Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
stefje schreef:Ja hoor ikke
Vaak zijn mensen die helaas hun paarden continu op stal moeten houden -zoals ik ook- wat terughoudend met reageren in topics waar mensen hun paarden wel veel buiten hebben. Ik ben ook nog benieuwd of de afvoer van de strokorrels minder omvangrijk is, dus of het uiteindelijk minder kuubs zijn die je afvoert, want dat maakt het produkt daarmee weer goedkoper (mijn mestafvoer is duur).
(ik heb snel het hele topic doorzocht op het woord 'afvoer' maar kom zo niets tegen hierover)
EeCee schreef:@Diana1: Ja, het staat heel duidelijk vermeld waar de korrels van gemaakt zijn.
Maar..... Weten de mensen van de mestafvoer dat ook, en is dat geen probleem? Aangezien de meeste stro-mest naar champignonkwekerijen gaat...
@Stefje: Tja, krijg je dat weerDie van mij gaat naast het rijden per dag ook maar een uurtje of anderhalf naar buiten...
@DD: Tuurlijk kan ik gaan rekenen, maar als er iemand de proef op de som neemt is dat ook leuk om te lezen. Het is niet mijn stal waar m,n paard staat anders had ik zeker een stal met korrels gevuld...
DubbelDun schreef:EeCee schreef:Zo moeilijk is het toch niet om voor die paarden die hele dagen binnenstaan het experiment van Imker te delen door 2 !!Verder ben ik ook benieuwd of er mensen zijn die deze proef doen in stallen waar paarden niet zo lang naar buiten gaan, die dus wel een groot deel van de dag binnen staan.
De stal die er nu bij Imker na 4 dagen 'zo' uit ziet, zal er bij een paard wat het dubbele aantal uren binnen staat er dus na 2 dagen zo uitzien.
Die van mij hebben hun eerste nacht op strokorrel van Top overleefd. Mijn oude merrie heeft het behoorlijk gegeten aan de hoeveelheid mest te zien, daar begon ze direkt gisteravond na de bix al mee en vanochtend kwam ze al kauwend met de kop over de deur heen kijken.
Dus het fabeltje dat ze 'het niet lusten' is hierbij achterhaald.
ElCid schreef:Omdat het mij zeer goed werkend spul lijkt en ik een paar vieze paarden op stal heb zou ik willen weten of er iemand is die weet of het spul ook ergens in Gelderland, omgeving Doetinchem, verkocht wordt.
Mijn zoektochten in de omgeving tot nu toe hebben nl. geen resultaat opgeleverd.
Vast bedankt.
india schreef:de mijn at het alleen zolang het nog brokjes waren, toen het na 2 dagen helemaal uit elkaar was gevallen stopte het,
maar bij het erin doen van een nieuwe zak zocht ze de korrels er weer tussenuit!
stefje schreef:Ja hoor ikke
Vaak zijn mensen die helaas hun paarden continu op stal moeten houden -zoals ik ook- wat terughoudend met reageren in topics waar mensen hun paarden wel veel buiten hebben. Ik ben ook nog benieuwd of de afvoer van de strokorrels minder omvangrijk is, dus of het uiteindelijk minder kuubs zijn die je afvoert, want dat maakt het produkt daarmee weer goedkoper (mijn mestafvoer is duur).
(ik heb snel het hele topic doorzocht op het woord 'afvoer' maar kom zo niets tegen hierover)
DubbelDun schreef:5.28 per zak dus ??