een getekende "banner" te maken waarbij je dan zo'n soort enthousiast kijkend paardje in het midden ziet staan, en dan op de achtergrond, zeg maar op de horizon van het plaatje dus zich afspelend achter het paardje, van links naar rechts de welzijns-verbeteringen uitgebeeld ziet...? :#

Dus links wat stallen met paardenkopjes erin, iets verder naar rechts stallen met een uitloopje, weer verder naar rechts paarden samen in de paddock met een hooinet en 1 die rolt in het zand, weer wat verder naar rechts, paarden in de wei, en nog iets verder zie je dan bvb. een paard dat in die wei nog wat extra's heeft, bvb. een lekkere schuurborstel of iets uit de top van de piramide?

Dat lijkt me echt gaaf en geeft meteen perfect weer waar de website voor staat :j

Omdat het me tof lijkt om het menu er bij te betrekken zodat het niet zo hoekig wordt allemaal, is het misschien een idee om dan bvb. aan de linkerkant iets te plaatsen dat de bovenkant en onderkant van het beeld aan elkaar verbindt (een boom? een track? ik heb niet zo veel inspiratie hiervoor, misschien gewoon de kleur / stijl van de achtergrond van boven en onder doortrekken..?), waarna je misschien aan de onderkant hetzelfde kunt doen, maar dan links een paardje alleen in de wei met in de verte een ander paardje, iets verder naar rechts een paardje dat over het hek snuffelt met een ander, weer iets verder 2 paardjes die lekker samen in een zandplaats / paddock aan het rollen / slapen zijn ( 1 rolt / luiert en de ander staat op wacht bvb.) met op de achtergrond een schuilstal met erfje ofzo ?

Kortom: op de achtergrond zie je dan de situaties van de piramide voorbij trekken als het ware?

Dat lijkt me heel erg gaaf!!

Alleen misschien wel een probleempje omdat er dan veel ruimte van het "tekstvak" af gaat...?

Goed, ik ben weer op acceptabele temperatuur en ga weer verder bij de paarden, moet nog best veel gebeuren :=

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 13:27

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:32

Mag ik even miepen?
Ik wil totaal niet paardensporters over één kam scheren, maar er staan tot nu toe behoorlijk koudbloedachtigen op de nieuwe layout, terwijl daarvan al véél bekender is dat deze buiten horen, dan bij warmbloeden. Misschien een idee om meer foto's met warmbloeden te zoeken voor de site en die buiten staan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 15:37

Ik als waarschijnlijk nog veel ergere mieperd heb die mening ook, vandaar ook het eerdere verzoek om foto's van sportpaard-types die o.a. lekker buiten aan het rommelen zijn :j

Maar de paardenfoto's moeten sowieso nog vervangen worden door eigen foto's had Telpeva al gezegd, omdat ze deze maar even van internet af geplukt had om een voorbeeldje te kunnen maken :)

Dus er is nog niks definitiefs aan hoor, het gaat er nu allereerst om om een lay-out te hebben zodat we de website op kunnen gaan bouwen :)

Maar wel goed dat je het zegt hoor :j

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:41

Daar heb je wel een punt eigenlijk :p Mensen laten makkelijker een fjord, ijslander en shetlander buiten dan een arabier fzo :p Hun vacht is wel minder lang maar daarom niet minder goed!

En wat is miepen? Belg hier :')

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:42

Ik heb nog wel een schaarse pony die mogelijk een geschikte foto kan opleveren (bruine pony, zie profiel), maar dan moet ik wel weten wat je wilt weten. De weides zijn hier momenteel dichtgegroeid, maar als er een lijstje is met soorten foto's die gezocht worden en kleine Twel daar geschikt voor zijn, wil ik daar best wel wat voor proberen. Anders kunnen we altijd nog de boktmarkt raadplegen. :j

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:34

Telpeva schreef:
pmarena schreef:

Dat zou ik persoonlijk niet doen, de bezoeken 'verwacht' ergens te kunnen klikken, en zal niet direct doorhebben dat de ruimte om op de ene knop te klikken, misschien kleiner is dan de ruimte van een andere knop. Zeker voor sommige mensen kan het lastig worden ervaren om zo netjes te richten met een muisknop.

Qua duidelijkheid voor icoontjes, zou je er nog aan kunnen denken om de iconen bewegend te maken met een mouseover. Bij 24/7 weidegang zou je bijvoorbeeld als standaard icoon een (weide)bloem kunnen houden, en in geval van een mouseover kan er op de achtergrond in dit icoon een zonnetje en een maan verschijnen, die rondjes draaien met de klok mee. Waardoor nacht dus opgevolgd wordt door dag, and so on.

Ander idee voor mouseovers zou kunnen zijn dat een icoontje bijvoorbeeld even oplicht, met bijvoorbeeld een eenmalig schittering in een bovenhoek die x aantal seconden duurt. Of wat anders leuks :) Zijn gewoon allemaal ideeën! sky is the limit!

Er zijn natuurlijk wel bepaalde grenzen aan wat je grafisch weergegeven wilt hebben he :P

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 16:54

Werkt dat niet als de files daarvoor aangeleverd worden met een extra bewegend .gif plaatje dat af kan spelen bij een mouseover?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:19

Ik zou de files zoveel mogelijk jpeg en png proberen te houden vanwege kwaliteit. Je kan inderdaad een animated gif bij een mouse-over doen, maar dan ben je al gelijk niet meer laagdrempelig voor smartphones en tablets, daarnaast zal het plaatje pas gaan laden bij een mouse-over (en de eerste keer dus niet zichtbaar zijn), en echt netjes is het ook niet... :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 17:46

Is een mouse-over tekstje met wat uitleg wel goed te doen? En dat je daar dan op kunt klikken voor nog meer info? :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 17:48

ik heb een chique KWPN merrie buiten lopen 24/7 met schuilstal, zal eens kijken of ik nog een leuke foto heb. Helaas wel met graasmasker in de wei :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 17:55

Ach dat kan ook geen kwaad op zich, om een graasmasker te noemen en te laten zien voor de mensen die bang zijn dat ze door weidegang hun slanke sportpaard niet meer de stal ingerold krijgen :')

Is wel fijn om te laten zien dat er mogelijkheden zijn om dieren meer uren in de wei te zetten (graasmasker, strookbegrazing enzo) en om ze meer uren ruwvoer tot hun beschikking te geven (slowfeeders, armer ruwvoer...).

Alleen maar goed als we die info beschikbaar maken want zat mensen zien het nog erg zwart-wit en kennen al die "nieuwe" handigheidjes helemaal niet natuurlijk :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:14

Ben wezen knutselen en heb een poging gedaan om een banner te maken, van stal naar weidegang, en om de website niet saai te maken met een dikke rechthoekige balk heb ik er een 3D ogend balk/banner van gemaakt. Ik vind hem zelf niet meer bij het binnenste tekstvlak passen, de plek met de piramide e.d., daarom heb ik hem ook niet helemaal 100% uitgewerkt. (stalletje is ook van google, kunnen we dus ook niet gebruiken. En jaaa het is weer fotomodel Rena, die ook 2 maal haar hoofd buiten de staldeur steekt op de achtergrond. De stal had namelijk geen paardenhoofdjes eruit steken, en ik wou dat toch uitbeelden.

Als dit wat is, kan ik de balk verder uitwerken (paarden erbij, hekjes, slowfeeder, paddock, and so on)

Kijk maar wat meer aanspreekt, de zachtere pastelkleuren of misschien toch de hard grijze swirls en wat meer moderne look van het ei om het inhoudsscherm en de swirly top banner.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:26

pmarena schreef:
Is een mouse-over tekstje met wat uitleg wel goed te doen? En dat je daar dan op kunt klikken voor nog meer info? :)

Een standaard alt-tekst (Zoals hier bij je emoticons) sowieso wel. Maar ik zou toch proberen de navigatie zoveel mogelijk 'tekst' te houden, verpakt in een grafische schil.
Neem:

Die knoppen/piramide zijn dmv. afbeeldingen en goede CSS op te bouwen, en dan is de tekst daarover te plaatsen. Dan heb je wel je grafische schil, en toch de mogelijkheid het indexeerbaar te maken.

Icoontjes in het topmenu zijn opzich prima te regelen, maar dan is je menu niet dynamisch meer aan te maken. Maakt voor Google niet uit, maar voor je eigen onderhoud wel.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 01:16

Ik kom nog even binnen vallen.. wauw dat ziet er al goed uit zeg!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 07:09

Telpeva schreef:
Ben wezen knutselen en heb een poging gedaan om een banner te maken, van stal naar weidegang, en om de website niet saai te maken met een dikke rechthoekige balk heb ik er een 3D ogend balk/banner van gemaakt. Ik vind hem zelf niet meer bij het binnenste tekstvlak passen, de plek met de piramide e.d., daarom heb ik hem ook niet helemaal 100% uitgewerkt. (stalletje is ook van google, kunnen we dus ook niet gebruiken. En jaaa het is weer fotomodel Rena, die ook 2 maal haar hoofd buiten de staldeur steekt op de achtergrond. De stal had namelijk geen paardenhoofdjes eruit steken, en ik wou dat toch uitbeelden.

Als dit wat is, kan ik de balk verder uitwerken (paarden erbij, hekjes, slowfeeder, paddock, and so on)

Kijk maar wat meer aanspreekt, de zachtere pastelkleuren of misschien toch de hard grijze swirls en wat meer moderne look van het ei om het inhoudsscherm en de swirly top banner.

Dit wordt wel erg druk zo inderdaad :=
Geeft ook veel beeldverlies die swirls zonder dat je er echt veel voor terug krijgt :=

Ik denk dat we eerst moeten bekijken wat nu goed bruikbaar is voor het weergeven van de pagina's die we krijgen binnen deze site :j

Dit zo met dat midden-vak met piramide en een stukje tekst is echt HEEL erg leuk, maar (helaas) eigenlijk nergens echt goed bruikbaar denk ik...? :o

De meeste pagina's die er komen dat zijn van die meer-info-pagina's en daar heb je toch een fatsoenlijk tekst-vak voor nodig waarin je wat informatie, foto's daarbij, en links eronder kwijt kunt, dat ga je niet op zo'n plekje kwijt kunnen voor een korte tekst, zoals hier op die foto van de kroelende paarden, dat is meer voor een kort stukje tekst :)

Om daar een "werkstukje" met meer tekst, foto's en links op te plaatsen dat wordt niet praktisch / leesbaar :)

Dus dan moeten we toch meer naar zoiets toe: http://i45.tinypic.com/zmo4u1.png, maar dit dan wat dynamischer qua lay-out :)

Deze tekening is een heel leuk begin, ik heb nu dat beeld van zo'n soort tekening bovenaan, maar dan dus het paardje een beetje meer in het midden (zoals op deze foto dus bijvoorbeeld http://www.webklik.nl/user_files/2012_0 ... -groot.JPG ) en dan dus op de horizon achter dat paardje, zie je vanalles gebeuren, van die tafereeltjes van paard alleen op stal - paarden met meer contact op stal, paard in paddock, enz. naar paarden rennend in de wei en een paard trots uitkijkend vanaf een heuveltje in de wei ofzo :)

En dan dus "gewoon" getekend op een leuke, aansprekende manier. Zoals dit plaatje van Telpeva, dit is echt een leuk begin :j Ik vind het kleurgebruik ook erg aansprekend +:)+

Alleen dan zou het geweldig tof zijn als we behalve zo'n soort paardje op de voorgrond, op de achtergrond zien hoe het proces van stalpaard tot weidepaard in een super toffe weide zich voltrekt :j

Als het niet te vol wordt in beeld zou het tof zijn om dan een soortgelijke tekening onderaan het scherm te krijgen, maar dan voor et weide-paard proces: van alleen staand weidepaard dat in de verte 2 andere paardjes ziet staan die wèl contact hebben (met een draadje er tussen bvb. de ene staat alleen in een weitje, de andere heeft nog wat vriendjes (ik zeg maar wat :P ), paardjes met schuilstalletje, rollend in een paddock...enz.).

En dan wellicht die 2 "balkjes" met elkaar verbonden aan de linkerkant en daar de menuknoppen in...?

Zoiets..? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 08:14

Ik zit even wat te rommelen, heb natuurlijk geen teken-talent dus kan geen tekening maken van zo'n paardje met dat "verhaal" op de achtergrond :o

Heb dus even de bestaande tekening erbij gepakt en dan de bewerking door LHO :)

In het menu hebben we volgens mij maar 4 knoppen nodig, de pagina opent op de stalpaard-piramide en wellicht kunnen we daar direct naast dan zo'n soort rode knop zetten als in het allereerste voorbeeld, van KLIK HIER voor de piramide voor het weidepaard. Of iets dergelijks dat goed duidelijk is :)

Die piramide-pagina moet een naam in het menu krijgen. Gewoon Home is wat simpel wellicht, maar het IS wel de home-page en ik heb echt geen inspiratie voor een naam....iemand anders? :)

Dan hebben we nog het voorwoord, en de FAQ. en het lijstje van "opletten stalling" : wat zijn de punten om op te letten als je een stal zoekt. Ook daar weet ik even geen goede korte naam voor :o

Maar dat komt dus neer op 4 tabs of knoppen in het menu:

- Home (piramide stalpaard met knopje naar piramide weidepaard)
- FAQ (veelgestelde vragen, is daar een fatsoenlijk kort Nederlands woord voor...?)
- lijstje stalling
- voorwoord

(vanuit het voorwoord en de FAQ kunnen we dan weer een met dank aan / ervaringsverhalen iets doen, dan hoeft daarvoor geen ruimte gemaakt te worden voor een 5e knop :) )

Vanuit die slechts 4 pagina's (laagdrempelig om door te kijken) kunnen mensen doorklikken naar alle info op de meer-info-pagina's. Lekker simpel en overzichtelijk, dan zien ze nauwelijks meer tekst dan wat ze zelf opvragen :)

Ik ga dus uit van 4 knoppen, en heb hier een eventueel onderste balkje even weg gelaten omdat ik denk dat er daarmee toch te weinig ruimte voor tekst / foto's van de meer-info-pagina's overblijft (kenners, wat denken jullie...? ).

Dat zou je dan dus zoiets kunnen maken wellicht om het toch nog wat speels te houden qua vormgeving, een soort curve onder de banner, waar je dan meteen de knoppen in kunt verwerken, zoiets als dit heel summiere en niet goed vloeiende voorbeeldje (ik baal er echt van dat ik "niks" kan qua tekenen :o )

http://www.webklik.nl/user_files/2012_0 ... ebsite.jpg

Hier dan uiteraard een wat mooiere vloeiende curve, leuk getekend paardje in het midden en het achtergrond-verhaal :)

Of toch de zijkant gebruiken voor menu-knoppen. Dat is wellicht netter, en je kunt wat meer kwijt, bvb. wederom heel summier,
je kunt deze zien met of zonder het onderste balkje: http://www.webklik.nl/user_files/2012_0 ... site-2.jpg

Maar hoe betrek je die zijkant op een leuke manier in de tekening, zodat het echt 1 geheel wordt met het bovenste balkje?
(Wederom zou het wel leuk zijn als het niet zo recht was, de randen van de tekening).

Ik denk wel dat zoiets bruikbaarder is gezien je dan een betere weergave maakt voor de meer-info-pagina's.

Het allereerste ontwerp van Telpeva, is dan wellicht een heel mooi voorbeeld om een keer uit te werken als inderdaad een vragen-spelletje, een soort test / overhoring, in een later stadium als de basis er staat :)