Ga een body protector aanschaffen.
Extra lessen voor rechtrichten

Stiekem ben ik elke maand gewoon veel kwijt
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hotchocolat schreef:Deze maand gaat duur worden.
Vriendin komt met twee paarden, dit betekend dat het verharde paddock groter gemaakt moet worden (ca 1100,00) Er moet een extra schuilstal komen en ik heb al extra 12 balen hooi was ook 545,00)
2000 euro onvoorziene kosten kan ik er wel bijtellen, hoefsmid komt ook nog einde van de maand
Daphara schreef:Na 10 jaar weer begonnen, ik had nog 2 rijbroeken en kalfsleren rijlaarsen, dat ik allemaal niet meer bleek te passen (er moet dus 15 kg af) dus alles nieuw moeten kopen. Paard staat 800 meter van de buitenbak en ze staat 1,8 km van de manege waar ik prive les neem, dus straks moet ik langs een donkere weg rijden om daar te komen.
Ze heeft een western hoofdstel en western (boomloos) zadel, dus zelf al een dressuur zadel aangeschaft en hoofdstel is onderweg. Ik moet met de auto met veerpont overvaren om bij de stal te kunnen komen.
Al met al kom ik uit op:
Compleet zadel (2e hands) + compleet hoofdstel: €668
Kleding (Cap, 3 paardrijbroeken, jas, chaps, handschoenen, vestjes enz.): €489
Reflecterende spullen (uitrijdeken, borsttuig, laarslamp, vest, beenbanden enz.) €202
Les €20
Dus in 1 maand €1359 uitgegeven
En dan heb ik nog niet eens een eigen paard, maar ja, dan hoef ik voorlopig ook geen geld meer uit te geven, behalve les.