Hit-actief stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo89

Re: Hit-actief stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:49

je foto,s staan meer en deels op de kop haha.

ziet er netjes uit.

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:54

Oow, haha! Bij mij staan ze allemaal goed.. Apart :')

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:13

Zelfs als ik ze open in een nieuw tablat, dan staan ze op de kop.
misschien ligt het aan de apple haha.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 17:19

Isegrim schreef:
Paardgebonden gaat ook best met RFID-chips, moet je alleen iemand hebben die een beetje kan programmeren. Maar op zich vind ik de prijzen wel meevallen. Maar als het niet voor een pensionstal is maar voor een enkel paardje of een paar dieren kan ik me voorstellen dat het te gortig wordt.

Ze krijgen wel steeds meer concurrentie, misschien dat dat de prijzen op den duur zal drukken.

Zo´n hooi of combistation is per 4 paarden he... Dus bij meer dan 4 heb je al een dubbelstation nodig. Wel worden de rest van de investeringen verdeeld over meer paarden (voercomputer, bodemroosters/paddock, stalmatten etc.) dus de kosten per paard worden wel iets lager.

Foto's staan inderdaad op de kop... Misschien op telefoon geplaatst/bekeken? telefoons kunnen alles goed draaien :P

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:30

Binnen ons budget was er ruimte voor boxen of een combistation. Het werd het combistation, ben er na ruim vier jaar nog steeds blij mee!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 01:11

na onze stal was er geen budget meer voor combistation ;) Er stond alleen een schuilstal van 3 bij 6 en dat was ontoereikend.
Zag nu een Nederlandse leverancier voor hooistation met dak en tijdgestuurde ruif op Zonne energie, dus daar maar even contact mee opnemen voor info en prijsopgave... Dat communiceert makkelijker dan in het Duits of met ingewikkelde prijs/leveringsconstructies enzo...

En een belgische leverancier van de tijdgestuurde powerraufe, die volgens mij financieel hobbymatig beter te doen is... (dacht ong. 2000-2500 euro via andere leverancier)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:25

Hit Actief heeft ook nederlandstalige mensen in dienst hoor!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:01

Ik heb negatieve ervaringen met de communicatie met hit-actief.

Niet of erg laat terugmailen, onduidelijke en incomplete prijsopgaves (geen goed totaalplaatje voor bijkomende kosten) en hoor klachten van anderen over service.
kan komen doordat wij te klein zijn hoor. dat het niet inreressant is. Maar zou fijn zijn als je hun producten kon bestellen via duidelijke website met prijzen er gewoon bij en wat he nodig hebt. ook de kosten voor de matten met transportkosten en eventuele aanbiedingen.

Overigens zelfde ervaring met Schauer. als je aangeeft dat get voor paar paarden is hoor je ineens niets meer van de vertegenwoordiger.

Mijn Duits is erg weggezakt dus direct bellen/mailen met hoofdvestiging vind ik lastig.

Bij grotere stallen gaat het om investeringen van meerdere tienduizenden tot meer dan 100.000 euro...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:24

Ja, voor de gemiddelde pensionstal zit je algauw richting de ton inderdaad. :j Jammer als ze de kleine klanten kennelijk niet zo interessant vinden. Ze zouden dat ook als een vorm van reclame kunnen zien.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:33

Isegrim schreef:
Ja, voor de gemiddelde pensionstal zit je algauw richting de ton inderdaad. :j Jammer als ze de kleine klanten kennelijk niet zo interessant vinden. Ze zouden dat ook als een vorm van reclame kunnen zien.

dat vind ik nu ook.
maar ook voor een grote pension stal vind ik het een heftige investering.
Ik snap dat er een stukje techniek achterzit. Maar door de hoge prijzen lokt het niet erg om er een aan te schaffen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:09

Ik weet niet wat het verschil is met het bouwen van stallen voor eenzelfde aantal paarden?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:37

Isegrim schreef:
Ik weet niet wat het verschil is met het bouwen van stallen voor eenzelfde aantal paarden?

ik ga er vanuit dat de prijs hetzelfde blijft van een hooi station.
En dat niet gaat na aantal paarden dat je al hebt.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:56

Dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Ik doelde op de vergelijking tussen het bouwen van een hit actief voor 25 paarden en het bouwen van een stallencomplex voor 25 paarden. Lijkt me dat dat niet heel ver uiteen zal liggen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:10

Isegrim schreef:
Dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Ik doelde op de vergelijking tussen het bouwen van een hit actief voor 25 paarden en het bouwen van een stallencomplex voor 25 paarden. Lijkt me dat dat niet heel ver uiteen zal liggen.

oh zo op die fiets, nou dat weet ik niet.
Een stal is wel goedkoper te maken denk.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:36

m2 staloppervlak per paard is ongeveer gelijk (8m2 of meer, tegen nu gemiddeld 9m2), alleen minder kosten aan tussenwanden.

De voerstations, vooral de ruwvoerstations gaan per een bepaald aantal paarden.
Dat is dus zeg maar een investering van 2500 euro per paardplaats, daar komen de aanlegkosten van fundering/betonplaat, stroomkabels/aanvoerleidingen nog overheen.

Dan nog de voercomputer (tot een bepaald aantal paarden, maar meestal 1 computer per groep) was in het verleden 2500 euro exclusief BTW

Dan moet er ruim voldoende paddockruimte zijn die voldoende bevestigd is om het hele jaar op een fatsoenlijke manier te gebruiken.
De roosters kosten al snel met grote hoeveelheden en in de aanbieding 8 euro per m2 of meer (ook wel 11 euro/m2 en andere merken dan Hit nog duurder)

Als je dus een uitloop hebt met roosters van 2000m2, dan kost dat al 20.000 euro. Dat is nog zonder de kosten van de benodigde onderbouw (om gedoe zoals bij die Neville Stables? te voorkomen...)
Dat betekend afgraven, drainage, puin aanbrengen en verdichten, roosters er overheen, vullen met spilt en daarna toplaagje zand. Denk dat je dan al snel het dubbele aan kosten per m2 kwijt bent ivm werkloon en materialen...
Hoeveel normale pensionstallen hebben 2000m2 paddock bevestigd met roosters? Meestal gewoon gedraineerde zandpaddocks.

Dan nog een stukje bestrating rond de stallen of voerstations, klinkers ook al snel 10 tot 15 euro per m2 plus grondwerk/zand en legkosten. Zeg 500m2? zeg 10.000 euro aan totale kosten gelegd en al?

Heb je een stal voor 25 paarden dan zit je dus al snel op een extra investering tegenover normaal standaard pension of stal met boxen en paddocks van zo'n 30.000 voor roosters en klinkers en 65.000 aan de voerstations exclusief alle aanlegkosten. Dan moeten de paarden nog een halsband met chip (of gechipped worden)

Dan heb je daar ook nog onderhoudskosten aan die doorlopen, dus je bent er niet met een 1 malige investering. hoe lang gaan die voermachines en computer mee? 5 jaar, 10 jaar? Er gaat wel eens wat stuk... Servicekosten... en de paddock moet opgeknapt. Na zoveel jaar komen ook de hoge kosten dus weer terug...

Tja, een flinke extra investering vooral als je het tot nu toe met weinig personeel ook af kan en de eenvoudige zandpaddocks ook voldoen voor die halve dag uitloop...

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:12

Leuk topic!

Mijn paardje staat sinds 3 maanden in een hit actief. Ze is wel wat afgevallen maar krijgt genoeg voer om weer op gewicht te komen. Ik moet zeggen, de winter is niet de beste tijd om naar een hitactief te verhuizen maar goed, ik ben heel blij met mijn keuze. Ik heb een arabische volbloed merrie van bijna 4 en die kon in stal echt haar energie niet kwijt. Sinds ze hier staat is ze veel fijner te rijden en kan ze echt haar energie kwijt, vooral geestelijk! Ik moet wel zeggen, geef het de tijd om je paard te laten wennen. Al met al moet je het (naar mijn idee) een half jaar geven om compleet te wennen en de plek in de groep te vinden.

ik heb in 3 maanden tijd al een heel ander paard er voor terug, veel liever en niet meer zo gefrustreerd!

in de natste tijden van het jaar liggen er wel wat plassen in het grootste zandgedeelte maar ze hebben nog meer zand en bovendien zijn het maar een paar dagen per jaar.

Hier wat foto's ;)
ik zal vd week is wat foto's van de hitactief zelf maken, nu is het meer van mijn paard.

Afbeelding
Stuk verhard en een gedeelte zand.

Afbeelding
op de achtergrond de bak en het begin van het grote zandgedeelte.

Afbeelding
Hier zier je dus wat plassen na flinke regenval.

Afbeelding
hier ook in het zandgedeelte.

Afbeelding
lekker met zijn allen slapen..
niet de beste foto want mijn paard was die dag gevallen..

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:22

Kellaxy ziek er mooi uit zeg!

mag ik vragen waar dat is? mag ook in pb hoor

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:58

Dit is bij neville stables :)

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:07

oh ziet er echt super uit dit ga ik doorspelen naar mijn schoonzus zij zoekt no een hit actief stal

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:23

Kijk dan ook even naar de foto's (pagina 6) en verslagen die eerder in dit topic zijn geplaatst... 'Af en toe bij veel regen een paar plassen in het zandgedeelte' is nogal bezijden de werkelijkheid helaas. Neville was toen ik er stond een smeerboel en de laatste keer dat ik er langs reed was daar nou niet echt verbetering in te zien.

Bij Neville kun je meestal snel terecht. Dat is niet voor niets.

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:27

Ik raad het zeker aan. Nog nooit een stal als deze gezien waar iedereen elkaar in zijn/haar waarde laat..

En isegrim, volgens mij zeggen de foto's die ik geplaatst heb genoeg?? Dat jij dit bericht nou moet plaatsen zegt alweer genoeg over de afgunst die je hebt en "het bewust zwart willen maken van".. je hebt je mening gegeven, prima. Maar we zijn 2 jaar verder en het is nu niet fair om het NOGMAALS zwart te maken.

En beweer je nou dat ik lieg ofzo?

Ik zou zeggen, nutts, kom gewoon een x langs..

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:34

Ik spreek je over een jaartje nog wel eens. Na drie maanden had ik net zo gereageerd als jij nu. ;) Maar mensen moeten inderdaad vooral zelf gaan kijken, dat heb ik eerder al gezegd. :j

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:37

ik speel het aan der door en we zullen dan vast wel gaan kijken denk ik

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:40

Is goed, deal!! Dat is nog geen reden om de stal zwart te maken. Misselijkmakend dat mensen zo kunnen zijn zeg. Het is alleen maar aan het verbeteren. Als het zo erg zou zijn als jij beweert, zouden er dan echt nog zoveel mensen met veel tevredenheid staan? Al jaren? :')

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:40

In die twee jaar ben ik trouwens met enige regelmaat langs gereden, dus het is niet zo dat ik er zonder verder onderzoek vanuit ga dat er niets verbeterd is. Nou ja, er zijn extra gedeeltes bestraat als 'oplossing' voor de drab.

Afgunst heeft er niets mee te maken. Als ze de boel wél flink zouden verbeteren, gun ik ze werkelijk alle succes van de wereld. Ik zou alleen willen dat iemand die wist van de hoed en de rand mij had gewaarschuwd vóórdat ik mijn paard daar neerzette.