Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Zwaantje1985 schreef:lovesSkippy schreef:Ben benieuwd of een paard uberhaupt gestrest kan worden als hij de hele dag op een weiland met soortgenoten kan lopen, grazen en snachts in paddock hooi eten en daarnaast nog gewoon krachtvoer krijgt ook..
lijkt mij wel, als de situatie erg veranderd is met z'n vorige huis.
op wat voor een stal stond hij bij zijn vorige eigenaar?
stond hij daar ook altijd buiten?
hoe gaan ze soortgenoten met hem om en andersom?
hoeveel krachtvoer krijgt hij?
hoeveel werkt hij?
en waarom zou een paard die alles heeft niet gestresst kunnen worden.
geerke schreef:er is nog nooit een paard dik geworden van biks...daar worden ze eerder mager van door het overschot aan eiwitten.
de nieren draaien dan overuren.
Zwaantje1985 schreef:geerke schreef:er is nog nooit een paard dik geworden van biks...daar worden ze eerder mager van door het overschot aan eiwitten.
Waarom was dan mij een eiwitarm voeder aanbevolen voor een pony met aanleg om dik te worden? Dan denk ik dat je van eiwitten dik wordt![]()
Mijn pony werd iig wel heel dik van bixMaar is nu ong half jr op streng dieet
Zwaantje1985 schreef:geerke schreef:er is nog nooit een paard dik geworden van biks...daar worden ze eerder mager van door het overschot aan eiwitten.
Waarom was dan mij een eiwitarm voeder aanbevolen voor een pony met aanleg om dik te worden? Dan denk ik dat je van eiwitten dik wordt![]()
Mijn pony werd iig wel heel dik van bixMaar is nu ong half jr op streng dieet
Mariska_28 schreef:Heb je misschien iemand die zou kunnen bemiddelen tussen haar en jou? Hij gaat hoe dan ook terug, en dat ze het nu zo speelt kost haar en jou alleen maar een boel ergenissen en stress. Als ze het beste met hem voorheeft doet ze dat trouwens ook, als dit soort dingen spreken alleen maar in haar nadeel..
Denk dat je in overleg met je RB een brief op moet stellen dat je hem die en die datum terug komt brengen, en er dan overdracht plaatsvind van geld en paard. Je bent veel te afwachtend, daar profiteerd zij alleen maar van. Zij hoopt dat jij gaat denken 'laat maar' en tadaaa zij is haar probleem kwijt en jij zit er mee opgezadeld.
Even tanden op elkaar en je groot maken, dan gaat het het snelste!