Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:41

Net ze terug op stal en idd bijna droog. Beetje miezer en dat is alles.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:42

Selka schreef:
Ja echt heel leuk een Shire. Heb vriend ook bedankt dat hij met dat idee kwam 3 jaar geleden :P Alles moet groter en is duurder haha

Landrover mag 3500 trekken. Daar hebben wij er dus 2 van. Hier moet dus ook een Belg geladen kunnen worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:42

Luxe...twee jeeps.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:44

Hier nog geen miezer hoor. Het regent hier nog lekker door. Had vanuit de bak gleuven gegraven om het water af te voeren. Dat vond mijn man niet handig voor de grasmaaier (geleuven zitten dus in onze tuin), dus hij heeft regenbuis ingegraven. Handig voor hem, maar niet voor het water, want het kan nergens heen _-:( . Dus nu staat mijn bak half onder water! -:(- Ik haat dat!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:45

Anke schreef:
Luxe...twee jeeps.

Nee geen Jeeps, maar Landrovers. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:45

Ik zou mijn C-rijbewijs gaan halen en een stevig vrachtwagentje kopen. Die kun je iig op goedkoop tarief rijden.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:15

Het is nu een beetje lastig om iets af te zetten voor de shet en dat de anderen dan wel naar de stal kunnen. En daarbij denk ik dat Rosie ook dat Rosie het nog steeds kan presteren om er onderdoor te gaan. hihi ik kijk het nog even aan. Marinka en Rosie schijnen het nog niet erg te vinden om buiten te staan. Het regent hier ook niet de hele dag door. Meer een beetje miezer en morgen weer droog zeggen ze. Dus de mutsen moeten het er maar mee doen. Gelukkig is het niet heel koud. En ik hoop toch echt dat dit niet nog een week gaat duren. Als het weer nu wat opknapt kan de deken er gewoon weer helemaal af. ;-)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:33

B vrachtwagen is geen optie. Max laadvermogen 1200kg dan kan ik niet eens de shet en Shire samen vervoeren. C vrachtwagen is duurder dan sterke trekauto erbij helaas.

Landrover kijken we ook naar! Ben alleen bang dat onderhoud van die wagens snel in de papieren gaat lopen?

Hier miezert het nog maar de eerste modderslidings zijn te vinden op m'n track en in de weide. Twijfel heel erg of ik ze binnen ga halen of niet..

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:42

Toyota landcruiser, nissan pathfinder, toyota hilux, nissan patrol.
Staan bij mij op de wensenlijst. Gelukkig kosten auto's hier niet omgerekend het dubbele als in Nederland :Y)
Weegt Willem echt 1000kg? Flappie haalt de 800 niet eens denk ik, maar hij is een kleine.

Fabster gelukt met de steunsels! Toch wel mazzel met de regen dan ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:43

Ik weet niet hoe het met andere auto's staat met onderhoudskosten. Moet zeggen dat we regelmatig iets doen eraan, maar wij hebben dan ook Landrovers van 20 jaar oud en 3 ton op de teller en gas. Niet duur in aanschaf, maar wel onderhoudskosten inderdaad.

Hier begint het eindelijk ook minder te regenen. Heb 3 paarden ontdaan van de steunsels (moet er nog wel 2 vijlen, maar ff niet meer vandaag. Heb geen armen meer over) en het huis schoongemaakt. Moet alleen nog stofzuigen en dweilen, maar dat doe ik ook niet meer vandaag. Ben aardig productief geweest, met mijn halfgare kop, al zeg ik t zelf :+ . Nog maar een x voeren. Gelukkig had mijn man gisteren voor meerdere dagen gekookt, dus dat hoef ik niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:47

Afspraak met de DA is gemaakt voor volgende week. Ik heb toch graag dat Bacardi een extra check-up krijgt voor we op reis vertrekken, geeft me wat extra gemoedsrust. Ik heb ook ineens achter ontwormingspillen gevraagd, blijkt dat mijn DA daar geen voorstander van is, maar ja, de pasta tuft hij gewoon uit en ik kan hem toch niet iedere keer laten inspuiten. Dus krijg ik volgende week ook gewoon de pillen.

Leuke trailer Kirr, moest ik er zo een willen, moet ik niet alleen ergens een pot geld vinden, maar ook nog eens voor een ander rijbewijs gaan. Ik ben helaas zo dom geweest om niet op mijn 18de voor mijn rijbewijs te gaan en nu mag ik dus niet met een trailer rijden. Als mij Kia ooit de geest geeft, wil ik wel iets wat een beetje meer gewicht kan trekken en misschien ga ik dan wel voor een nieuw rijbewijs. Ik heb 10 jaar geen trailer nodig gehad, maar die 5 ritjes naar de kliniek vorig jaar hebben me best wel een pak geld gekost. Als ik zelf iets kan trekken en ermee mag rijden, komt een trailer huren veel goedkoper uit als het fixen van vervoer.

Voor de zieken: beterschap

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:00

SandraVerl schreef:
... Ik heb ook ineens achter ontwormingspillen gevraagd, blijkt dat mijn DA daar geen voorstander van is, ...

Wat gaf hij als reden aan ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:23

DubbelDun schreef:
SandraVerl schreef:
... Ik heb ook ineens achter ontwormingspillen gevraagd, blijkt dat mijn DA daar geen voorstander van is, ...

Wat gaf hij als reden aan ??

Tis en zij :Y)
Volgens haar zijn er veel paarden die de eerste tabletten wel vlotjes eten, maar de laatste niet. Bacardi weegt bijna 600kg en zal er dus 6 moeten weg werken. Ik denk dat ik ze gewoon ga pletten en ze dan meng onder een beetje pulp en zijne fibre force. Normaal moet het dan wel lukken. Jammer dat mijne slobber op is en dat je zoiets niet in zakjes van een kilo kan kopen. Met slobber eet hij bijna alles op. Mijn paarden zijn geen zoetebekjes, met appelmoes of honing mengen heeft dus totaal geen zin.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:31

Oh jij hebt die grote ronde tabletten. 6 stuks is idd een beetje veel.
Van mijn pillen heb ik er voor 450 kilo maar 2 nodig. Die kan ik in 2 en 3'en breken, dus altijd makkelijk te doseren.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:33

Wat zijn dat voor pillen?
Hier altijd gezeur met mn shetjes.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:34

Hier eten de shetten ze uit de hand en bedelen om meer. Maar ja, die krijgen er maar twee per pony, dat is dan wel weer waar. Laatst mijn merrie voor de eerste keer met pillen ontwormd, gaf ook met 5 stuks nog steeds een 'meer-meer'-vragend paard. En zij spuugt de pasta echt uit, net als Bacardi.

Ik geef Noromectin-pillen (uit Ierland dus)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 18:46

AbbyBlues schreef:
Zo. Ff langs ruiterhuis Brabant ff een lead rope halen. Kom thuis met: nieuwe cap nieuwe broek kinkettingbeschermer, mestboy, vliegenspray, zadeltas.

O ja. De leadropes waren uitverkocht dus we mogen volgende week terug. :+

_O- Je bent net mij!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:21

Ik heb ook geen e rijbewijs. Was toen net afgeschaft. Had het natuurlijk ook gelijk moeten doen. Heb een beetje examen vrees dus schuif het voor me uit. Mijn zoon is 16. Misschien kunnen we het samen doen. Ik heb me nu altijd kunnen redden met mijn 1,5paardstrailer. Er rijdt nu een Volvo s80 voor van 15 jaar oud. :D hoopte altijd dat ze het aanhanger rijbewijs weer zouden afschaffen. Met de EU. :roll:

Weet niet wat de toekomst brengt. Hebben we als de jongsten wat ouder zijn 2 rijpaarden? Dan is het misschien handig een 2 paards te kunnen rijden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:36

Ik ben wel blij met mijn E. Hoewel ik al bochtjes achteruit kon sturen en ik het belangrijker vond om vooral langzaaaaaaam te rijden (kreeg als opmerking bij m'n examen dat het voor "normale" mensen wel wat vlotter mocht, maar dat het logisch was dat ik met de trailer niet ging scheuren), vond ik het wel handig om meer over het kijken te leren.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:41

Ik was iets te enthousiast met mijn enkelbrace en ben onderuit gegaan. Heb mijn been weer in verband gekregen.
Wat deed dat zeer en nu nog. Kan echt niks pfff.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:48

ElanGV hé bha dat is balen.....beterschap!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 19:57

Voordat ik m'n e rijbewijs had reed ik ook al overal en nergens mee en ook heen, maar later toen we met een aanhanger van 6 meter naar Frankrijk gingen, was het risico toch vrij groot dat ik ergens toevallig controle zou krijgen. Toen dus toch maar gehaald.

M'n vrachtwagen rijbewijs had ik daar voor al gehaald omdat ik soms op pad moest met de vrachtwagen van stal en met het oog op ander werk was het ook wel handig. Heb hem eigenlijk zelden nog nodig, maar is weer zonde om hem van m'n rijbewijs af te halen. Misschien heb ik hem later nog weer nodig.
Moet alleen bij elke verlenging van m'n rijbewijs een medische keuring doen, maar dat is dan maar zo :P

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:17

Zo dan, bedrijf gevraagd wat het zou kosten om de mest op te komen halen en dat was 360 euro per KEER! In geen 360 jaar :')

Ik rijd niet eens meer auto dus mee praten over trailers doe ik maar niet :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:24

360 euro, zijn ze belatafeld? Geen leuke boer in de buurt die z'n mestkar bij je wil parkeren? Of een maisland op kruiwagen-loop-afstand waar je een hoekje van kunt reserveren?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 20:26

Hilary schreef:
360 euro, zijn ze belatafeld? Geen leuke boer in de buurt die z'n mestkar bij je wil parkeren? Of een maisland op kruiwagen-loop-afstand waar je een hoekje van kunt reserveren?

Ja dat was de volgende stap inderdaad, eens met onze buurman en zijn vader praten :j
Ik dacht dat het wel handig was om gewoon een bedrijf te laten komen maar dit is gewoon idioot duur.