[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:36

Oh wat leuk, al dat geklus! Geen idee wat voor plantje dat is, ik ben nog lerende op dat gebied (en nog niet zo heel ver gevorderd). Ik ben vandaag bezig in de tuin voor de mensen ipv bezig voor de paarden, daar moest ook even wat aan gedaan worden... Als ik niet te moe ben misschien nog een stukje verven in de stal.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:36

Ik heb Plantsnap, maar die maakt er wat anders van.

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 13:42

Daihyo schreef:
Oh goed bezig. Nice!

Het is nu officieel. Ik ga mijn huidige plek volledig huren/beheren. En de 2 meiden/paarden die er nu staan blijven ook. Gelukkig, want toffe meiden en toffe paarden. Zo leuk :):)

Oh joh! Wat leuk! Gefeliciteerd. Super tof.

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:13

Daihyo schreef:
Wij hebben vandaag gesnoeid.
Ze vonden het eerst wel spannend die bosmaaier.
[ [url=m/UizXDF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar al snel liepen de er snoepend achter aan. :9
Gras, brandnetel, kleefkruid, braam.
[ [url=m/L1ouSb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet iemand wat dit is? Dit groeit ineens op de parkeerplaats.
[ [url=m/D7VwBy.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lijkt een beetje een jonge scheut van een vlier?

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 14:17

Oh dat blad lijkt er inderdaad wel op!

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:08

belle_boef schreef:
Iemand een idee hoe lang omgewaaid gras kan blijven liggen voordat het gemaaid wordt? Ik lees dat omgewaaid gras de zoden verstikt maar hoe lang heb ik nog?
Ik denk dat ik komende week wil maaien om daarna te hooien maar met de bui van vandaag ligt het dus deel plat. Komt dat nog overeind?


Hier gaat het gras wel weer rechtop staan naar een tijdje . Het staat hier ook wel 80cm en tot nu toe komt het nog steeds weer omhoog.

Vandaag in het bos bezig geweest. Veel snoeien van vlier en braam. 2 grondkabels in de grond bij de doorgang. Er komt inmiddels water uit de pomp wat ook erg fijn is. De zonnepanelen doen goed hun werk. Net had ik overal jeuk dus lekker gaan douchen en zag ik een teek lopen. Gelukkig geen kans gekregen om te bijten. Echt wel iets om steeds goed naar te kijken. Ik hoop volgende week de paarden naar de wei, al weet ik nog niet hoe.
Laatst bijgewerkt door kvulden op 06-06-21 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Flynnieman

Berichten: 360
Geregistreerd: 27-02-13

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:11

Hier was het gras van meer dan 1 meter hoog omgewaaid 2 dagen geleden en staat nu weer bijna overal overeind, had niet gedacht dat het nig omhoog ging komen omdat het al zo lang staat

Maflinger_S
Berichten: 12191
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 21:26

Gefeliciteerd Daihyo!

Zidore

Berichten: 5805
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 22:03

Fijn om te lezen over dat lange gras. Hier hetzelfde namelijk. Ivm bosmaaier wilden we weten of alles er af moest of alleen onder de draden, we hebben dat laatste gedaan.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:56

Ik heb me zelf een nieuwe zeis gekocht. In de wei staat aan een kant meter breed braam en brandnetel. Wat is een zeis dan een genot. Dat doe ik toch liever dan de bosmaaier. Ik vind het een fijn werkje.

Woensdag komen ze 50 midi balen brengen en die wil ik aan die kant hebben staan, dus ga straks een plekje klaar maken.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 08:58

Goed bezig!

Bij ons stond zoveel en zo hoog, dat was niet te doen met een zeis :=
Op de parkeerplaats heb ik de brandnetel wel gewoon met de hand geknipt. We hebben ook nog veel herderstasjes staan. Toch eten ze die niet als ik ze los laat op de parkeerplaats.

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:13

kvulden schreef:
Ik heb me zelf een nieuwe zeis gekocht. In de wei staat aan een kant meter breed braam en brandnetel. Wat is een zeis dan een genot. Dat doe ik toch liever dan de bosmaaier. Ik vind het een fijn werkje.

Wat leuk! Met de zeis. Heb je dat ergens geleerd of heb je jezelf dat aangeleerd? Ik wil ook nog eens een zeis kopen, veel fijner dan die takkelawaai bosmaaiers.... (die wel handig zijn als je heel veel moet doen natuurlijk).

belle_boef

Berichten: 10782
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:22

Ik heb vorige week al een handzeis gekocht. Ook getwijfeld bij een lange zeis maar we hebben ook een bosmaaier.
Maar ergens lijkt een zeis mij makkelijker om op sommige stukken het gras weg te krijgen dan die bosmaaier

pol013

Berichten: 9042
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 13:45

belle_boef schreef:
Ik heb vorige week al een handzeis gekocht. Ook getwijfeld bij een lange zeis maar we hebben ook een bosmaaier.
Maar ergens lijkt een zeis mij makkelijker om op sommige stukken het gras weg te krijgen dan die bosmaaier


Makkelijker weet ik niet. Maar ik heb persoonlijk een hekel aan de klere herrie die de bosmaaier maakt. Ik gebruik voor kleinere stukjes dus ook graag een handzeis. Al ben ik er niet super handig in.

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:33

Hier ook een handzeis voor de brandnetels, die snoei ik bewust in delen zodat ze telkens wat gedroogd kunnen eten.
Soms gaat het heel soepel, en soms is het echt hakken.. dus nee, heb de slag nog niet echt onder controle :')

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:41

Belleboef, mooie aankoop.
Wij moesten vroeger op de ponyclub het onkruid seizen... Geen idee of ik het nu nog zou kunnen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 16:49

Daihyo wat super leuk dat je het allemaal zelf kunt gaan regelen nu! Gefeliciteerd!

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 18:34

Ik ben zo'n stadse! Er wordt nu gemaaid bij ons, hartstikke leuk. Echt een momentje zeg maar. Tot er na 5 seconden maaien een babyhaasje uit de wei vlucht. Pats, weg idylle....

Mooi dat ie nog leeft natuurlijk maar ik voel me ineens een beul. :roll:

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:11

O jongens, ik ben zo blij. Vandaag is de poel gegraven en de heuvel gemaakt. Volgens mij geniet ik minstens net zo van de PP als de paarden ;-)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Belker

Berichten: 15399
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:13

Lekker Tine. Nu wachten op die hoosbuien.

Jeetje Ir111..... ik snap je helemaal. Fijn dat het haasje het gered heeft.

Prairy
Berichten: 9268
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:25

Ik heb een aantal accu machines van Greenworks, zou me niks verbazen als ze ook een bosmaaier hebben. Als je meerdere machines wil vraag korting, ik heb 10% gekregen bij timberxl, en zeer goede klantenservice.

Wij hebben de 60v accu serie. Gaat lekker lang mee.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 19:32

Oeh dat zou ik ook wel heel sneu vinden Ir111. En los van sneu, ook gevaarlijk als er een vermoord dier in je partij hooi zit.

Wat leuk tine! Ga je de poel ook vullen met water of wordt het een kuil die vol loopt met regen?
Hoe diep is hij?

Ik vind het ook leuk om er mee bezig te zijn om er een paardenparadijsje van te maken. Heb nog wel wat ideetjes die ik uit wil werken. En een paar die ik echt voor de winter moet uitwerken. Meer voerplaatsen en betegelen bijvoorbeeld.

tine10

Berichten: 5076
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: in zuid-oost Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:11

Daihyo schreef:
Oeh dat zou ik ook wel heel sneu vinden Ir111. En los van sneu, ook gevaarlijk als er een vermoord dier in je partij hooi zit.

Wat leuk tine! Ga je de poel ook vullen met water of wordt het een kuil die vol loopt met regen?
Hoe diep is hij?

Ik vind het ook leuk om er mee bezig te zijn om er een paardenparadijsje van te maken. Heb nog wel wat ideetjes die ik uit wil werken. En een paar die ik echt voor de winter moet uitwerken. Meer voerplaatsen en betegelen bijvoorbeeld.


Ik ga hem niet vullen, als er water is, is het er en anders niet. Er staat nu ca 40 cm in. Het is regenwater. Dus van de zomer (als ze dan al op dat stuk komen, we moeten nog palen zetten) bij warm weer wordt hij afgezet ivm kans op blauwalg, botulisme etc.

Daihyo

Berichten: 88155
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:13

Veel paarden vinden een kuil ook leuk. Dat zie ik bij Robijntjah (dacht ik?) wel eens voorbij komen :j

Ir111

Berichten: 12016
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 20:17

Leuk zeg, de poel/bult Tine!

Daihyo schreef:
Oeh dat zou ik ook wel heel sneu vinden Ir111. En los van sneu, ook gevaarlijk als er een vermoord dier in je partij hooi zit.

Hij reed gelukkig heel voorzichtig zodat ze zich goed uit de voeten kon maken. Dat maakte het weer een beetje goed.