Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 07:54

Ik zou een oproepje plaatsen op de bokt markt, daar heb je denk ik meer kans van slagen ;)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 07:59

Biscaya...je kunt evt op Boktmarkt een oproep plaatsten en in je onderschrift is ook niet verkeerd.Verder MP nog even,succes met zoeken :)

Meggiemeg...dat is mooi kl@te,is de politie uiteindelijk nog geweest?Schandalig dat het zo lang moet duren,zeg dan iig dat het erg druk is en dat ze een auto sturen zodra ze er een beschikbaar hebben.

Zapje ook niet blij...vuurwerk en geknal meer dan zat.

Vonne...succes voor je dochter.

Mijn jongens komen doorgaans ook wel als ik roep,behalve als ze op een volle weide staan,zijn ze selectief doof :+
Als ze van het gras afmoeten drijf ik ze er rustig vanaf met mijn mestboy en hark,ruim ik meteen de hoopjes op.Roepen kost toch momenteel teveel energie dus begin er niet aan.Zo gaat prima.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:12

Heb idd ook al een advertentie gezet. .Maar wie weet kent iemand hier ook wel iemand..

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:07

Ben wel benieuwd welke uurvergoeding je ervoor geeft.

Ben ook benieuwd of de politie geweest is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:18

biscaya schreef:
Heb idd ook al een advertentie gezet. .Maar wie weet kent iemand hier ook wel iemand..

Ik zoek nog werk!
mits je ook mijn reiskosten willen betalen :D

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:23

meggiemeg schreef:
Nou het is weer raak hier |( Ze zijn de hele avond bezig, groot vuur in een groot vat, gooien er vanalles in, met de nodige vuurwerk, nu zijn ze bezig met bussen met inhoud wat enorme klappen geeft, ramen trillen in de kozijnen. Politie al meerdere keren gebeld maar ze zijn er nog steeds niet geweest ondanks dat ze toezeggen een auto langs te sturen....

Balen zeg!

ik heb toch perfekte overburen de kleinkinderen mochten eventjes een half uurtje knallen en daarna werden ze terug gevloten door de ouders! Ze wisten van mijn nieuwe paard af en hielden daar dus rekening mee. Op zon manier heb ik er dan ook vrede mee dat ze effe mochten knallen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:26

Nee geen politie gezien. Tegen 12 uur werd het rustig bij de buren eindelijk. Gaan ze vandaag door wat ik wel verwacht dan bel ik elke keer op. We hebben gisteren er zelf niets van gezegd omdat we hoop hadden dat ze er ook echt aan kwamen. Als ze dan bij de meldkamer zeggen we sturen een auto dan zeg ik daar keihard over heen net als gisteren of deze keer een echte?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:28

dynamiek schreef:
meggiemeg schreef:
Nou het is weer raak hier |( Ze zijn de hele avond bezig, groot vuur in een groot vat, gooien er vanalles in, met de nodige vuurwerk, nu zijn ze bezig met bussen met inhoud wat enorme klappen geeft, ramen trillen in de kozijnen. Politie al meerdere keren gebeld maar ze zijn er nog steeds niet geweest ondanks dat ze toezeggen een auto langs te sturen....

Balen zeg!

ik heb toch perfekte overburen de kleinkinderen mochten eventjes een half uurtje knallen en daarna werden ze terug gevloten door de ouders! Ze wisten van mijn nieuwe paard af en hielden daar dus rekening mee. Op zon manier heb ik er dan ook vrede mee dat ze effe mochten knallen.

Dat is inderdaad netjes om zo rekening er mee te houden. Heb nog wel aan je gedacht hoe het zou gaan.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:46

Wij gaan ook heel goed met de overburen we helpen elkaar met dingen vanavond gaan we daar ook borrelen.

Ik denk als je vandaag de politie moet bellen voor vuurwerk overlast dat ze nu wel gaan komen, gisteren was echt nog zon dagje van laat ze maar.

zo ga de paarden voeren en mesten zo een poging doen om te rijden met zere voet, de grote schrok van de week en sprong op mijn voet, auw met ijzers heb wel 1 dag gejoddeld van de pijn.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:55

Meggiemeg: wat vervelend zeg! Hopelijk onderneemt de politie in het vervolg wel actie!..

Ik hoef de paarden vaak niet eens te roepen. Als ik met mijn auto het pad opdraai komen ze al. Enkel de shettebol moet ik af en toe wel eens aan zijn voorpluk uit de wei gaan halen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 10:08

Ah bah meggiemeg, wat zijn er toch een vervelende mensen..... Hoop dat de politie nu wel komt, maar waarschijnlijk hebben ze gisteren alles opgeknald en is het nu klaar.

Als mijn paarden op het land staan komen ze meestal niet :D , of ik moet echt tot halverwege het land gelopen zijn en het moet lijken of ik brokjes in mijn zak heb, dan komen ze aangesjokt. In de bak komen ze eigenlijk altijd.

Gisteravond de nieuwe bakvlakker achter de trekker geknutseld en na wat gehannes met afstellen kregen we de bak keurig netjes *\%/* , nu lijkt het erop dat hij voorlopig overbodig is, want wij krijgen alleen maar regen en geen vorst -O- .

Hier weer harde wind en het regent nu ook. Merrie heeft vandaag een vrije dag. Gistermiddag nieuwjaarsvisite gehad en ik heb iets te diep in het champagneglas gekeken, dus heb niet een zeer hoofd :j .

Vanavond krijgen we "eters", dus heb net alvast een grote schaal lasagne gemaakt, die hoeft dan vanavond alleen nog maar in de oven. Manlief bekommert zich over de salade en de broodjes.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:22

Jeetje dat is ook balen Meggiemeg! Zo frustrerend zulke dingen!
Die van mij komen ook altijd naar het hek. Willen eigenlijk altijd wel naar stal. 's ochtends weten ze niet hoe snel ze naar buiten moeten, en 's middags willen ze per direct op stal 8)7

Las ook iets over mest ophalen. Onze mest gaat bij 1 van onze buren op het land. Betalen we wel een kleine vergoeding voor (o.a. brandstofkosten) maar ben allang blij als ik er weer vanaf ben.

Wat heb je nou uiteindelijk gedaan Kristel?

Fijn je nieuwe bakvlakker [***]! Agh hij komt dit jaar vast ooit nog wel een keertje van pas ;)
Als ik het weer mag geloven wordt mijn bodem de komende dagen ook goed getest met al die regen die ze voorspellen. Ben benieuwd maar heb er wel een goed gevoel over aangezien dit echt totaal ander zand is dan dat er in lag :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:29

Meggiemeg vervelend zeg! Zou idd gelijk de politie bellen als ze weer beginnen het mag nu wel eens afgelopen zijn.

Biscaya ik hou mijn ogen voor je open. Op de club lopen vast wel mensen die daar interesse in hebben en je zit ongeveer bij mij om de hoek dus de afstand is goed te doen.

Paarden weten dat er bij mij altijd wat te halen valt dus die komen wel.

Mest brengen we zelf weg, kan dat lekker wanneer het ons uitkomt. Ga zo denk ik eerst rijden (binnenbak, het regent hier) en dan 2 aanhangers wegbrengen. Boer heeft de mestplaats overdekt dus komt wel goed. Betalen we 70 euro per jaar voor.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:44

Heb inmiddels een stal hulp gevonden!! Top!!
Dank jullie wel voor t meedenken!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 11:56

pppeet, ik ben met knotsgekke Viool het bos in geweest. Ze was nogal 'ahum' blij... Eerste stuk aardig ontspannen maar tweede stuk een hysterische knol maar wel redelijk te hanteren. Ze moest stappen van mij en als je zijgangen/passage/piaff achtige toestanden als stap rekent, ging het best goed. :')

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:05

kristel herkenbaar :D
Blue is een behoorlijk cool paard maar na zo'n lange tijd niet meer buiten geweest te zijn en dan niet voluit mogen draven, maakt hem ook een stuiterkonijn.
Ik kan nog niet goed lichtrijden en doorzitten lukt me echt niet als hij voluit gaat en bij galop moet ik wat oppassen want hij struikelt snel op ongelijk glibberig terrein.

biscaya fijn dat je nieuwe hulp hebt.

meggiemeg wat verschrikkelijk, toch maar een motorclub langs sturen? }>

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 12:13

Ik verbaas me dat jullie moeten betalen om he mest kwijt te kunnen. Als ze het komen ophalen, begrijp ik get nog, maar bij zelf wegbrengen? Wij brengen het ook zelf weg, maar dat kost niks (behalve onze eigen brandstof dan).

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:35

Dat is snel Biscaya...hopen dat het klikt :)

Fabster,helaas kun je nu eenmaal niet in elke regio makkelijk van je mest af,in Amsterdam moesten wij ook betalen.Ging het naar een composteerbedrijf,rest ging het land over.
Hier mazzel dat ik het op het maïsland van mijn boerman kwijtmag :j zo het hek over :D

Wat is het smerig weer overigens ...bah.Gister de hele dag in dikke mist gezeten,nu smerige miezer,koud en smerige wind...blegh.Ponypoort had ik al deel afgezet met tapijt zodat ze niet in de volle wind liggen als ze daar tukje doen,nu die zijde helemaal maar afgesloten met een zeil zodat ze fijn uit de wind kunnen staan :)

Mijn vriend zeg dat ik ze teveel verwen...ik vind van niet :o

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:41

Het is inderdaad guuuuurrrr! Paarden hebben vanmorgen lekker op de wei gestaan, kam van Viool was weer soepel dus een paar uurtjes voor de lekker. Met teruglopen naar de bak mega scheef met de kont in de wind.. mijn vriend had Viool vast en vroeg al; wat doet ze toch, denkt ze dat ik wat lekkers in de jas heb? Hoofd van paard zat haaks op het lijf zeg maar. :')

Ik heb eens een loonwerker gebeld vorig jaar en als hij het (zwart) ophaalde was het 200 euro... vond ik best veel dus ik liet dat 'per ongeluk' vallen toen ik bij boerman op de thee was en die vond dat belachelijk.. voor een taartje wilde hij het wel doen. :') :P Dus zo geschiedde..

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:05

Hihi...ik had een bord op mijn hek geplaatst met "gratis mest",mijn boerman kwam hooi brengen en zag het bord.Zie hij dat ik het ook wel bij hem op het land kwijt mocht als ik ermee zat :)

Hij is elk jaar weer blij met zijn chocolaatjes..."maar het hoeft niet hoor" wordt er standaard bijgezegt :D

Soms moet je mazzel hebben...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 15:27

In de randstad is het mss wel lastiger, ja. Maar in het buitengebied zijn de meeste boeren er wel blij mee. Paardenmest verbetert de grond én het staat niet in de administratie. En zo kunnen ze dus ook hun koeienmest kwijt. Kwekers zijn er hier ook blij mee.

Hier was het gewoon ineens prachtig mooi weer. Heb gelijk alle paarden gepakt om even iets te doen in de bak. Ze voorspellen heel veel regen, dus vanaf morgen zal het wel weer blubber zijn. Heb er dus even gebruik van gemaakt. Ik heb gewoon mijn jas uit gedaan, zo lekker was het. Nu is de zon wel weer weg, trouwens. Vanmorgen vond ik het ook koud. Toen had ik mn muts op! {:)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:15

Regen idd en het zou hier morgen niet boven 0 komen...Daar heb ik nou een hekel aan. Gladheid..Karev staat voor op ijzers. Maar ff aanzien Hoe dat weer zal gaan

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:21

Wij wonen duidelijk in een heel ander deel Nederland. Hier wordt t morgen gewoon weer 9 graden. Wel met veel regen -O- .
Ik wou zeggen, dat het vast niet glad wordt, want de bodem is nog veel te warm om te kunnen bevriezen. Ook bij 0 graden niet. Maar dat zou voor hier gelden. Dus ik hoop maar dat dat bij jullie ook zo is. Anders is het inderdaad niet leuk. En regen en kou samen is écht naar weer... :brr:

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:30

Het is hier nu ook maar 3 graden en het regent...ik woon in drenthe...Daar is het nu ( Noord ned) kouder als west/Zuid dacht ik

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:35

Dat is snel geregeld biscaya!

Haha Tinky, ijslanders zijn wel guurder gewend in het thuisland. Maar ik snap je, mijn oudje staat nu met deken met hals :o

Caily: zou het een merrie ding zijn? (maar Bo is een ruin zeker). Elska wandelt ook rustig weg als ik haar wil pakken, ik ben gewend dat mijn paarden in mijn broekzak kruipen :P ik paai haar met een worteltje, misschien niet de goeie manier, maar ach. Zij werken, dan krijgt ze ook heus wel wat ;)

Mest spreiden wij terug over het land uit. Wel lastig als dat niet kan.

Handig wel zo'n lieve loonwerkers/buurmannen :D

Hier was het toch ook een koud ochtendritje :brr: wel overal plassen, deze nacht flink geregend. Gisteren was het water in de emmer bij de paarden zowaar bevroren!

Mijn nieuwe ijslanderdame doet het super, de groep is al erg rustig naar elkaar en we hebben al veel buitenritjes kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding