Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Ai Joyce, vervelend zo’n boot en slordige broer. Hopelijk proeven de paarden de volgende keer een stukje van zijn auto, dan let ie de volgende keer wel op![]()
Onze tuinopbrengst is karig dit jaar. Maar zo bij elkaar lijkt het wel wat[ [url=m/Aeyi3M.jpg]Afbeelding[/url] ]
Malenka schreef:Prachtige foto van een gevarieerde oogst boemel. Die kan zo een boek in. Ik herken wel dat veel oogsten dit jaar tegen valt. Hier vooral door de naaktslakken. Weet je ook wat bij jou de oorzaak is?
Solleke_Noah schreef:Malenka schreef:Prachtige foto van een gevarieerde oogst boemel. Die kan zo een boek in. Ik herken wel dat veel oogsten dit jaar tegen valt. Hier vooral door de naaktslakken. Weet je ook wat bij jou de oorzaak is?
Mooie oogst inderdaad!
Hier wordt ook alles opgegeten door de naaktslakken![]()
Vraagje; wie voert er grote ronde balen voordroog? Onze hooiboer had enkel ronde balen, geen vierkante. Wat is de beste manier om deze open te snijden en te voeren? Afwikkelen, maar dan moet je alle plastic eraf halen?
Solleke_Noah schreef:Malenka schreef:Prachtige foto van een gevarieerde oogst boemel. Die kan zo een boek in. Ik herken wel dat veel oogsten dit jaar tegen valt. Hier vooral door de naaktslakken. Weet je ook wat bij jou de oorzaak is?
Mooie oogst inderdaad!
Hier wordt ook alles opgegeten door de naaktslakken![]()
Vraagje; wie voert er grote ronde balen voordroog? Onze hooiboer had enkel ronde balen, geen vierkante. Wat is de beste manier om deze open te snijden en te voeren? Afwikkelen, maar dan moet je alle plastic eraf halen?
felicity schreef:Dankjewel dat bevestigde mijn vermoeden.
Ik heb 3 paarden van rond de 1.60. Die eten ongeveer 12 kg per paard aan hooi per dag.
De hooileverancier kon mij vertellen dat ik beter midi balen kon nemen omdat met 3 paarden de voer snelheid niet zo hoog zou zijn. En ik dan mooi een week met een baal zou doen.
Maar ik had zelf uit gerekend 9 balen per maand dat is veeeel meer dan die 4 die hij dacht. Dus ik begon te twijfelen.