4 x 4 vind ik persoonlijk niet echt lekker ruim voor een paard van 1,80 of hoger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Soraya85 schreef:Ik heb zelf dit halstertouw... http://www.vitalhorse.nl/harrys-horse-h ... -2399.html
Toch fijn, net iets steviger.
Halster, heb ik geen idee wel merk het is. Ik heb een Full (op zijn allergrootst). meegekregen van vorige eigenaar. Als ik zelf 1 koop, koop ik XFull. Dan kan het uiteinde nog door het lustje (snap je.. )
Hoofdstel, Ideal heeft idd goede hoofdstellen, robinhood verkoopt ook, en ik heb een bitloos van dr cook, idd geen fijne riempjes nemen.
FlorisSam schreef:Soraya85 schreef:Ik heb zelf dit halstertouw... http://www.vitalhorse.nl/harrys-horse-h ... -2399.html
Toch fijn, net iets steviger.
Halster, heb ik geen idee wel merk het is. Ik heb een Full (op zijn allergrootst). meegekregen van vorige eigenaar. Als ik zelf 1 koop, koop ik XFull. Dan kan het uiteinde nog door het lustje (snap je.. )
Hoofdstel, Ideal heeft idd goede hoofdstellen, robinhood verkoopt ook, en ik heb een bitloos van dr cook, idd geen fijne riempjes nemen.
Deze heb ik ook!
een supersterk touw,maar is toch zacht in de hand!
Past ook bij veel halsters.
Ben d'r heel blij mee!
Citaat:niet helemaal mee eens...
Een stal van 3,7 X 3,7 = 13,69m2
Een stal van 4,0 X 4,0 = 16,00m2
Dat is toch een verschil van 2,31m2
Dat is best veel!
Tekens het buiten met stoepkrijt maar eens uit. Een vierkant van 4x4 en daarin een vierkant van 3,7x3,7
Illusion schreef:Citaat:niet helemaal mee eens...
Een stal van 3,7 X 3,7 = 13,69m2
Een stal van 4,0 X 4,0 = 16,00m2
Dat is toch een verschil van 2,31m2
Dat is best veel!
Tekens het buiten met stoepkrijt maar eens uit. Een vierkant van 4x4 en daarin een vierkant van 3,7x3,7
toch vind ik zo'n stal erg klein, zeker voor een shire!
als ik TS was zou ik toch zeker kijken voor een plaatsje waar hij gewoon de hele dag naar buiten kan.. want in zo'n kleine stal staan is voor zo'n beestje nou niet echt comfortabel..
laura_power schreef:wat mij opvalt, op alle pagina's wordt haast wel gezegd: je bent 14, zo'n paard is te sterk.
maar even ter verduidelijking ook al ben je 40 kan zo'n paard je alsnog meesleuren!
het heeft niet te maken met sterkheid, maar met consequent zijn!
een kleine B pony waar iemand geen macht over heeft. en die zelf de baas is, kan je ook meesleuren en kwaad doen.
hoe staat het er nu voor, al 1 gevonden?
laura_power schreef:ja dat is waar! maar snap je wat ik bedoel?want sommige mensen zeggen echt van nee dat kan niet, of hoe kom je erbij! of waarom doe je dat!
snapje? en dan moeten ze hun mening beter onderbouwen door te zeggen om je 14e ben je nog niet consequent genoeg. ipv. niet sterk genoeg want het gaat niet om sterk zijnmaar om zeker zijn en ervaring hebben!
dat bedoel(de) ik ermee.
_Noah schreef:Het is al vaak gezegd, maar zal toch nog even heel goed nadenken voor je een Shire "koopt". Je ouders betalen het nu wel, maar als je ouder bent sta je natuurlijk zelf voor de kosten in. Bij bepaalde hoefsmeden moet je bv zelf de ijzers inkopen omdat de grote maat weinig voorkomt. Dus dan kunnen ze de ijzers moeilijk kwijt. Daarnaast is natuurlijk alles groot en grote maten zijn soms lastiger te krijgen. Hetzelfde verhaal met het zadel.
Het zijn geweldige paarden, maar echt mega groot! Zelf ben ik al vrij lang, bijna 1.80, maar naast zo'n shire voel ik mij echt niks. Als die op je voet gaan staan, dan heb je echt een probleem. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ermee wilt gaan doen. Dressuur, mennen, recreatief? Voor de kar is het wel erg gaaf. Qua rijden ook, maar had het gevoel op een schommelschip te zitten.