Ervaringen met Shapley's MTG (o.a. tegen zomereczeem/mok)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:54

Ik heb dit spul nu ook besteld... Het is eigenlijk een beetje mijn laatste hoop. Mijn haf heeft eczeem, waardoor elk jaar enorme kale plekken ontstaan. Op haar hoofd, hele lichaam (bepaalde plekken zoals schouderbladen).. Ik hoop echt heel erg dat dit de jeuk zal stillen, anders moet ik haar toch misschien verkopen ;( en dat wil ik ECHT niet maar begin er wel steeds meer over te denken..

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 15:50

Ik heb het vorig jaar bij mijn exceempaard gebruikt. En dit werkte totaal niet. Echt helemaal geen verschil...
Heb nu 2 middeltjes van de dierenarts gekregen en op dit moment nog nergens last van, terwijl ze normaal al heel vroeg in t seizoen begint met schuren.

edit: vivalavida... volgens mij is dit trouwens niet echt een middel dat de jeuk echt tegen gaat... kan het mis hebben hoor.. Dacht persoonlijk ook dat het alleen voor staart en manen zou moeten werken, wat het bij de mijne dus ook niet doet... Het is een middel dat vooral zou moeten helpen op de manen en staart weer sneller te laten groeien.

Anoniem

Re: Ervaringen met Shapley's MTG (o.a. tegen zomereczeem/mok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:49

Het bevordert de haargroei, en zoals ik zei krijgt die van mij heel erge kale plekken. Voor de jeuk heb ik wel een ander middel wat redelijk werkt, maar de haargroei moet ook wel terug komen..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:56

Ik heb het gebruikt om drukplekken te masseren. Was goed gelukt, witte plekken waren verdwenen.
Nu heeft mijn merrie in 1 dag een van de plekken waar de drukplek zat/zit kaalgeschuurd. Dus ga er nu elke avond braaf MTG op smeren :\

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:17

ah ke :)
Welk middel heb je tegen de jeuk als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:22

Zelfgemaakt middel van een man hier uit de buurt, met o.a zwavelbloem... verder weet ik niet wat er in zit want dat wil hij niet zeggen haha.. het werkt wel redelijk in ieder geval. En af en toe was ik haar met betadine shampoo en dettol :)

Esther_50

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 23:32

Na goede verhalen van jullie te hebben gelezen, heb ik het ook besteld en ben heel benieuwd!

Mijn paard heeft nu nog een aantal plukjes manen, maar ik denk dat ik die er vanaf ga scheren en dan ga beginnen met het spul... Alleen moet ik wel kijken hoe ik het dan op wedstrijd doe, als ik geen manen heb is het niet erg maar als ik manen heb waar ik niks mee kan, lijkt het mij niet zo...

Werkt het trouwens ook op kale plekken op de vacht??

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:53

Manen zijn nog goed te vlechten hoor als je dat bedoel :)
Voor plekjes op de vacht werkt het ook super! ik smeer er alle plekjes mee in (ook mok) en ben zeer tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 07:39

Heeft iemand toevallig nog een aangebroken of een nieuwe fles staan die ik over kan nemen, ik blijf smeren tot eind november en dan is het zonde om een fles te bestellen aangezien ik die nooit kan opmaken in die tijd.
Dus als iemand nog iets heeft staan, graag!

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:23

perfect spul
gebruik het al 3 jaar
je handen gaan wel erg stinken
en je krijgt vieze manen als ze gaan rollen maar vind het pracht spul

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:04

Ben benieuwd of jullie al begonnen zijn met smeren.
Ik heb net weer een nieuwe fles besteld, hoop eind deze weer weer aan het smeren te zijn :P

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:47

Ik heb de hele winter doorgesmeerd 1x per week, resultaat: mooie dikke manen :D

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 10:42

Heeft iemand hier gemerkt dat er een paard was met een allergie tegen Shapley's?

Ik zit nu te twijfelen of dat misschien de oorzaak is van mijn merrie's reactie. Het is het enige wat ik heb veranderd namelijk..

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:00

Ik heb nog een fles staan waar nog niet eens 1/3 uit op is, als er liefhebbers zijn wil ik hem eventueel wel verkopen, want ik gebruik het niet meer.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:00

Annemeik schreef:
Heeft iemand hier gemerkt dat er een paard was met een allergie tegen Shapley's?

Ik zit nu te twijfelen of dat misschien de oorzaak is van mijn merrie's reactie. Het is het enige wat ik heb veranderd namelijk..

Er kan een ''allergische'' reactie optreden als paarden ermee in de zon staan, het is natuurlijk olie en dat brand in de huid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:25

Wat voor resultaat heeft de allergie gegeven? Zoals Minka al zegt, kan het zijn dat je misschien gesmeerd hebt en je paard in de zon heeft gestaan?
(ik smeer altijd 'savonds, dan trekt het erin, en staat de zon er niet op).

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:48

mijn paard staat er altijd mee in de zon.
smeer haar eerst in en dan haar exceemdek erover.
was het elke dag uit en smorgens weer opnieuw.

ik smeer nog niet begin pas in mei

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:52

minka schreef:
Annemeik schreef:

Er kan een ''allergische'' reactie optreden als paarden ermee in de zon staan, het is natuurlijk olie en dat brand in de huid..

Het kan toch ook dat je paard niet tegen de ingrediënten kan?
Lijkt mij dus goed kunnen dat een paard een allergische reactie krijgt.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 13:56

Het is de afgelopen 2 maanden onder de deken opgetreden, dus lijkt me niet dat het van de zon kan komen ;)

Het is ook niet op de plekken waar ik het smeer opgetreden, maar het is het enige wat veranderd is. Donderdag ga ik naar de DA voor een biopt, dus dan weet ik als het goed is meer (nouja 10 dagen daarna;) )

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:00

Annemeik schreef:
Het is de afgelopen 2 maanden onder de deken opgetreden, dus lijkt me niet dat het van de zon kan komen ;)

Het is ook niet op de plekken waar ik het smeer opgetreden, maar het is het enige wat veranderd is. Donderdag ga ik naar de DA voor een biopt, dus dan weet ik als het goed is meer (nouja 10 dagen daarna;) )

Maar wel door warmte/broei ;) Misschien kunnen sommige ingredienten daar ook niet tegen.

Ik zal van de zomer wel weer wat gaan smeren :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 14:32

Ik smeer niet onder de deken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:29

Zou echt balen zijn Annemeik als jouw paard er alergisch voor blijkt te zijn. Maar goed hopelijk vallen de symptonen gauw weg. Wat vertoont jouw paard nu?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:52

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:17

Mijn paard heeft deze winter een halsdeken opgehad, die aan de binnenkant niet met een gladde stof was afgezet.
GEVOLG: Hij heeft een stuk van 20 cm waar tie net een oud mannetje lijkt die nog maar een paar haartjes heeft.

Helpt Shapley's MTG ook hiervoor om de manen weer snel terug te krijgen?
En heeft iemand misschien nog van dit spul staan die het niet meer gebruikt en het wil verkopen?

CharmaineCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:17

ik heb het ook besteld dus ben heel benieuwd mijn paard gaat met zijn achterhoef krabben aan de kam heel lenig paard! :')
terwijl hij ook een eczeem deken op heeft dus er mist een heel stuk van zijn manen
en natuurlijk werkt niet alles bij elk paard het is dus uittesten maar dat is bij al mijn goedjes voor de eczeem het ene werkt wel en het andere niet bij een ander zomereczeem paard >;) ik laat jullie het weten of het bij mn paard resultaat heeft ;)