Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

Sunrise19

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:06

Bij ons zou er eerst een prijsstijging van 10euro zijn. Dit is niet doorgegaan, weet ook niet waarom. Bij ons betaal je 195euro voor een pony stal en 210 voor een paardenstal.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:13

mijn paard staat bij kenissen van mij,en betaal al 7 jaar het zelfde bedrag,zo zie ik maar weer eens hoe erg ik het heb getroffen.op de manege waar ik werk,betaal je voor een paard bijna 300 euro,en is begin dit jaar 25 euro omhoog gegaan,ik moet echt alles zelf doen,maar betaal bijna niks.(55 euro per maand)sta daar prima. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:16

Montignac schreef:
Pipo schreef:
Alleen staat Lovely haar paard in Amsterdam en Montignac haar paard in Apeldoorn/Beekbergen.

Door het hele land kun je zien dat er prijsverschillen zijn van laag naar hoog. De geografische ligging zegt dus niet altijd persee iets over de te betalen kosten.

Toch wel een beetje hoor. Hier in de buurt zijn geen stallen die 210 euro vragen. Of ja, er zijn misschien wel plekken die zo goedkoop zijn, maar die zou ik niet de titel stalling willen geven. Onder de 300 euro kom je hier in de omgeving al in het kampersegment terecht.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:17

Ik wil dus helemaal niets zelf doen, kan een paard net aan combineren naast mijn baan maar wil echt compleet verzorgd staan dus dat ik daar extra voor betaal vind ik op zich niet erg.

Sta er verder goed, paard staat ergoed, leuke manege, goede fasciliteiten, mooie omgeving en zeer vlakbij huis...dus tsjah..

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:20

Ik overweeg te verhuizen van pensionstal. Zou daar 200 euro gaan betalen. Dit is incl ruwvoer, krachtvoer, binnen / buiten zetten iedere dag, overdekte stapmolen, overdekte longeerbaan, binnenhal en buitenhal. Natuurlijk zit het uitmesten er ook bij in en hebben ze een wasplaats en solarium.

Ik heb geen idee of de prijzen daar ook verhoogd gaan worden.

Rafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:24

Ik heb dit topic ontdekt en wil ook reageren. Ik heb alleen niet alle pagina's doorgelezen

Heb een particuliere pensionstal op de belgische grens in Zeeuws Vlaanderen.
De mensen betalen hier 170 euro voor een pony en 180 euro voor een paard, ben in oktober 10 euro omhoog gegaan.

Wat hebben de mensen hiervoor?
Paarden worden gevoerd met muesli, krijgen goed hooi of kuilgras
Stalling die iedere dag wordt uitgemest
Spuitplaats met koud water, buiten.
Paarden staan in principe op stro en als ze op houtkrullen moeten staan is er 1 pak per week in de stallingsprijs bij inbegrepen.
Paarden staan in principe ook de hele dag buiten, dit doe ik ook zelf.
Begeleiding wanneer de eigenaar niet kan komen.
Mensen kunnen altijd advies vragen aan mij.
Mensen kunnen altijd komen, dus geen sluitingsdag oid. tot ongeveer 22.00 uur behalve in het weekend dan tot 18.00 uur.
Een buitenbak van 20 bij 40 meter, verlicht.

Vanaf het voorjaar gaat de stalling voor paard en pony 25 euro omhoog en dit komt omdat we een stuk grond hebben aangekocht en dat wordt weide,
paarden staan dan zomer en winter op de weide ipv nat zand of een paddock zonder gras. Aangezien dit een heleboel geld kost, om van de inrichting zoals inzaaien, palen, draad enz maar niet te spreken, gaat de prijs omhoog met 25 euro per maand.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:53

Dat zijn de betere prijzen Haha!

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:06

Hoi hoi,

Ik vind sowieso de prijs/kwaliteitsverhouding overal erg slecht!

Ik betaal €270,- per maand all-in. Elke dag mesten, 3x daags kuil of hooi, 2x daags brok (tot 2 kilo), de zomerperiode 4 uurtjes op het land (hoef je zelf niks voor te doen), Paddock, binnenrijhal 20x40, buitenbak 20x40, 4 poetsplaatsen, wasplaats (koud water), eigen zadelkast.

Lijkt een koopje maar als ik kijk dat je bij ons op stal in de winterperiode tussen 19:00 en 21:30 bijna niet kunt rijden vanwege de lessen zakt mijn broek af van deze prijs. Ik moet het van de avonduren hebben en als je dan bijna geen kant op kunt in de bak is € 270,- toch een hoop geld! Ook vind ik mijn paard er qua stal niet altijd even netjes bijstaan en is de buitenbak slecht maar ik ben realistische want heb ontdekt dat het overal wel wat is.

Voor ik hier op stal kwam heb ik hele zoektochten afgelegen hier in de omgeving voor een stal met binnenbak die goed en betaalbaar is. Voor mij is €300,- daarbij dan echt de limit! Nou kan je melden dat dit echt niet te vinden is, het is overal wat! Of het word te duur, bakken die super slecht zijn, veel lessen enz. enz.

Ik ga volgend jaar verhuizen naar NB en hoop echt dat de prijs/kwaliteitsverhouding daar beter is en ik een goeie stal kan vinden. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:48

NB is in verhouding juist erg duur...., weet er alles van.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:54

Smystique schreef:
Ik wil dus helemaal niets zelf doen, kan een paard net aan combineren naast mijn baan maar wil echt compleet verzorgd staan dus dat ik daar extra voor betaal vind ik op zich niet erg.

Sta er verder goed, paard staat ergoed, leuke manege, goede fasciliteiten, mooie omgeving en zeer vlakbij huis...dus tsjah..

En hoe zit het met de fasciliteiten voor het paard?

Ben erg verbaasd over deze post, heb me nooit gerealiseerd dat er mensen zijn die gevoelsmatig zo weinig hebben met hun paard.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:55

russel schreef:

Oh oké, ben daar al eerder bij wat stallen wezen kijken maar betaalde daar toen voor een stal met binnenbak wat je hier voor alleen een buitenbak betaal. Dit kan de laatste jaren veranderd zijn natuurlijk.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:58

Vind dat je wel heel veel moet betalen hoor.

Ik heb zelf een paar mensen in pension en die betalen 300 euro per maand. dat is incl sportbrok binnen en buitenbak longeerpaddocks weiland binnen buiten zetten daarvan stapmolen moeten ze zelf doen zit er wel bij in.
S winters heb ik weinig losgooi mogelijkheid maar in overleg mogen ze best eens los in een longeerpaddock.
Bij ons staan de paarden op vlas en er word goed uitgemest ( 3x per dag en 1x per week de plas eruit )
En dat kan gewoon voor 300 euro een verpot is het absoluut niet want de kostprijs per paard is echt enorm hoog geworden maar wat jij moet betalen vind ik op het absurde ( de stal van Mieke van Tergouw? )

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:59

Ik heb zelf de paarden thuis staan en ik heb één paardje in pension.
Ik koop dus zelf de spullen in en weet ook precies wat het kost en wat ik verbruik.
Maar de enige prijsstijging die ik de laatste tijd heb gehad is 2,50 op een pak kuil (dat kost nu 27,50)
Vlasprijs is verder niet gestegen, sterker nog dat zit nu ongeveer een euro lager dan vorig jaar.
Kortom (hier) niks om dramatisch over te doen kwa kosten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:02

opaal schreef:
russel schreef:

Oh oké, ben daar al eerder bij wat stallen wezen kijken maar betaalde daar toen voor een stal met binnenbak wat je hier voor alleen een buitenbak betaal. Dit kan de laatste jaren veranderd zijn natuurlijk.

Beetje goed en wat luxe is ook duur hier. Zit je ook snel op de 250 per maand en dan maar hopen dat je paard buiten komt, anders moet je nog extra betalen voor een uurtje buiten zetten en weer binnen halen. Vaak ook extra betalen voor stapmolen, kastje, trailer plaatsen.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:19

russel schreef:
Beetje goed en wat luxe is ook duur hier. Zit je ook snel op de 250 per maand en dan maar hopen dat je paard buiten komt, anders moet je nog extra betalen voor een uurtje buiten zetten en weer binnen halen. Vaak ook extra betalen voor stapmolen, kastje, trailer plaatsen.

Ja oké, maar dat komt er hier ook allemaal nog bij. Hier betaal je voor een goeie (luxe) stal vanaf €320,- en loop op tot €400,- waarbij je bij de meeste stallen nog extra huur moet betalen voor het weideseizoen/stapmolen/warm water/solarium of om je paard op de weide te laten zetten. Ben bij een stal wezen kijken hier in de buurt, daar rekende ze €385,- stalgeld (1x per week mesten, rest opstrooien) , €170,- per maand extra voor de weide (4 uurtjes per dag) waarbij je je paard er zelf in en uit moet zetten. Trailerstalling betaal je hier ook overal zo rond de €15,- per maand. Waar ik nu sta voor €270,- is alles netjes maar niet super en moet daar 20km voor rijden elke dag. Dichter bij mijn huis maak je niet meer mee voor deze prijs.

Hier betaal je €200,- voor een buitenbak, zelf mesten en 2x daags onderhoudsbrok en kuil. Dus ik vind €250,- voor een goeie luxe stal geen geld!
Laatst bijgewerkt door opaal op 10-12-08 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:28

Mee eens, maar dit is platteland en mensen denken dat het hier goedkoop is, maar dat is niet zo. Een boerenstal is goedkoper, maar dat merk je ook aan de verzorging, elk dubbeltje wordt omgedraaid en alles is onzin. Al ik kijk in Drenthe, Groningen, Friesland, ook platte land, liggen de prijzen hier op Randstad niveau en zelden dat je zo een mooie luxe stal zult treffen als in de Randstad, zo ja, dan val je plat achterover van de prijzen, dan kom je er niet met 250 euro in de maand.

Ik bv stond voor 175, slechte buitenbak, kleine stallen, geen krachtvoer, graszaadhooi en weinig stro, dus altijd kledder natte stinkstallen, kwamen vaak maar een uurtje of 2 - 3 buiten, terwijl iedereen dacht "lekker heel dag op de wei", dus niet met mooi weer stonden ze vaak uren binnen, 2 keer per dag graszaadhooi en je eigen krachtvoer wat je kocht. Dan stond ik nog goedkoop en het kan nog veel slechter...., is geen uitzondering hier.

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:39

russel schreef:
Mee eens, maar dit is platteland en mensen denken dat het hier goedkoop is, maar dat is niet zo. Een boerenstal is goedkoper, maar dat merk je ook aan de verzorging, elk dubbeltje wordt omgedraaid en alles is onzin. Al ik kijk in Drenthe, Groningen, Friesland, ook platte land, liggen de prijzen hier op Randstad niveau en zelden dat je zo een mooie luxe stal zult treffen als in de Randstad, zo ja, dan val je plat achterover van de prijzen, dan kom je er niet met 250 euro in de maand.

Ik bv stond voor 175, slechte buitenbak, kleine stallen, geen krachtvoer, graszaadhooi en weinig stro, dus altijd kledder natte stinkstallen, kwamen vaak maar een uurtje of 2 - 3 buiten, terwijl iedereen dacht "lekker heel dag op de wei", dus niet met mooi weer stonden ze vaak uren binnen, 2 keer per dag graszaadhooi en je eigen krachtvoer wat je kocht. Dan stond ik nog goedkoop en het kan nog veel slechter...., is geen uitzondering hier.

Ja das misschien ook wel een uitzondering op de regel, zulke (slechte) stallen maak je hier ook mee maar ik denk wel dat het bij jullie in het algemeen nog steeds goedkoper is als bij ons......

Dat hoop ik wel teminste! Haha!
Laatst bijgewerkt door opaal op 10-12-08 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:39

Ik hoop voor je dat je het gaat vinden, waar in Brabant ga je wonen?

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:41

russel schreef:
Ik hoop voor je dat je het gaat vinden, waar in Brabant ga je wonen?

Ik ga in Velp wonen (gemeente Grave)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:45

Ik zie tegen de grens van Gelderland aan, een andere kant dan waar ik heb gewoond.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:49

Quellian schreef:
Smystique schreef:

En hoe zit het met de fasciliteiten voor het paard?

Ben erg verbaasd over deze post, heb me nooit gerealiseerd dat er mensen zijn die gevoelsmatig zo weinig hebben met hun paard.

ik zie nergens staan dat zij niet gevoelsmatig begaan is met haar paard?

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:53

ullaatje schreef:
Vind dat je wel heel veel moet betalen hoor.

Ik heb zelf een paar mensen in pension en die betalen 300 euro per maand. dat is incl sportbrok binnen en buitenbak longeerpaddocks weiland binnen buiten zetten daarvan stapmolen moeten ze zelf doen zit er wel bij in.
S winters heb ik weinig losgooi mogelijkheid maar in overleg mogen ze best eens los in een longeerpaddock.
Bij ons staan de paarden op vlas en er word goed uitgemest ( 3x per dag en 1x per week de plas eruit )
En dat kan gewoon voor 300 euro een verpot is het absoluut niet want de kostprijs per paard is echt enorm hoog geworden maar wat jij moet betalen vind ik op het absurde ( de stal van Mieke van Tergouw? )

Ik weet niet of je de aangepaste prijs hebt gelezen maar i.p.v. 465,- ga ik 420 euro betalen....inderdaad bij haar op stal Knipoog

opaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:54

nee Quellian, ik maak dit ook nergens uit op. Het zou mij persoonlijk ook zeer doen deze veronderstelling.

SocheapjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:56

ik moet gewoon per maand 250 euro betalen.
bij mijn zus op stal moest ze gewoon 488 euro betalen.
niet normaal gewoon!!
en het is echt heel slecht kwaliteit enzo dus daarom is ze maar bij mij gaan staan. is ook veel beter en wordt beter onderhoud.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:58

@socheapje...oeh 488,- is inderdaad best fors maar die kant zullen wij in de toekomst ook zeker opgaan. Maar bij jou blijft de stalling dus 250 euro?