Beter kun je aan de achterkant van de kast een stevige plank vastmaken en daar de zadelsteun aan vastschroeven. De kast kan dan weliswaar niet meer klem tegen de muur staan, maar op zich is dat vanwege vocht ook niet heel erg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ptje007 schreef:Dat is een idee ja... De kast kan niet tegen een muur staan maar verstevigen zal wel lukken denk ik, bedanktNu kan ik mijn zoektocht verder zetten...
SuperAssie schreef:Heeft er iemand een idee of er afsluitbare westernzadel steunen worden gemaakt?
Mijn toekomstige westernzadel past niet in mijn zadelkast, ik kan/mag geen andere op stal neerzetten en ik ga geen zadel van 20 kg iedere dag op de fiets mee slepen..
Maar ik ga een duur zadel niet voor het grijpen in de zadelkamer leggen natuurlijk.
Heb al zitten googlen maar kom alleen gewone westernsteunen of engelse steunen met beugel(slot) tegen..
Of bestaat dit simpelweg niet en moet ik zelf een constructie zien te knutselen?
SuperAssie schreef:Jee wat een duur ding![]()
Het 'probleem' is zegmaar dat wij gewoon allemaal netjes een kast hebben maar dit zijn van die standaardkasten, 60x60x190 dus daar past een westernzadel niet in..
Niemand rijd bij ons western dus deze issue is volgens mij niet eerder voorgekomen, maar omdat wij ook een manege gedeelte zijn wil ik niet dat kinderen dr met hun handen aanzitten of het van een bok afstoten..
Misschien toch eens overleggen hoe en wat ik kan en mag. Heb gelukkig nog even om te sparen voor het zadel maar dit zal binnen 2 maanden toch wel aangemeten gaan worden.