elke dag, ze gaat ongeveer 3dagen met een schoonbaaltje, het gene wat nog schoon is van de vorige keer laat ik liggen. soms laat ik der wat viezer worden haal ik alles eruit helemaal schone lei.
Smurf & Ferdie worden elke dag gemest en doen nu al 1 jaar met 9 Grote balen stro en staan er nu nog 2.5 baal.
bij mojito die wordt elke dag gemest maar dat is echt een viespeuk.. daar gaan bijna elke dag wel 2 kruiwagens uit en dan 2 plakken meestal soms minder er in.
Elke dag, zodra ik haar smorgens het weiland op zet ga ik gelijk de stal uitmesten zodat ze tegen de avond in een lekker schoon stalletje komt met dr hooiruif gevuld
Toen mijn paard nog 's nachts op stal stond haalde ik er iedere dag de mest uit en strooide er af en toe een nieuwe laag vlas op. Eens in de 2 maanden ging alles eruit. Nu staat ze dag en nacht buiten met een inloopstal en doet ze alles buiten, het blijft dus heerlijk schoon in de stal.
winter seizoen, elke dag. zomer seizoen, niet want dan staat hij dag en nacht buiten.
Boktpony
Geplaatst: 03-11-09 10:54
Ik mest in principe 1 keer per dag uit, maar savonds als ik langs de stallen oploop dan haal ik de drollen er ook nog uit zodat ze schoon de nacht ingaan
Ik mest elke dag uit en stro de stal ook elke dag zo op dat ze altijd een een dikke laag mooi goud/geel stro staan. Ik vind het een fijn idee ze elke dag een lekker schoon "bedje" te geven.
dynamiek
Geplaatst: 03-11-09 12:12
Ik mest ook meerdere keren per dag uit
Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!
Geplaatst: 03-11-09 12:14
3x per dag! Mijn shetjes staan samen in één vlasstalletje en ik kom voor mijn werk om ze lekker alvast een uurtje buiten te zetten. Dan schep ik hun stalletje schoon. Na mijn werk ben ik er om te voeren en dan schep ik ook weer drollen en 's avonds hetzelfde verhaal. Hierdoor staan ze super schoon en dat vind ik een heel lekker idee.