Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
expres aan de handrem trekken enzo.. maar ik vind dat paarden gewoon buiten moetn staan.. en losgooien in de binnenbak krijgen ze geen frisse lucht van. .in de natuur zijn ze ook buiten.... barbara28 schreef:daarom gaan ze bij ons dus ook niet de paddock aan, de pensionhouder vindt het onverantwoord om van de stallen naar de paddocks te lopen. Het is echt een ijsbaan om stal en ik ben als de dood dat hij uitglijd. Daarom doet hij ze in groepjes om en om in de binnenbak. Wij hebben 4 groepjes en maar 1 binnenbakje, dus moeten ze het met een uurtje binnenbak doen. heel sneu, maar ik vind het super dat hij er in ieder geval nog voor zorgt dat ze even buiten komen, op veel maneges en stallen hier in de omgeving komen de paarden helemaal niet buiten.

ikdoemaarwat schreef:barbara28 schreef:daarom gaan ze bij ons dus ook niet de paddock aan, de pensionhouder vindt het onverantwoord om van de stallen naar de paddocks te lopen. Het is echt een ijsbaan om stal en ik ben als de dood dat hij uitglijd. Daarom doet hij ze in groepjes om en om in de binnenbak. Wij hebben 4 groepjes en maar 1 binnenbakje, dus moeten ze het met een uurtje binnenbak doen. heel sneu, maar ik vind het super dat hij er in ieder geval nog voor zorgt dat ze even buiten komen, op veel maneges en stallen hier in de omgeving komen de paarden helemaal niet buiten.
Niet persoonlijk naar jou bedoeld maar wel naar je pensioneigenaar...
als die zorgt voor een goede service op zijn stal dan maakt ie paadjes aan naar de paddocks
Corellaa schreef:sneeuwvrij maken van stal naar land/paddock en regelmatig strooien met GOED zout en dan is het probleem van glijden opgelost
Op t land of in de paddock let je paard heus wel op zn eigen voeten.
Al hoewel ondekte ik vandaag wel een klein wondje op zn been, tja thats life
en erg liggen grote plassen in die nu helemaal ijs zijn. De stalhoudster wil 'm nu niet buiten zetten, ze is bang voor blessures. Heb al aangegeven dat ik toch echt liever heb dat ie buiten komt, maar begrijp haar wel.flora schreef:en over dat je kost wat kost naar je paard gaat: als je alles zelf moet doen vind ik dat ook normaal. maar wanneer je
paard gevoerd wordt en er gegeken wordt of hij kan beschikken over water, zie ik niet in waarom je met dit weer over gevaarlijke
wegen moet gaan rijden? eigen veiligheid gaat toch echt boven alles hoor!
en dan heel rustig rijden? ik glibberde vanmiddag met 10 km/u nog alle kanten op
edit: glibberde heeft 2 D's

ikke20 schreef:normaal staan paarden van 8-8 buiten
nu gaan ze sochtends uurtje of wat naar buiten en savonds nog uurtje of 2
als ik moet werken is het sochtends wat korter en als ik vrij ben wat langer.
ga koste wat het kost naar stal elke ochtend en avond. dit omdat ik alles zelf moet doen ga ik niet hebben ze dus geen eten en kunnen ze niet naar buiten