Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:27

redison schreef:
Hele discussie.... Ik denk dat mensen die de absurde bedragen betalen (en kunnen betalen) voor pensionstalling toch zelf echt een hoger uurloon hebben dan de mensen die de pensionstalling runnen!

Enne zo denkt idd een boer ook, maar ik ken geen arme boeren, die zijn al jaren geleden kapot gegaan door de overheid.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:32

Nogmaals Russel, ik vind het heel vervelend dat je zo Anti-boeren bent ( en waarschijnlijk door jouw ervaring terecht) Maar persoonlijk herken ik niets van je verhaal ( Je bent ook nog nooit bij ons geweest :D )
Nogmaals, je doet alsof iedereen zo is, maar er blijven gelukkig altijd uitzonderingen die wel het beste met de paarden voor hebben.
(waaronder wij dus ook!)

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:34

jesito schreef:
Aan huis was voor mij het beste, maar ja.....

2 mogelijke alternatieven: je huurt een stukje grond ofwel je koopt een stukje grond. Koop = tussen de €30.000 en €50.000 voor een beetje paardvriendelijk stukje. En een paddockparadise aanleggen ;-)
Waar een wil is.... :P

femiaans schreef:
Nogmaals Russel, ik vind het heel vervelend dat je zo Anti-boeren bent ( en waarschijnlijk door jouw ervaring terecht) Maar persoonlijk herken ik niets van je verhaal ( Je bent ook nog nooit bij ons geweest :D )
Nogmaals, je doet alsof iedereen zo is, maar er blijven gelukkig altijd uitzonderingen die wel het beste met de paarden voor hebben.
(waaronder wij dus ook!)

Mijn ervaring met boeren is eerlijk gezegd ook niet zo slecht. Heb bij sommige boeren zelfs heel prettig gestaan. De particulieren waar ik ook heb gestaan, daar heb ik juist wat slechtere ervaringen mee ;-)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 09:45

russel schreef:
redison schreef:
Hele discussie.... Ik denk dat mensen die de absurde bedragen betalen (en kunnen betalen) voor pensionstalling toch zelf echt een hoger uurloon hebben dan de mensen die de pensionstalling runnen!

Enne zo denkt idd een boer ook, maar ik ken geen arme boeren, die zijn al jaren geleden kapot gegaan door de overheid.

Nou ehh. Kom hier maar eens op bezoek! :))

Echt alle respect voor paps! :+:
Die man werkt 365 dagen per jaar, non stop. Altijd vroeg op, altijd laat erin.
Minstens 10-12uur is hij druk per dag.

En waarvoor, om het onze pensionklanten allemaal naar wens te maken.. :+

Haha, als ik dit topic lees dan denken sommige mensen wel heel gemakkelijk over pensionhouders.

Mijngod, ik wilde dat het makkelijk was. We pakken de voerprijs en het stro, en that's it.
Nee echt, wij zijn niet arm, maar hebben het zeker niet breed. Al onze inkomsten gaan weer uit naar het bedrijf en de paarden dus zo blijf je continu investeren.

Verder denk ik dat wij met 240-270 per maand een heel nette stallingsprijs hebben, gezien naar hetgeen je ervoor krijgt.

En het is echt zo, pensionklanten willen altijd meer, altijd beter, altijd mooier. Ongeacht wat voor werk je ervoor moet verzetten of erin moet investeren.
Ben daarom blij nu een enorm fijne groep met gezellige mensen op stal te hebben te staan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:02

Ben nog op zoek naar de goede boeren waar ik jarenlang een eerlijke kooprelatie mee kan opbouwen...hier woon ik nu bijna 3 jaar, heb 4 hooi adressen al slechte ervaringen, maar heb weer een adres gekregen...hij vraagt erg veel voor brengen, dus wordt halen, maar eens kijken hoe dat bevalt.....

Wil graag goede ervaringen, is ook makkelijker voor mij.....

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:05

Ik herken ook niets van Russels verhaal.

Ik heb met eigen paard vroeger en later met bijrijdpaarden alleen maar bij boeren gestaan. Tuurlijk verdienen ze erop, lijkt me normaal. Maar weinig voeren, weinig stro, donkere kleine stallen, stapmolens? Herken ik niks van...

Altijd volop weidegang zomer en winter, gewoon de bekende prefab stallen in een ruime lichte schuur, bij de meeste boeren die ik ken is het zelf aftekenen voor gebruik van hooi en stro dus je bepaalt zelf hoeveel je gebruikt. En in de winter onbeperkt hooi op het land. Een stapmolen heb ik werkelijk nog nooit op een boerderij gezien :=

En over het algemeen een stuk minder getut, geroddel en gepenny als op een "echte" paardenpensionstal. Helaas is er ook meer blubber, kou en zelf doen maar ik ben echt een boerenstalfan *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:07

Wat fijn voor jullie, heb ik toch steeds weer in de verkeerde hoek gezeten, want het is wel DE reden dat ik nu mijn paard aan huis heb staan, anders hadden we niet hoeven verhuizen en hield ik heel veel tijd over...

Ben nog op zoek naar eerlijke boeren hier.
Stoot steeds mijn neus.....heb er kennelijk een verkeerde neus voor.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:18

Russel: Au :+

Ons stro krijgen wij via een boer in het dorp aan huis geleverd. In principe nooit echte problemen mee, behalve die slechte oogsten waardoor er te weinig geleverd kan worden oid. Hooien kunnen we van het eigen land, en we hielden eerder altijd over, waardoor we ook wat verkochten. Dat kon vorig jaar ook steeds niet omdat we er te weinig afhaalden. Inmiddels hooien we alleen voor onszelf, en hebben we in principe genoeg. We verpachten nu ook een stuk land.

Dus waar loopt het dan op mis met het hooi enz. Want te weinig oid kunnen ze meestal niet echt wat aan doen..

Chaos

Re: Pensionprijzen lopen spuigaten uit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:20

Juist hebben boeren ook vaak lappen grond, dus daar is weidegang toch niet schaars dan?? Tenminste, toen wij onze koeien verkochten en stopte met het melkvee hadden we land te over voor de paarden. Wat prettig is omdat we dus onszelf kunnen voorzien van hooi.

Ik geloof dat we 12 hectare hadden voor ruim 20 paarden, meer dan zat.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:25

jesito schreef:
Ik wil buiten, schone stal, water en ruwvoer en mensen die zich oprecht intereseren als er wat is met mijn paard.

Hier dezelfde eisen :)
Het uitmesten doe ik zelf (vloerbedekking valt buiten de huur, je hebt de keuze uit stro en zaagsel, laatst heb ik zelf vlas ingekocht en mag dit dan ook opslaan), het ruwvoer kun je pakken naar belang en krachtvoer krijgen die van mij amper (een zak met z'n 2en per maand, gewoon voor het lekkere).

Het is fijn dat er een bak bij zit, maar ik rij niet, dus voor mij is het niet eens zo nodig. Voor mijn bijrijdster daarintegen is het wel fijn :)
We hebben nooit gemeut op stal dat iets niet mag of dat iemand iets botviert op je paard, dat geen van al, gewoon gemoedelijk en je kunt altijd bij de staleigenaar aankloppen, ondanks dat het varkensfokkers zijn.

Afgelopen week was mijn paard niet helemaal in haar hum toen ze uit de wei kwam, staleigenaar was op de hoogte voor ik op stal kwam, dus er werd me ook verteld hoe zij haar vonden. Daarna de DA gebeld en de staleigenaar zou het verder in de gaten houden, ik hing de volgende ochtend dus ook aan de telefoon.

Alles kan altijd, als je het maar vraagt :j Ik wil in de vette tijd mijn pony pas vanaf 15.00 uur op de wei, dit ivm mijn angst voor bevangenheid, dit wordt dan ook netjes gedaan :)

Ik heb ook zeker wel andere stallen gekend hoor... bij een boer waar alles zogenaamd inclusief zou zijn, maar je paard kreeg 1 handje brok per dag ('anders koop je zelf maar bij!') en 1 plakje stro per dag was genoeg, want 'morgen is het toch weer vies'.
Hier kan ik niet mee leven en dit is voor mij ook geen lange optie geweest.
Stallen waar eens per week wordt uitgemest is voor mij ook geen optie, mijn paarden verdienen een schoon, warm en dik bed, ik lig zelf ook graag lekker in een fris bed.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 10-10-10 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:25

Boeren die hooi verkopen, danwel de plaatselijke loonwerkers... heb ik ook slechte ervaringen mee hoor, nu ik alles in eigen beheer heb. Grootste rotzooi, paarden eten het niet en dan heb je "verwende knollen". Jaja.
Ik betaal tegenwoordig gewoon nu een topprijs voor Duits hooi, heb ik tenminste garanties. Gelukkig het geluk dat ik genoeg opslag heb binnen, om al dat hooi droog te kunnen opslaan.

Goede hooileverancier -hoor ik ook van vriendinnen die alles in eigen beheer hebben- is echt zoeken met een lucifertje ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:27

Nee niet te weinig, pakken van 15 kg verkopen voor 20 kg, eerste snee voor zoveelste snee, dus kleine stukjes zonder halmen is voor mij geen 1e snee. Een rol van 300 kg bestellen betalen voor 300 kg en dan 150 kg krijgen en dan de gemaaide paardenbanen met nog paardenmest er door, alleen onkruid en dan broeiend en wel uit het pak halen. Het verhaal van de JKK. Prijsafspraken niet nakomen...onderste pakken waar schimmellaag in zit omdat het op het beton heeft gelegen. De boer spreken "wanneer ga je maaien, ik heb nog 10 pakken over ', "O volgende maand", Ok, dan kom ik een partij van 120 balen halen...en je komt en alles is weg.....daar waar je al 3 keer bent geweest.....Ja, hij had nog een landje waar hij van ging hooien, ik ga kijken, een ongebruikt perceel met louter onkruid....ja duh..... Stro inkopen en in de schuur laten tegen opslag prijs en dan kom je die winter halen is het omgewisseld voor een stuk mindere kwalitiet, stro wat je niet wil hebben als paardeneigenaar en dan ook nog eens voor die dure prijs die je had afgesproken...
De pensions maar niet noemen dat worden elle lange verhalen....tot gewoon niet voeren omdat de rol op was en de boer ging koffie drinken, jouw paard met zijn eigen paarden die achterin stonden moesten "effe"wachten, kom je rond het middag uur en zie je dat er nog steeds geen rol in de schuur is gebracht......tot niet buiten zetten en dan gauw aan komen rennen met alllerlei smoezen als ze je zien....vlotterbakken op anushoogte waar mijn paard steeds in scheet, niet schoonmaken zodat hij geen vers water had, maar zelf mag je het niet doen....ach laat ik ophouden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:30

Chaos schreef:
Juist hebben boeren ook vaak lappen grond, dus daar is weidegang toch niet schaars dan?? Tenminste, toen wij onze koeien verkochten en stopte met het melkvee hadden we land te over voor de paarden. Wat prettig is omdat we dus onszelf kunnen voorzien van hooi.

Ik geloof dat we 12 hectare hadden voor ruim 20 paarden, meer dan zat.

Kijk zoiets kom ik dus niet tegen...jullie paarden lopen steeds op een goed perceel en het andere perceel kan bekomen...zo een paard kan je gewoon lekker laten lopen en hoef je niet elke dag te komen...zou hou je klanten tevreden...

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:31

@ Russel: kan je niet bij grote hooi- en stroleveranciers inslaan ipv van al dat locale "geklooi-jo"? Wellicht samen met een vriendin met paarden in de buurt inkopen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:32

russel schreef:
De pensions maar niet noemen dat worden elle lange verhalen....tot gewoon niet voeren omdat de rol op was en de boer ging koffie drinken, jouw paard met zijn eigen paarden die achterin stonden moesten "effe"wachten, kom je rond het middag uur en zie je dat er nog steeds geen rol in de schuur is gebracht......tot niet buiten zetten en dan gauw aan komen rennen met alllerlei smoezen als ze je zien....vlotterbakken op anushoogte waar mijn paard steeds in scheet, niet schoonmaken zodat hij geen vers water had, maar zelf mag je het niet doen....ach laat ik ophouden.....

Zulke stallen ken ik ook ja, die heb je werkelijk overal.
Heb zelfs eens op een stal gestaan waar je verplicht was hun smid en DA te hebben. Nou moet ik zeggen dat ik daar schijt aan heb hoor, want het zijn nog steeds mijn paarden. Maar toen mijn paard naar binnengeslagen mok had en aan de antibiotica moest (omdat zij zogenaamd elke dag bijstrooiden, maar mijn paard tot aan haar knieen in haar eigen pis en stront stond en ik het niet in mijn hoofd mocht halen de stal zelf te doen) kreeg ik een bak vuil over me heen, want hij had ZELF nog wel antibiotica liggen van de schapen, daar had hij mijn paard ook mee kunnen genezen, belachelijk dat er een DA is geweest!!
Of er zelf een ijzer onder meppen bij een paard met normale spijkers waar je een schilderij mee aan de muur hangt. Nou, dat gebeurt dus niet bij mijn paard he.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:37

Quellian schreef:
... want hij had ZELF nog wel antibiotica liggen van de schapen, daar had hij mijn paard ook mee kunnen genezen, belachelijk dat er een DA is geweest!!
Of er zelf een ijzer onder meppen bij een paard met normale spijkers waar je een schilderij mee aan de muur hangt. Nou, dat gebeurt dus niet bij mijn paard he.

Oh da meen je niet! Bestaan dat soort mensen dan nog? Sorry, het is dat je het aan den lijve meegemaakt hebt.... maar ik moest echt bijna lachen over zoveel domheid. Niet te geloven!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:40

Ik betaal €110,- per maand. Heb een stal van 4 bij 4 meter. Onbeperkt weidegang. Een zeer slechte buitenbak, 's winters wel een stuk akkerland om op te rijden. Mijn paard heeft het daar wel naar d'r zin, denk ik. Brok kkomt er nog wel overheen.

Ik kan haar in volpension bij ons op de manege zetten voor €180,-, 3 goede binnenbakken en een buitenbak. Maar minimale weidegang. Inverhoudin is dit makkelijker en goedkoper, maar mijn paard zal het daar niet naar haar zin hebben.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:42

Ik heb een stuk weiland met 2 inloopstallen. stromend water, electriciteit, opslag voor mn hooibalen en een mestput. Dit alles voor 50 euro per maand per paard.
Uiteraard moet ik zelf voeren, zelf mesten enz enz. Maar als ik al met al 100 euro per maand per paard kwijt ben dan is het veel.
Gelukkig maar! Want de stal die even verderop staat rekend met gemak 300 euro en dan zou het voor mij niet meer te betalen zijn!
Nee hoor, mijn paardjes staan prinsheerlijk en kunnen 24/7 zelf bepalen of ze binnen of buiten gaan staan! Perfect :j

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:48

Ik ben het helemaal eens met Chaos.

Daarnaast vergeten jullie volgens mij wat kosten; water, mestverwijdering, electriciteit, waterschapsbelasting, verzekeringen, etc. Tel daarbij de afschrijvingen, vervangingen en investeringen nog eens op en dan kom je een stuk dichter bij de kostprijs.

Het valt me op dat pensionhouders hier afgeschilderd worden als geldbewuste mensen die de prijzen opdrijven. Volgens verdient de gemiddelde pensionhouder met 20-30 paarden net aan een modaal inkomen. En daarvoor moet een hoop werk verzet worden. Niet alleen het voeren en mesten van de paarden maar ook het onderhoud van het terrein, accomodatie en land. Daarnaast gaat er een hoop tijd zitten in het onderhouden van de contacten met de pensionklanten. Deze hebben praktisch altijd wel wat te klagen :+

Volgens mij is het toch de keuze van de paardeneigenaar om een stal uit te zoeken die binnen het budget past. Alle luxe, dure stallen hier in de buurt staan vol met een wachtlijst van enkele maanden. Dan heb ik het over de stallen die meer dan €300,- per maand kosten. Hier wordt alles voor je gedaan en heb je een luxe accomodatie. Kennelijk is er veel vraag naar zulke stallen en zijn de mensen berijd om zulke bedragen te betalen.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:52

Rosanna1990 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens. In deze regio vallen de prijzen erg mee, maar ik ken mensen uit het westen die €500,- per maand betalen. Absurd gewoon. Ik heb het geluk dat ik alles bij huis heb, want als ik moest gaan stallen was het voor mij ook snel gedaan.

500!!!! allemensen dat zou ik echt niet kunnen betalen als je daarnaast nog rekening moet houden met eventuele DA kosten smid kosten ontwormingen en ga zo maar door.

z0rr0 schreef:
ik betaal 385 euro
maar dat is inclusief ontwormen en hoefsmid.
alles word gedaan en je paard gaat zelfs overdag een uurtje los

zelfs??? ik vind het weinig. echt hee weinig.

ano0uk schreef:
Ik betaal 355 per maand. Maar dan komen daar ook nog je leskosten en stapmolen kosten bij die flink oplopen.. En we hebben geen eens een wei! Wel een paddock waar je overigens maar 20 min in kan per dag...

Er is niet veel andere keus.. Ik wil echt een goede binnenbak en in deze omgeving (Zwijndrecht, Rotterdam) is niet zo veel anders te vinden.... Helaas
* Op dit moment staat hij nog lekker van de wei te genieten in Renesse

correct me if i'm wrong maar hieruit maak ik dus op dat jij een goede binnenbak verkiest boven weidegang voor je paard? ik heb mischien heel makkeijk praten omdat wij gewoon het hele jaar door weidegang hebben en een binnenbak, maar als ik moest kiezen dan zou ik voor de weidegang kiezen. ook als dit zou betekenen dat ik dagelijks zeiknat zou regenen of in de wintermaanden niet zou kunnen rijden. ik kies het welzijd van mijn paard wel boven het eigen plezier.

ik betaal per paard 165 in de maand, vol pension. inclusief het hele jaar weidegang (winterland staat alleen geen gras op maar ze staan wel de hele dag buiten) binnenbak, buitenbak en longercirkel. ook een wasplaats met alleen koud water. dit is dan wel meer op t platteland. maar ik ken inderdaad ook stallen waar je rond de 350 per maand betaald, en hier een stuk verderop betaal je ook een rib uit je lijf aan stallingskosten en daar is niet het hele jaar door weidegang. ik merk ook niet veel van de crisis aangezien er hier al boxen bij gekomen zijn omdat ze steeds meer paarden krijgen :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:54

OMG! Wat een verhalen allemaal zeg jeetje.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 11:29

scoxxx schreef:
jesito schreef:
Aan huis was voor mij het beste, maar ja.....

2 mogelijke alternatieven: je huurt een stukje grond ofwel je koopt een stukje grond. Koop = tussen de €30.000 en €50.000 voor een beetje paardvriendelijk stukje. En een paddockparadise aanleggen ;-)
Waar een wil is.... :P

femiaans schreef:
(waaronder wij dus ook!)

Mijn ervaring met boeren is eerlijk gezegd ook niet zo slecht. Heb bij sommige boeren zelfs heel prettig gestaan. De particulieren waar ik ook heb gestaan, daar heb ik juist wat slechtere ervaringen mee ;-)

Tja, ik ben van plan hierna geen nieuw paard aan te schaffen, dus zou een van de paarden uiteindelijk alleen komen te staan en zou ik alsnog weer terug moeten in pension.
Dus er is wel wil maar geen weg.
En dat jij paddockparadise zo geweldig vind, dat moet jij weten maar dan hoef ik dat nog niet te vinden.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:22

jesito schreef:
Ik geloof dat wij hetzelfde redeneren wat de paarden betreft.
Ook ik heb bij boeren gestaan idd eerst alles leuk en aardig, maar na een paar jaar zijn ze het zat.

Ik herken dit wel. De redenatie is: de mensen betalen ook 2x zoveel als ik dat vraag dus waarom zou ik dat niet doen?
Erbij vergetend dat de verwachtingen van zulke mensen ook heel anders zijn.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-10 15:12

even een opmerking van mijn kant: ik zou het fijn vinden als we blijven praten in termen van pensionstalhouder, ipv boeren.
Onder alle rangen en standen komt men goede en slechte pensionstalhouders tegen.

Voor de duidelijkheid: dit topic heb ik geopend om een discussie over pensionprijzen aan te gaan en hetgeen men er voor krijgt. Daarnaast evt wanstanden die naar voren komen.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 15:16

Ik betaal 100 euro per maand en dan heb ik 24 uur weide met andere paarden, onbeperkt gebruik van de buitenbak, 2 binnenbakken (20x60 en 20x 40), wasplaats, longeerbak, paddock, plaats waar je een kist kan neerzetten waar je je spullen in kan doen, mogelijkheid om buiten te rijden en er wordt 2x per dag voor je gevoerd en hooi en stro zit inbegrepen in de prijs :')