Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:24

Goed gedaan audesta!

En LN, als de pony het braaf deed voor een eerste keer dan is dat toch ook al een succesmomentje :D

Het was heerlijk, de vos eerste keer naast de witte dubbel gezet en de merrie als handpony mee. Moet toch wat als je alles conditie wil laten behouden :+
Afbeelding
Nu mogen ze lekker ff op de wei.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:40

Lys_PPA schreef:
Succes LN en audesta!

Hier is vrijdag hele dag carnaval op de middelbare school die hier 1 minuut van huis ligt. Maar tussen 10-13 zou toch zeker moeten kunnen gok ik.

Beterschap Marit! Dat zadel van Noor past wel goed op haar dus? Welke breedtemaat is dat?

Mn vriend heeft vanmorgen al hooi gehaald - laatste pakken van de jaarvoorraad, de leverancier wil zn loods leegruimen voor het nieuwe jaar. Nu eens even de pony's inspannen voor een lekker zonnig ritje!

Geen idee welke maat, maar ze loopt hier goed onder.
Geloof dat de passer had gezegd boommaat medium (30cm)

Gefeliciteerd Audesta!

Toch een leuke ervaring LN

KletsKoekje

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 16:16

LN wat fijn dat de pony in ieder geval zo braaf was :) Goed begin

Ideaal zo LysPPA! Leuk sfeer plaatje ook

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 17:24

Leuke foto Lyss PPA
Zijn er nog huizennieuwtjes?

Gefeliciteerd Audesta! Mooi in the pocket!

Misschien wel een goed idee Malenka om zelf te trainen op een externe locatie, mits je handig genoeg bent.
Ik heb daar bij Mir ook aan gedacht, omdat ze hier haar trauma opgelopen heeft. Maar aangezien ze zich zo slecht kan gedragen bij andere mensen durfde ik een Pensionstalling niet echt aan.
Mir gaat binnenkort elders in training.
Kunnen wij op vakantie en kijken hoe Mir het doet op een andere locatie.

Vandaag heb ik met haar in het bos gewandeld. 600kg blij paard was niet zo simpel ha ha, maar daarna ook een blij paard thuis.
Afbeelding
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:10

Gefeliciteerd Audesta en dochter van Lynn! Jammer dat het met de eigen pony niet in de resultaten te zien was, maar een goed gevoel is eigenlijk wel belangrijker.

Boemel blij paard <3

Ik heb vandaag de hele dag op mijn voeten gestaan dus ik moest van manlief nu in bad :+ ik heb echt onverklaarbaar veel last van mijn reuma sinds dit weekeind en een dagje agility met de hond, 4 paarden trainen en de kas schoonmaken was vast niet het beste voor het lijf :+
De pup gaat het wel echt leuk doen nu, het is een neurotische druktemaker maar als hij aan het werk mag dan wil hij wel! Voor mijn zoon op locatie nog even te veel hond helaas maar hij gaat wel trouw iedere week mee :D
Afbeelding

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:56

Leuk dat je t vraagt! Er loopt vanalles, o.a. 10 maart gesprek met de gemeente en as weekend komen ze tweede keer ons huis bezichtigen. Maar het is best complex dus ik ben nog voorzichtig positief.

Gezellig, door het bos wandelen! En een blij paard is helemaal <3

Druk en fanatiek weekend Maartje!

Ik was vandaag ook erg blij met mn sterke partner :+ op eigen kracht vd aanhanger gekregen
Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:49

Afbeelding

Mijn eigen zwarte meisje liet zich niet vangen vandaag, dus ik heb de schimmel van mijn vriend lekker mee uit genomen. Heerlijk weer vandaag zeg...

En goed om te zien dat veel anderen hier op dit topic daar ook van hebben kunnen genieten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 23:22

Nickeltje, was er heerlijk weer voor. Genieten

Lys, spannend.
Weer een fijn voorraadje hooi.

Maartje, leuke hond. Minder van de reuma klachten.

Boemel, blije mir. Knap koppie.

Lys, heerlijk met de knappe ukkies op pad.

Ln, gefeliciteerd voor je dochter.

Gefeliciteerd audesta

Marit, beterschap
Knappe schimmel.

Lastige situatie malenka.

Marjan, fijn zadel testen.

Hier een rondje gewandeld.
Konden eindelijk de tuin uit. (Gemeente werkzaamheden)
Tess dus al lang niet weggeweest maar was heel braaf. Zeker voor een jaarling.
Klapperende vlaggetjes ivm carnaval, motoren, associale automobilisten, rennende paarden.. maar ze was ontzettend braaf.
En ze groeit hard

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 00:03

Heerlijke foto's allemaal <3

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 08:00

Spannende tijden lys

Het weer was ook heerlijk, zo te zien heeft iedereen ervan genoten! Ik krijg met zo`n weer ook meer gedaan lijkt het wel. In ochtend wedstrijd, smiddags de vlinderstruiken gesnoeid en rondje bos gedaan, en ow ja,,,, boos op de nieuwe buurman en mijn man vindt dat ik mij aanstel.

In de tuin staat op de erfgrens een door hem betaalde schutting omdat hij zonder overleg de oude heeft weggehaald en bij ons andere dingen financiële prioriteit hadden. Deze loopt door de aan de voortuin en daar hadden wij overlegd dat er een beukenhaag zou komen. kom ik vrijdag thuis, staat er taxus!
Stond hij erna aan de schutting, ow ja ik heb de haag gepland, zag je het al?
Op mijn reactie, dat is wel een andere soort dan besproken en dit is hartstikke giftig, ook al is het de voortuin, ik vind dit maar niks kreeg ik als antwoord, ja dit was op werk over kon ik gratis meenemen en het komt wel goed. Ik had aan de haag willen meebetalen en de afspraak was beuk, elke andere soort was mij ook prima, een stoepbandje ook, maar geen taxus!!!
Zo gaat het met alles, de uitspraak, liever om vergiffenis vragen dan toestemming is bij hem echt van toepassing, Hij doet en meld het dan even, ook al is van te voren iets anders besproken.
_-:(
Manlief gaat confrontaties uit de weg en zegt ach het is de voortuin, maar ik ben bang dat met snoeien toch iets achteren terecht kan komen, of een takje in de aanhanger achterblijft die ook bij de paarden gebruikt wordt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:12

Ik snap je frustratie volledig..
Heel naar zulke buren.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:15

Jemig LN. Daar zit je niet op te wachten.
Zou t er nog eens rustig over hebben en uitleggen dat 1 hapje dodelijk is….

T was inderdaad heerlijk gisteren. Leuke foto’s!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 09:50

LN ik zou denk ik toch de oplossing doen wat je gisteren zei... ach ze gaan ineens dood....
En dan gelijk zorgen voor beukenhaagjes en die gelijk neerzetten. Ik snap idd de bezorgdheid, hiermee moet je dan echt zorgen dat na het snoeien niks achter komt en gelijk weg is. Je kan er zelf wel voor zorgen maar wat als de buren het niet doen qua snoeiafval? Gelukkig is het voor en niet achter, maar evengoed niet leuk hoe hij de dingen aan pakt.

Fijn om te lezen dat iedereen lekker aan de gang is gegaan. Ik heb gisteren alle beren een schop onder de kont gegeven en mijzelf ook en ben alleen op Ad gestapt. Had eerst zoiets ik wil mijn man erbij hebben om het zadel vast te houden, hij is bang voor opstapkrukjes en ik moet mij echt omhoog takelen aan het zadel. Maar het is gelukt!! en hij was super braaf.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:14

Nickeltje schreef:
Mijn eigen zwarte meisje liet zich niet vangen vandaag, dus ik heb de schimmel van mijn vriend lekker mee uit genomen. Heerlijk weer vandaag zeg...

Handig zo'n back-up :P

Horsii heb je het nog gered met je mestaanhangwagen? En er was ook iets met hooivoorraad levering toch die niet door kon gaan ivm gemeente werkzaamheden toch?
Gezellig met je paarden op pad.

LN, irritant inderdaad zo'n buren. Opzich niet verkeerd dat ze het voortouw nemen, maar niet als ze beslissingen nemen die niet matchen met de buren. Onze buren hebben ook taxus, het is een stukje van 1 meter dat aansluit op ons perceel en aan onze kant zit er schaduwdoek tussen, dus onze pony's kunnen er nooit aan. Maar ieder jaar opnieuw moet ik opletten als ze weer gaan snoeien, want er ligt toch altijd n takje in onze paddock. En ik ben elk jaar opnieuw maar weer de 'zeur'.

Joyce, fijn dat het goed gegaan is!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:32

Ln -O- die buurman denkt dat ie god in Frankrijk is of niet?
Nickeltje, handig zo’n extra paard.
Joyce, goed bezig!! Blij dat je gewoon lekker onbezorgd kan rijden.

Hier ook taxus bij de buren en een hovenier die niet helemaal handig is soms.. maar goed we kunnen goed met de hovenier dus altijd wel alles in overleg en rechtstreeks met hem ipv met de buurvrouw. Scheelt weer verwarring.

Zadel is besteld :D gister twee uur gereden zonder ook maar iets van pijn! Echt heerlijk. En onderweg nog een keer afgestapt en er weer op via een omgevallen boom en het schoof minder dan m’n gewone zadel.

En zo blij met t bos hier, al kennen we ondertussen alle ruiterpaden wel, het blijft een feestje om er rond te scheuren.
Afbeelding
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:39

Zo gaaf Marjan! Wat een prachtige omgeving ook! <3

Ln, ik zou die boompjes er gewoon uittrekken zonder overleg. Weet hij ook eens wat het is. Pff, vreselijk zulke buren -O-

Joyce, wat goed dat je bent wezen rijden! Was het lang geleden? Wanneer ga je weer?

Horsii, wat wordt Tess groot! Wat gaat dat hard zeg! Lekker dat jullie eindelijk weer van het erf konden na de werkzaamheden. Hoe gaat het met jou? Al wat hersteld na de bevalling?

Ik had gisteren een oefenen-op-eigen-houtje met WE obstakels met nog 7 andere ruiters in de rijbak van de vereniging. Kreeg er heel erg ponykamp vibes van (op een positieve manier he!) en ik vond het superleuk! Pony was ook heel braaf <3

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 10:56

Begin november voor het laatst gereden. We zijn niet naar buiten geweest maar wel thuis in de bak. Er heeft zo lang tussen gezeten ivm gladde/natte bak. Vorige week wel weer gestart met longeren en grondwerk.

Volgende keer weet ik niet, misschien morgen middag of donderdag middag afhankelijk van het weer en tijd.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:13

Fijn dat je Adje weer opgepakt hebt.

Echt sh#t zo’n kansloze aanplanting LN. Lekker onnadenkend van de buren.

Jeetje Tess is echt groot en nog steeds zo braaf. Hoewel beide paarden hier in de bak met grondwerk super braaf zijn, moet ik er niet aan denken ze beide gelijk mee uit wandelen te nemen. Ik vrees dat ze als een 2 span in volle vaart vooruit gaan en ik erachter aan ski ha ha.

Mooi dat je geslaagd bent Marjan! Zadel ziet er erg comfortabel uit. En mooie omgeving inderdaad.

Bij mij was langer dan een uur in het zadel zitten al jaren hartstikke pijnlijk. Knieën, billen, benen echt pfff.
Sinds begin dit jaar loop ik bij een acupuncturist en orthomoleculair voedingsdeskundige. En afgelopen zaterdag voor het eerst pijnvrij een bosrit gemaakt *\o/*
Recent ook een stukje hard gelopen en ook dat ging zonder pijn.

Lekker bezig Dais! Dat vinden ze leuk hè

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 11:35

Agility met de honden lijkt me echt zo leuk maar ik heb al te weinig tijd voor het leven zoals het nu is helaas hahaha.

Balen LN, wat dat betreft zijn we hier echt gezegend, de enige buren binnen zichtafstand zijn echt heel makkelijk.

Joyce weer eens te paard gezeten, fijn zeg!

Leuk Dais, ik vind dat echt een heel leuke manier om lekker met de spanjaarden te werken. Mijn dames helpt het ook altijd hun heethoofdigheid wat beter te reguleren hahaha.

Hoe is het met je stuitje eigenlijk Boemel?
Langere ritten (boven de 20 km) maak ik eigenlijk niet meer, boven de 10 draaf ik al vrij veel omdat ik lang stappen niet volhoud met mijn lijf. Maar ik kan sowieso niet lang in dezelfde stoel zitten, heb ik bijvoorbeeld lang overleggen in dezelfde stoel dan heb ik daar de volgende dag sowieso last van.
Stilstaan doe ik al een tijd niet meer. Ik ga ook niet meer naar hangtafel feestjes want dat is gewoon niet te doen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:35

ik heb ook te weinig tijd maar ik prop altijd maar gewoon door :=

LN lekker buren...
Joyce lekker gereden!
En Marjan een nieuw zadel.
Dais lekker ponykamp-WE gereden :D Ik zou dat ook graag doen met de mijne maar daar komt dat gebrek aan tijd dan weer wel lastig doen haha

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 12:43

Lief dat je het vraagt Audesta. Stuitje is helemaal goed gekomen gelukkig.

Ik had al jaren veel gewrichtsklachten en spierklachten waardoor veel niet ging of met mate ging . Merk nu door volledig graanvrij eten dat de klachten af beginnen te nemen.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 16:01

Hahaha ja ik heb de afgelopen jaren geleerd wat minder door te doen haha. Maar nu met die flexibiliteit heb ik wel 100 x meer energie. Zo heb ik net nog even voor de regen een ritje gemaakt.

Fijn dat het helemaal goed gekomen is zeg!

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:46

Balen zo'n buurman LN. Heel hard duimen ( of een handje helpen ) dat ze niet aan slaan.

Fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden Joyce, het goede seizoen komt er aan dus op naar vele ritjes!

Het bos bij jou ziet er zo heerlijk uit Marjan. Als ik mijn BE rijbewijs heb wil ik je graag eens inhuren als gids :j
Ik heb zelf namelijk 0 richtingsgevoel hahah.

Ponykamp vibes had ik hier gister ook. M'n nichtjes zijn los gegaan met manen krijt.

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:03

Haha heerlijk horsier en gezellig! Laat maar weten :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 23:27

Dat ziet er schattig uit!!
De schimmel van mijn vriend is ook al onder handen genomen vorige zomer... vooral het blauwe krijt bleef een week aanwezig...