Rosanna1990 schreef:Ik ben het helemaal met je eens. In deze regio vallen de prijzen erg mee, maar ik ken mensen uit het westen die €500,- per maand betalen. Absurd gewoon. Ik heb het geluk dat ik alles bij huis heb, want als ik moest gaan stallen was het voor mij ook snel gedaan.
500!!!! allemensen dat zou ik echt niet kunnen betalen als je daarnaast nog rekening moet houden met eventuele DA kosten smid kosten ontwormingen en ga zo maar door.
z0rr0 schreef:ik betaal 385 euro
maar dat is inclusief ontwormen en hoefsmid.
alles word gedaan en je paard gaat zelfs overdag een uurtje los
zelfs??? ik vind het weinig. echt hee weinig.
ano0uk schreef:Ik betaal 355 per maand. Maar dan komen daar ook nog je leskosten en stapmolen kosten bij die flink oplopen.. En we hebben geen eens een wei! Wel een paddock waar je overigens maar 20 min in kan per dag...
Er is niet veel andere keus.. Ik wil echt een goede binnenbak en in deze omgeving (Zwijndrecht, Rotterdam) is niet zo veel anders te vinden.... Helaas
* Op dit moment staat hij nog lekker van de wei te genieten in Renesse
correct me if i'm wrong maar hieruit maak ik dus op dat jij een goede binnenbak verkiest boven weidegang voor je paard? ik heb mischien heel makkeijk praten omdat wij gewoon het hele jaar door weidegang hebben en een binnenbak, maar als ik moest kiezen dan zou ik voor de weidegang kiezen. ook als dit zou betekenen dat ik dagelijks zeiknat zou regenen of in de wintermaanden niet zou kunnen rijden. ik kies het welzijd van mijn paard wel boven het eigen plezier.
ik betaal per paard 165 in de maand, vol pension. inclusief het hele jaar weidegang (winterland staat alleen geen gras op maar ze staan wel de hele dag buiten) binnenbak, buitenbak en longercirkel. ook een wasplaats met alleen koud water. dit is dan wel meer op t platteland. maar ik ken inderdaad ook stallen waar je rond de 350 per maand betaald, en hier een stuk verderop betaal je ook een rib uit je lijf aan stallingskosten en daar is niet het hele jaar door weidegang. ik merk ook niet veel van de crisis aangezien er hier al boxen bij gekomen zijn omdat ze steeds meer paarden krijgen