Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 08:25

Cool :D

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:40

Proficiat met je aanwinst Greendragon. Mooi gebaar ook om een hond uit het asiel te halen :knuffel:

Maartje: oh nee horror. Hebben ze hier met mijn beukhaag gedaan. Die is er nog altijd niet goed van. Moet ik dit najaar gaan opvullen.

Leuk om te zien hoe iedereen hier druk is. Van tuin tot kippenhok tot aanplant en dan die schattige ijsco die aan het werk is.

Ik ben vrijdag mijn 70 bottelrozen gaan halen. Krijg ik s avonds telefoon van ander bedrijf dat ze mijn 4 bomen komen leveren om 7u. De 4 bomen zitten allemaal in de grond. Mijn bottelrozen liggen helaas grotendeels nog ongeplant in de garage -O-
Die gaan vandaag de grond in. Hopelijk overleven ze mijn slechte zorgen.
Gisteren ook een buitenrit gemaakt. Frisjes maar mooi weer. Op de terugweg wel een en al mbk-ers tussen ons in. Gelukkig zijn onze paarden zo braaf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:19

Leuke strandjes gezien, heerlijk met de blote voeten in het schone zand :)

@betadine: je hoeft je vandaag dus niet te vervelen :D

@Akshay: dat zijn wel fijne 'balken' om grondwerk mee te doen.

@maartje: balen van de vraat. Hopelijk hebben met de nieuwe stroom er geen behoefte meer aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:23

Ik wordt gek van de belastingdienst, al 6 dagen aan het inloggen en lukt niet. Vanmorgen lukte het wel maar klopte mijn man zijn digid niet dus apje gestuurd naar he en nu hij reageert kom ik er weer niet in
Zo frustrerend Ik wil het gewoon ingevuld en weg hebben

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:26

Ik dacht van de week nog dat ik er ook eens aan moest geloven, maar ik wacht nu de problemen maar even af.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:05

Ze heeft tot nu geen pogingen meer gedaan. Denk dat ze die ook echt niet gaat doen want ze heeft wel flink respect voor de stroom. Als er echt veel gaten in zitten, vullen we komend plantseizoen weer aan

Wij wachten ook altijd een week of 2 met invullen, eerst alle problemen eruit. Is ieder jaar hetzelfde bij de belastingdienst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:07

Wij laten het doen door onze boekhoudster. Maar daar betalen we dan ook weer voor haha.
Nu hebben wij ook wel ingewikkelde dingen met onze 2 eigen bedrijven en nog loondienst er naast. Oohja en ik die nog in allerlei bijzondere regelingen valt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:24

Wij gaan het waarschijnlijk ook laten doen, mijn man is zzp en ook allerlei dingen erbij. Vroeger vond ik het leuk om het te doen, nu niet meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:25

Snap ik helemaal. Wat een gedoe.

Ik heb trouwens zo geen zin in weer een hele week regen. Ik ben al helemaal in mijn voorjaarsmodus.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:28

Voorjaar heeft regen nodig... dus je ontkomt er niet aan :) Maar ik geniet ook meer van een (te) droge dan van een natte.

deborah_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:26

Ik kom even binnenvallen in dit topic.

Ik ga rond april/mei een nieuwe (houten) omheining zetten in mijn weide. Deze omheining zal de weide in 2 delen en een paddock omheinen. De buitenkant van de weide is meidoornhaag dus hoef daar geen omheining te plaatsen. Ik vroeg me vooral af, hoe hoog zou ik deze omheining maken? Ik heb een paard van 1m70 (springpaard maar wel braaf) en een shet. De weide is gelegen achter mijn huis dus niet aan een drukke weg ofzo.

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:27

Hier schijnt het zonnetje vandaag nog, maar regen vind ik niet zo erg voor mijn net aangeplante groen.

Hopelijk overleefd het door paarden mishandelde groen het. Hier blijven de paarden netjes achter de stroomdraden ook als er geen stroom opstaat. Wil het nog wel een keertje vervangen door permanentere oplossing maar dat staat niet zo hoog op het prioriteitenlijstje.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:35

deborah_D schreef:

Ik ga rond april/mei een nieuwe (houten) omheining zetten in mijn weide. Deze omheining zal de weide in 2 delen en een paddock omheinen. De buitenkant van de weide is meidoornhaag dus hoef daar geen omheining te plaatsen. Ik vroeg me vooral af, hoe hoog zou ik deze omheining maken? Ik heb een paard van 1m70 (springpaard maar wel braaf) en een shet. De weide is gelegen achter mijn huis dus niet aan een drukke weg ofzo.

Hier de omheining tussen 1,40 / 1,50m. Wellicht ook even in het bestemmingsplan kijken, wij mogen namelijk ook niet hoger dan 1,50m.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:14

Bij ons mogen we niet hoger dan 120cm. Daar heb ik wel een beetje in gesmokkeld. De palen zijn iets hoger zodat het draad langs de binnenkant op 120/125 zit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:15

Voor een springpaard van 1.70 zou ik minstens voor 1.50 gaan.
Ik heb altijd geleerd schofthoogte van het grootste paard.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:15

deborah_D schreef:

hier ook springpaard van 1.70-ish (1.69 met 3,5 en nooit meer opgemeten), omheining van 1.20m. moet wel zeggen dat mijn 'springpaard' zelfs nog achter het stroomdraadje heen en weer blijft rennen als het op de grond is gevallen :7

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:16

Hier draden op nog 70 en 140cm

Ik heb ook echt geen zin in de regen. Bleh

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:57

Draad hoogte hier weet ik zo niet. Zal rond een meter zitten voor binnen omheining. Maar de paarden zijn met <140 ook niet groot.

Vannacht een goeie migraine gekregen. Lampje uit.. het was al ongeveer 12u voor ik een beetje recht vooruit kon denken.. weet ik wel meteen wat er zat te wringen afgelopen dagen..

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:30

maar regen is goed voor de plantjes, en het gras... :P
die wind erbij , das nog erger... :brr:

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:37

Sterkte Aksay.

Regen is wel even fijn idd, maar het liefst s nachts. Overdag dan 15 graden en zon, als ik iets mag wensen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:01

Ai migraine, ik leef met je mee.

Ik heb afgelopen zaterdag mn man een nachtje meegenomen voor zn verjaardag en kreeg halverwege de nacht migraine met spugen erbij :Y)

Hier is de omheining 1.25m geloof ik, grootste is 1.52m

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:08

Omheining hier is vrij hoog, heb het al vaker genoemd en eens nagemeten, laagste is 15 cm ( shet kwam onder 30 cm door) , hoogste is 1.50?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:18

De houten omheining varieert hier tussen 1.40m en 1.55m. Aan de kant van de weg is hij hoger met nog eens extra stroomdraden (4 stuks) tegen wandelaars en honden. Mijn paardjes zijn 1.58 en 1.60.

Wat een mooie strandjes komen er voorbij <3

Regen? -O- -O- -O- -O- -O-
Ik hoop niet teveel regen, want 20 maart willen ze hier weer de wei verder bewerken met een bandenkraan en dan mag het niet te nat zijn...

Belastingdienst? Ik kan niet inloggen op de website! En sowieso heeft ons huis al 2 jaar geen WOZ waarde toegekend gekregen, dus geen idee hoe we dat gaan invullen :=.

Akshay, wat een fijne 'balken' zijn dat! Waar heb je die gekocht?

Iemand nog klei nodig? Ik heb genoeg hoor _O-

Heeft er hier iemand ervaring met hooi bestellen bij Venhorst? Mijn merries zijn nu al 4 pakken achtereen zo vervelend aan het doen met hun hooi. Ze eten het zó moeizaam... Ik wil graag eens iets anders bestellen om te kunnen variëren (testen), maar hier in de buurt zou ik zo niks weten.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:30

Ik bestel bij Venhorst. Grote balen weidehooi. Vorige levering zat er 1 baal met voorcde helft vrij stengelig hooi bij wat minder gied werd gegeten. Nu heb ik weer een super baal, heel groen en fijn stengelig.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:42

Goed om te horen. Ik heb een offerte opgevraagd, want het is wel een stuk prijziger dan het hooi van de boer hier uit de buurt. Mja, nu gooi ik de helft weer op de mesthoop dus wat is dan duur?