Hoe lang komt jou paard er per dag uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maaikedingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:48

ik rijd bijna elke dag 1 uur 2x per week iets anders longeren of een buitenrit.
met goed weer lekker na het rijden buiten uitstappen.
3x per week nog extra in de molen en met goed weer bijna elke dag in de wei

Maximrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:44

Mijn paardje is 4,5 en komt 7 uurtjes berdag buiten.
verder wordt er gereden gelongeerd en gewandeld ong. 5x in de week.

Groetjes

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:47

Die van mij komt 3 keer per dag uit zijn stal. eerst een half uur stapmolen en later op de dag longeren en schouderbinnenwaarts oefeningen. ze mag nu even niet los staan omdat ze gekraakt is en anders kan ze verkeerde bewegingen maken, maar voordat ze gekraakt was ging ze ook vaak los. dan was het sóchtens stapmolen, smiddags los of rijden en sávons er nog een keertje uit
en binnenkort gaat ze lekker de wei op met haar vriendinnetje :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:49

Circa acht uur per dag op de wei en komt meermaals per week onder het zadel of voor de koets, vaak oop meerdere uren. Buitenritten en leuke koetstochten kunnen 2 tot 3 uur duren, echt training vaak een uurtje.

Femke16

Re: Hoe lang komt jou paard er per dag uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:50

weet ik niet, bepaalt ze zelf. Meestal binnen...

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:52

mijn paard is bijna 12 jaar, komt elke dag 7 tot 8 uur buiten op een schrale graswei
verder doen we elke dag wat anders, soms 30 min hard werken in de bak, 3 -4 uur de bossen in, soms een uurtje longeren, dan weer een uurtje buiten wandelen. Dan weer eens een uur hard werken (les, springen). En we doen ook wel eens vrijheidsdressuur! Heel gevarieerd dus. :D

daartegen over staat er wel een paard van BIJNA 4 jaar bij ons op stal en die komt elke dag 1.5 uur van stal op *getraind* te worden, maar dat is niet meer dan een beetje rondjes stappen en draven in de bak. Het beest mag ook nooit los in de wei of wat dan ook. De eigenaar vind 1 uur beweging per dag voldoende *op de wei staat hij toch maar te suffe*.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:57

Bij mij op stal gaan alle paarden 's ochtends om 6 uur naar buiten en 's avonds als het donker wordt weer binnen. Ze staan dus minstens 12 uur per dag op de weide (2ha) en nu het langer licht is nog langer.
Mijn eigen paarden zijn ofwel te jong, of op leeftijd dus worden verder niet gereden.
Er staan nog een 14 jarige en een 21 jarige en die worden nog 2 a 3 x per week buiten gereden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:14

Tat_jana schreef:
zeker weten ik heb de keuze puur voor mn merrie gemaakt,., t enige wat ik over hield was een puur shaggereinig paard maar heb mn bovenstaande bericht al aangepast.

jullie mogen best weten dat ik mn paard opsluit als misdadiger maar eigenlijk puur voor haar zelf Hihi
nou zal ik wel weer de 24 uur per dag buiten staanders over me heen krijgen, maar ik heb dr wel een rede voor had het graag anders gezien :)

Daar doelde ik niet op hoor, dat "zulke mensen" dierenbeulen of misdadigers zijn, want ik ben daar ook eentje van :) Als ik geluk heb staat ze overdag buiten een uurtje (of 2), maar vanwege veulen (van het andere paard) is die periode voorbij en staat ze binnen en is ze afhankelijk van mij. En ik kan niet elke dag uuuuren aanwezig zijn, hoe graag ik het ook anders had gezien :)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 05:03

bij mij gaat om ongeveer 8 uur 's morgens de deur naar de paddock open en om 19:30 uur gaan ze weer naar binnen.

vanaf mei gaan ze van 14.30 uur tot 20 uur het weiland op.

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 06:08

vandaag doe ik haar om half 12 buiten en gaat ze rond 4 uur naar binnen en dan s'avonds rijden

Kezii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 14:48

mijn pony's staan vanaf 8 uur tot 17 uur buiten in de wei.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:39

Vanaf half 9 tot half 5 staat die 365 dagen per jaar buiten. Als het lekker weer is zelfs nog langer.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:43

Nu van 10.00-17.00u weidegang.

x_hielke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:50

's morgens van 8 tot 's avonds 9 uur staan ze buiten.een van 18, 9, 5 en 4 jaar
vedder rijd ik zowiezo 4X per week en vedder als ik tijd heb longeer of laat ik hem vrij springen/vrijheidsdresuur.
de leeftijd van hem in nu 4 jaar.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:52

Ik heb ze sinds een week weer 24/7 buiten met een schuilstal

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:53

Mijn paarden staan in de winter van 10 uur tot 5 uur in de paddock met een groepje andere paarden. Als het slecht weer is soms wat korter (tot een uur of 4) en met mooi weer wat langer...

In de zomer gaan ze lekker het weiland op eerst alleen overdag (om te wennen) en vanaf mei/juni dag en nacht.

Ze zijn 20 en 3,5 jaar.

betty_cham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:53

mijn paardjes komen kort buiten omdat niet mogelijk is.
paar uurtjes land is zat. verder af en toe paddock ook nooit langer dan een uur.

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:01

mijn paardje word 6x in de week gereden en staat met slecht weer 3 uurtje met 2 andere ponys in de bak en met mooi weer staan ze van 10 uur 'sochtend tot ong. 7 uur 's avonds in de wei maar soms ook gewoon snachts

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:04

Zoals het eigenlijk bij iedereen zou moeten zijn, aan huis en 24/7 buiten in de paddock met de mogelijkheid om zelf op stal te gaan! En straks van de zomer weer het land op.

daantje_gt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:09

Mijn paarden gaan met het mooie weer 's ochtends om half 8 naar buiten en worden om 3 uur binnen gehaald.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:12

Tancreda4 schreef:
Tat_jana schreef:
zeker weten ik heb de keuze puur voor mn merrie gemaakt,., t enige wat ik over hield was een puur shaggereinig paard maar heb mn bovenstaande bericht al aangepast.

jullie mogen best weten dat ik mn paard opsluit als misdadiger maar eigenlijk puur voor haar zelf Hihi
nou zal ik wel weer de 24 uur per dag buiten staanders over me heen krijgen, maar ik heb dr wel een rede voor had het graag anders gezien :)

Daar doelde ik niet op hoor, dat "zulke mensen" dierenbeulen of misdadigers zijn, want ik ben daar ook eentje van :) Als ik geluk heb staat ze overdag buiten een uurtje (of 2), maar vanwege veulen (van het andere paard) is die periode voorbij en staat ze binnen en is ze afhankelijk van mij. En ik kan niet elke dag uuuuren aanwezig zijn, hoe graag ik het ook anders had gezien :)

haha ik bedoelde ook niet dat jij me voor misdadiger zag hoor :(:)
maar hoe graag ik mn paard ook buiten wil hebben ze vindt het zelf gewoon niet leuk en al staan dr vriendjes bij dr staat ze gewoon nog te hinniken dat ze naar binnen wil en bij iedereen die langs komt ook hinniken.
een uurtje of 2 vindt ze prima maar dan is de lol er eigenlijk ook wel af helaas.

groetjes

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:15

In de winter komen ze ongeveer 10 uur per dag buiten in de paddock.
In de zomermaanden na het opbouwen staan ze 24/7 in de wei zo lang
als het weer het toe laat :)

Marj0lein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:15

Mijn paard is 14 en staat 24/7 buiten in een kudde. Hij heeft wel een schuilstal. Dit is helaas niet aan huis, maar in pension. Hij wordt niet meer gereden omdat hij kreupel is. Vervroegd pensioen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:25

RolingRoos schreef:
Zoals het eigenlijk bij iedereen zou moeten zijn, aan huis en 24/7 buiten in de paddock met de mogelijkheid om zelf op stal te gaan! En straks van de zomer weer het land op.

:n

1. Niet iedereen heeft de mogelijkheid zijn paard aan huis te zetten (balkon van 3 bij 3 wordt mijn paard ook niet vrolijk van)
2. Niet iedereen heeft een paddock tot zijn/haar beschikking.
3. Niet iedereen heeft weiland tot zijn/haar beschikking.

Vindt het echt zeer kort door de bocht...

Mijn paard staat veel buiten, zo veel als mogelijk is maar niet 24 uur per dag. Ik ben afhankelijk van de pensionstalling waar ik sta en heb dus niet de luxe net als vele andere zoals jij die wel hebt.

Maar goed ben dan ook wel immens slecht voor mijn paard :Y)

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:28

In de zomer 24/7 buiten, behalve dan als we gaan rijden dan moet ie er weer even uit uiteraard maar we rijden niet elke dag.
En nu in de koudere tijden gaat hij 's nachts naar stal en dan overdag weer lekker naar buiten.