Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:49

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:50

Als je eenmaal opvliegers hebt weet je waarom overalls niet werken ;) en dan heb ik het nog niet eens over mensen met een zwakke blaas :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:51

Thanks!Ziet er echt leuk uit. Vanavond bestellen!

Oh zie nu dat het knopen zijn..... Als ik nodig moet plassen is dat nog wel effe een dingetje inderdaad. Een rits zou handiger zijn.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-15 10:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:52

Dat is inderdaad een leuke :j

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:38

DubbelDun schreef:
Als je eenmaal opvliegers hebt weet je waarom overalls niet werken ;) en dan heb ik het nog niet eens over mensen met een zwakke blaas :D

OMG....Daar moet ik zeker niet aan denken!!!

Heb nieuwe stalschoenen gekocht met een strakke boven kant en mijn broekspijpen er over heen speciaal voor mijn werk en voor mijn man. Mijn man kan hysterisch worden van vlas , hooi en stro.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:43

Ik heb een inimini scheurtje in een waterleiding (kunststof buis) . Kan ik daar gewoon een stuk aluminium tape over plakken? Het is maar zo'n klein prutsgaatje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:45

Geen idee Urielle. Ik zou denken van wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:54

Ductape... maar als er volledig druk op staat vrees ik dat je het daarmee niet lang gaat redden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:55

Je hebt vloeibare PVC, misschien helpt dat afdoende.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:10

Ik zou dat echt laten vervangen. Heb een x gehad dat een koppelstuk was losgeraakt en heel de stal blank stond. Natuurlijk s'nachts gebeurd.
Ik ben erg voorzichtig met waterleidingen...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:17

Hier werd ik vanmorgen zo blij van :):)
Afbeelding

Afbeelding

Ik had een heel stabiel koppel met mijn 4 paarden en dan is het altijd een risico om er een 5de(wiel aan de wagen) bij te nemen, jonkie ook nog.
Maar vandaag was het dan toch een feit, ze hoort er helemaal bij en mag zelfs gelijk aanschuiven bij de hooibakken.
Dat mocht ze eerst niet gelijk en werd er wat rond gelopen en gedreigd en had ze meestal een eigen plekje vlak in de buurt, wat de afgelopen dagen steeds werd ingepikt door een van de anderen waardoor ze toch bij 1 van de bakken eindigde.

Het is wel duidelijk dat ze dit hooi niet echt lekker vinden, ze klooien er heel veel mee :(

Ik heb daarom geen waterleidingen in mijn stallen en geen stroom op het netwerk in de loods en stallen als ik er niet ben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:21

Mooi dat ze geaccepteerd is :)

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:25

Wat fijn Spatter! Je muildiertje is echt zooo leuk :D

Ik heb nog geen water en vaste lampen/stroom in mijn stal (stal is nog niet af), nu gewoon een bouwlamp die ik verderop in het stopcontact steek. Maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel prettig vind, het is echt mijn nachtmerrie dat de stal in brand gaat terwijl die paarden er in staan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:32

Aaaah wat schattig dat ze mag mee eten!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:32

[***] schreef:
Tinky, dat heb ik nou ook. Kreeg laatst ook als antwoord, "ja maar toen het huis nog leegstond parkeerden wij hier ook altijd!". Dus ik zeg, ja maar nu is het van mij en ik heb liever niet dat er nog auto's geparkeerd worden. Helaas staat er elke week wel 1 of 2 keer een auto, omdat de yogamevrouw erg weinig ruimte op haar oprit heeft. Maar goed, dat is eerlijk gezegd niet mijn probleem. Vind mezelf wel een beetje kinderachtig, maar aan de andere kant ook weer niet.

Dus komend weekend toch maar een stuk ketting met een bordje eraan.....

Vraag parkeergeld van je yoga buurvrouw voor de uren dat er lesen zijn en ze graag gebruik wil maken van jouw terrein :D 1,50 per auto per uur is redelijk gangbaar tarief parkeergeld toch? Doe je die uren de ketting even los :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:34

Het is ook een goed idee om bij de aanleg rekening te houden met het kompleet stroomloos kunnen maken van een stal door ergens bij huis een knop om te draaien.

Ik heb zelf meegemaakt dat het net goed ging, maar het had niet langer moeten duren...
Ik kwam voor de laatste voerbeurt op stal en rook een bepaalde rare prikkelende lucht. Die bleek -de neus volgend- uit een stopcontakt/lichtpunt te komen.
De stroom er af gehaald en de volgende dag het ding open gemaakt. Bleek dus een draadje uit de verbinding losgeschoten te zijn en die was gaan 'jutteren'. De boel was al knap zwart van binnen.

Die lucht vergeet je ook je leven niet meer en toen ik laatst in de keuken ook zoiets rook bleek ik gelijk te hebben; het aansluitpunt van het tl-balkje onder het keukenkasje was aan het doorbranden...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:42

Wij hebben hier bij de deur waar je de loods in gaat een hoofdschakelaar en die gaat altijd uit bij vertrek.
Ik vind dat gewoon een veilig idee, enige nadeel is dat stroomdraad dus nooit via de loods zal kunnen om die reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 12:53

joyce B schreef:
[***] schreef:
Tinky, dat heb ik nou ook. Kreeg laatst ook als antwoord, "ja maar toen het huis nog leegstond parkeerden wij hier ook altijd!". Dus ik zeg, ja maar nu is het van mij en ik heb liever niet dat er nog auto's geparkeerd worden. Helaas staat er elke week wel 1 of 2 keer een auto, omdat de yogamevrouw erg weinig ruimte op haar oprit heeft. Maar goed, dat is eerlijk gezegd niet mijn probleem. Vind mezelf wel een beetje kinderachtig, maar aan de andere kant ook weer niet.

Dus komend weekend toch maar een stuk ketting met een bordje eraan.....

Vraag parkeergeld van je yoga buurvrouw voor de uren dat er lesen zijn en ze graag gebruik wil maken van jouw terrein :D 1,50 per auto per uur is redelijk gangbaar tarief parkeergeld toch? Doe je die uren de ketting even los :o

Ja, ha, ha, daar heb ik ook nog aan gedacht. Afgelopen weekend had ik de auto van mijn schoonvader te leen en die heb ik toen zelf maar op mijn pad gezet, zodat er niemand anders kon staan. Grond was nog bevroren dus er kon geen paal in. Gisteravond stonden er wéér 2 auto's. Gelukkig is manlief het nu ook zat. Vrijdag gaan we aan de slag met palen, ketting en bordje. Hoop dat het dan over is. En bij ons in het "durp" is € 1,50 wel een megabedrag hoor :D . Volgens mij weten ze hier niet eens wat parkeergeld is :')

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:01

Ik trek gewoon de stekker eruit en de stal is zonder stroom,kan vanuit huis dus zo gepiept :)

Met waterleiding zou ik ook geen risico nemen,je kunt een noodreparatie doen maar laat het zo snel mogelijk vervangen...of doe het zelf.

Kleding...ik ben bijna altijd thuis en opdirken heb ik geen energie voor.Ik heb een donkerblauwe basisbroek van de kmar.Lekker veel zakken en dmv klittenband aan de zijkant makkelijk te verstellen zodat je niet eens een riem nodig hebt.
Ik koop ze bij Joppie's dump voor E15,- :P ( http://www.airguns.nl/ )
Maatje groter en je kunt hem zo over je nette broek fietsen :D

Afbeelding
Bron: http://www.dema-onlinewinkel.nl/combatb ... ek-broeken

Met dit weer heb ik gewoon een regenbroek erover aan...probleem ook opgelost.

Als ik de voetjes ga bijwerken heb ik wel een overall aan,heb ik ritsjes onderaan ingezet zodat het eenvoudig is aan te trekken.

[***] schreef:
Ja, ha, ha, daar heb ik ook nog aan gedacht. Afgelopen weekend had ik de auto van mijn schoonvader te leen en die heb ik toen zelf maar op mijn pad gezet, zodat er niemand anders kon staan. Grond was nog bevroren dus er kon geen paal in. Gisteravond stonden er wéér 2 auto's. Gelukkig is manlief het nu ook zat. Vrijdag gaan we aan de slag met palen, ketting en bordje. Hoop dat het dan over is. En bij ons in het "durp" is € 1,50 wel een megabedrag hoor :D . Volgens mij weten ze hier niet eens wat parkeergeld is :')

In Amsterdam betaal je E5,- per uur :+ ...en bovendien...ze "hoeven" hem er niet neer te zetten hoor...stukje verderop is het gratis...moet je wel stukje lopen O:) }>

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:08

Ik heb een vrouwenoverall met rits. Maar kan die site niet meer vinden nu. Ook een fijn ding.
Net wat minder on elegant.
Blaasproblemen daar gelaten: het ideale is wel dat je nooit een koude rug krijgt door opkruipende shirts en truien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:21

Klopt Tinky! Wij gaan met regelmaat nog wel even een dagje Amsterdam "snuiven" en dan zijn we zeker 25 euro kwijt aan parkeren.

En ze hoeven hem er inderdaad niet neer te zetten. Ze kunnen ook gewoon lekker komen lopen of op het fietsje! Mooie warming up voor de yogales....

Geen koude rug meer is inderdaad erg lekker polo. Hoop vrijdag eens even voor een overall te kunnen shoppen (nadat we palen en ketting hebben geplaatst }> ). Ga wel even bij de Welkoop kijken, dan kan ik tenminste ook even passen. Vind ik wel zo handig.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:54

Overalls zijn trouwens ook vaak te koop bij de Lidl :) En over het uiterlijk...kan mij echt niet boeien :P Jongens gebruiken mij ook met enige regelmaat als servet nadat ze hun neus in de bak met zemelen hebben gedrukt.Ongeacht wat ik aan heb :roll:

Strontruimen is nu eenmaal geen elegant klusje...al doe je er hoge hakken bij aan :+ (Of spreek ik nu weer een tikje teveel tot de verbeelding :x )

[***]...anders lekker naar Almere rijden en daar de trein pakken...stukken goedkoper en altijd parkeerplek ;) Parkeren in Amsterdam scheelt ook per stadsdeel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:27

Oh als wij naar Amsterdam gaan, staan we lekker in het centrum... Vlakbij het Waterlooplein (bij de brandweerkazerne). Maakt mij dan eerlijk gezegd geen moer uit, maar ik heb gewoon geen zin om te lopen en met de trein vind ik helemaal verschrikkelijk.

We gaan dan ook lekker eten en drinken, biertje bij cafe "De Zon" op de Nieuwmarkt doen en dan gewoon weer lekker naar huis.

Oh ik ga even bij de Lidl kijken, krijg het nog druk vrijdag, les, palen+ketting tegen yoganisten plaatsen, overall shoppen, naar bouwbedrijf voor laatste kozijn aan ons huis, boodschappen doen, stallen (op vrijdag altijd grote schoonmaak) en dan ook nog effe iets regelen voor de slowfeeder netten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:40

Koude ruggen komt door te korte shirts..nu is het een tijdje mode geweest om met je navel bloot te lopen, maar ik koop mijn shirts toch echt wel op heup/kont lengte :D desnoods een mannenshirt maatje S of XS. Gelukkig heet nu alles tuniek en is lekker lang :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 15:10

http://i1290.photobucket.com/albums/b53 ... ak5wad.png

Op basis van wat mag/kan gemeente/zone een eerste schets van ons stalgebouw.
Iemand op of aanmerkingen?
Heb trouwens geen idee van de oppervlakte van een handige poets/wasplaats. Die ga ik straks op onze huidige stalling even meten en misschien daaraan nog aanpassen.