Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:09

Ik heb een groene Ford kruiwagen van 80l. Kleintje dus.
In Duitsland gekocht bij de Grenzlandmarkt.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:46

Iemand nog een idee wat ze bij Cranenbroek kosten? Zag een normale kruiwagen staan (100L / 120 Kg) bij obi duitsland voor 44,-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:51

SkyMarian schreef:
Iemand nog een idee wat ze bij Cranenbroek kosten? Zag een normale kruiwagen staan (100L / 120 Kg) bij obi duitsland voor 44,-

https://www.google.nl/search?q=kruiwage ... 66&bih=662

Zo kan je een beetje zien wat ze in de aanbieding kosten, maar kortingen zijn normaal rond de 10% volgens mij dus heel veel duurder zullen ze normaal niet zijn.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:55

Super dank je wel!!! Dat is nog wel een ritje die kant op waard.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 12:56

JoyceB, ja een imker pak leek me wel wat. Maar petje met klamboe werd ook al gedeeld. De vliegen zijn zo agressief ook.

Wij hebben een kleine groene kruiwagen van welkoop met zo een geel anti lek wiel. In andere omstandigheden gekocht en wil liever een grotere met 2 voorwielen, maar komt wel. Was iets van 100 euro.

Onze huidige rijbak weet ik niet hoe die is aangelegd. We zitten op zandgrond en de paddock is mooi wit zand en blijft erg droog. Geen zwarte grond er bovenop, dus neem aan dat bak niet omgekeerd is. Maar bak is wel ''op''. Wij gaan er niet in investeren, maar omkeren of laagje zand zou beter zijn. Hij blijft wel super droog, maar is kei en kei hard.

De regels zijn ook wel krom qua rijbakken. Soms zie je inderdaad een heel rij huizen met allemaal hun eigen rijbak. Maar als het netjes is, moet het wel kunnen als er genoeg groen overblijft.
Ik heb wel les gegeven bij mensen waar nieuwe buren kwamen wonen. Die klaagden meteen over de rijbak, dus die moest weg. Was ooit zomaar aangelegd. Toen zijn de hekken eruit gehaald, overal 1 meter zand langs zijkant minder en voldeed het aan de regels. Men bleef erin rijden, dus denk dat eventueel stof overlast hetzelfde is gebleven. Geen idee wat dan de winst is??

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:00

Azmay schreef:
SkyMarian schreef:

https://www.google.nl/search?q=kruiwage ... 66&bih=662

Zo kan je een beetje zien wat ze in de aanbieding kosten, maar kortingen zijn normaal rond de 10% volgens mij dus heel veel duurder zullen ze normaal niet zijn.

Wauw, goedkoop! Kom alleen geen site tegen van ze? Alleen folder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:47

Wat balen dat ze niet versturen.... daar zijn de kruiwagens echt goedkoop. Hier zijn 100 liter Fort kruiwagens al €80. Het liefst wil ik een wat grotere, maar die zitten al zo op €160. :(
Wij hebben fort kruiwagens, maar er is er eentje aan vervanging toe. Hij heeft alleen dit jaar al drie keer een lekke band gehad (à €30 per stuk :roll: )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:48

Zo wat een gruwelijk verschil zeg! Zag er vd week nog 1 met 2 wielen en 150 liter op fb te koop staan voor het 3 dubbele als wat hij daar kost...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:52

superpony schreef:

Klopt, echt irritant want ze hebben vreselijk veel (voor de vijver, hond, kinderspeelgoed kranen, gereedschap, fietsen, tuinmeubels, huishoud) echt noem het maar op. Maar je moet eerst daarheen om te zien wat ze nou eigenlijk hebben :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 13:58

xJitskee schreef:
Wat balen dat ze niet versturen.... daar zijn de kruiwagens echt goedkoop. Hier zijn 100 liter Fort kruiwagens al €80. Het liefst wil ik een wat grotere, maar die zitten al zo op €160. :(
Wij hebben fort kruiwagens, maar er is er eentje aan vervanging toe. Hij heeft alleen dit jaar al drie keer een lekke band gehad (à €30 per stuk :roll: )

Ik heb de anti lekband en die gaat al 2jr mee ofzo. Mijn man vind die minder fijn rijden, maar ik merk er niks van en rij er alleen mee door zand. Is zo een gele.

De 2 wielers heb ik alleen nog rond de 300 euro gezien.

Omdat de eigenaar waar we huren mijn krui al paar keer had gepakt voor bouw werkzaamheden en er glaswol in zat etc, wilde ik een roze gaan halen....Maar dat zijn ook kleine. ( ze hebben zelf 2 kruiwagens, dus was ook echt niet nodig )

Azmay schreef:
superpony schreef:

Klopt, echt irritant want ze hebben vreselijk veel (voor de vijver, hond, kinderspeelgoed kranen, gereedschap, fietsen, tuinmeubels, huishoud) echt noem het maar op. Maar je moet eerst daarheen om te zien wat ze nou eigenlijk hebben :o

Allemaal in het Zuiden zag ik snel? Maar misschien wel de moeite om met een langer lijstje een keer in te slaan of te combineren met een ander bezoek dan.
Zonde dat ze geen site of echte webshop hebben. Denk niet dat ze al weten dat het goed zou lopen met dergelijke prijzen. Kan me wel voorstellen dat ze de grote artikelen niet graag verzenden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:06

Weekendje Limburg inplannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:21

Anti lek zit er al op... Ik vermoed dat er iets in de kruiwagen niet goed zit. Ik heb er namelijk twee, ze komen op dezelfde plekken, worden hetzelfde belast alleen van deze is de band steeds lek. Ik hoop maar dat de welkoop of een andere winkel binnenkort een leuke aanbieding heeft met kruiwagens, ben er zo klaar mee :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 14:46

Die prijzen :wow: Ik betaalde het 3 dubbele.

Kingsfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 17:46

Fabster schreef:
Kingsfield schreef:
Oh wie weet ben ik hier wel op het juiste topic. Wie heeft er raad. Ik moet van mijn onkruid af in de wei. Ik heb al veel middeltjes geprobeerd en ook het uitsteken maar het komt terug. Jacobskruid iets om zo langzamerhand gillend gek van te worden. Iemand tips??

Ik denk dat je iets aan je weidebeleid (mest) moet doen.

Ik begrijp niet precies wat je bedoeld. Mest haal ik uit de wei en bemest de wei bijna niet.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 18:44

Ik denk (geen expert) dat je dan misschien te weinig bemest? Onkruid houdt vaak van een arme bodem. Of je grond is te zuur.

Lyn: pony 1 kreeg koliek en moest helaas ingeslapen worden (was ook al bejaard). :( Pony 2 (zapje) heeft vage neurologische problemen (niet duidelijk aanwezig) en kan niet bereden worden. Verder erg gezond en pas 10 jaar. Ik twijfel om een huisje voor haar te zoeken als fokmerrie/weidemaatje of om haar naar de slacht te brengen omdat ik niet wil dat ze in de handel komt. Moeilijk. Houden wil ik niet omdat ik toch graag wil rijden en mijn vriend wil geen veulens fokken. (het was anders als ze oud was geweest en met verdiend pensioen, maar zo'n jong dier waar ik niks mee kan vind ik toch zonde)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:04

Beroerde week voor katten is dit *D
Rover en lynn heel veel sterkte. Hier gisteren een kat verongelukt. We hebben hem net begraven.

Zapje en libera jullie allebei ook veel sterkte met jullie beslissing.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 19:55

SkyMarian schreef:
Super dank je wel!!! Dat is nog wel een ritje die kant op waard.

Zorg maar voor voldoende plek in je auto, er blijft je vast nog veeeel meer aan je vingers plakken

kattenbakkorrels, konijnen en kippenvoer,hondenbotjes en speeltjes, batterij voor stroomdraad apparaaty slangen, klemmen, speelgoed, ik heb mijn hele auto vol en ik ga 1 x per 1/2 maanden
Vooral rond sinterklaas is er ontzettend veel speelgoed en scheelt behoorlijk in prijs,

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 20:14

Natalie, wat een kattenpech zeg, sterkte

Zapje, weidemaatje zou ik niet aandurven, of mensen gaan er dingen mee proberen of ze komt de handel in. Weinig plekken die te vertrouwen zijn
Zal dracht geen negatief effect op haar hebben? Anders is een embryo in haar plaatsen misschien een optie. Dat ze tijden de dracht gewoon bij jou blijft en alleen het veulen na afspenen naar de eigenaar gaat en dan een onkosten vergoeding zodat je haar voer vergoed krijgt.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:14

Lynn_Nikita schreef:
Zorg maar voor voldoende plek in je auto, er blijft je vast nog veeeel meer aan je vingers plakken

kattenbakkorrels, konijnen en kippenvoer,hondenbotjes en speeltjes, batterij voor stroomdraad apparaaty slangen, klemmen, speelgoed, ik heb mijn hele auto vol en ik ga 1 x per 1/2 maanden
Vooral rond sinterklaas is er ontzettend veel speelgoed en scheelt behoorlijk in prijs,

Zal de trailer wel achter de auto hangen. :))
We hebben nog zat nodig. :')

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:27

Lyn, dank je. Ik denk het ene moment ik zoek een slager en het andere moment ik plaats een advertentie, ik geef haar nog een kans. Ergens is het zonde van zo'n mooie, lieve verder kerngezonde merrie. Ze lijkt niet pijnlijk of ongelukkig. Maar ze heeft het bij mij wel goed en ik weet niet of ze dat ergens anders ook krijgt natuurlijk..

DA raadde drachtig worden niet af. Het meest waarschijnlijk is dat ze als jong paard een ongeluk(je) heeft gehad en er daardoor ergens iets beschadigd is. Je ziet niet dat haar iets mankeert, het duurde echt jaren (5?) en heel veel osteopaten, zadelmakers, fysio's en meerdere dierenartsen voordat we concludeerden dat je op haar niet kan rijden. De hoefsmid gelooft het nog steeds niet, want ze ziet er echt heel gezond uit en gaat als een raket door de wei.

Ik slaap er nog een nachtje over. Vandaag het laatste hooi gebracht, nu genoeg, fijn gevoel.
Mijn vriend wil echt geen veulens, dus dat is helaas geen optie.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 21:42

Cranenbroek had ik werkelijk nog nooit van gehoord tot vorig jaar := Scheelt idd behoorlijk, maar die kruiwagens moet je wel zelf in elkaar zetten.
Wij houden de aanbiedingen van Wildkamp en Welkoop altijd goed in de gaten, scheelt vaak ook een hoop. Daarnaast heb ik voorlopig qua kruiwagens nog genoeg voor mijn hele leven, want wij hebben alle kruiwagens meegenomen van de boerderij na de verkoop. Totaal 6 stuks, waarvan 2 met anti-lek en 1 met dubbele wielen.

Maandag alle weilanden bemest en vandaag doorgezaaid. Totaal 3,5 hectare, pingping, daar gaat m'n salaris volgende maand :7 Het was echt nodig, de zode herstelt niet voldoende na de droogte. Hopelijk kunnen over een maand de paarden en koeien nog een ronde maken over de grasmat.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:10

Is de droogte daar al voorbij? :+
Hier roepen ze telkens wel dat er regen komt maar veel meer dan 2 mm valt er steeds niet. We wachten het wel af, gelukkig is de temperatuur wel al wat aangenamer.

Goedkope ketens kan ik niet meer over meepraten ;)

Hebben hier wel een grote groene kruiwagen maar gebruiken we niet veel, gewone kruiwagens gebruiken we eigenlijk overal voor, zijn ook niet zo duur.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:22

Er valt hier zo nu en dan weer regen maar vandaag zou het buiig zijn en 0 regen gezien. Wel weer groen gras gelukkig al is dat hier ook nog niet geheel bijgetrokken. Maar de echte droogte is gelukkig voorbij :D (net zoals die idiote hitte van bijna 40 graden)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:24

In had de afgelopen 24 uur alweer 11mm. Dus afgelopen week al zo’n 30mm gevallen. Droogte is dus wel voorbij wat mij betreft.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-18 22:29

palousa_boy schreef:
Is de droogte daar al voorbij? :+
Hier roepen ze telkens wel dat er regen komt maar veel meer dan 2 mm valt er steeds niet. We wachten het wel af, gelukkig is de temperatuur wel al wat aangenamer.

Neerslagtekort is er nog steeds. We hebben al wel een paar mooie buien regen gehad en er staan er nog een paar in het vooruitzicht. Voordeel is dat het overdag mooi zonnig is en de temperaturen in de nacht flink beginnen te dalen. Dat betekent 's morgens mooi dauw over het land en daar doet nieuw gras het erg goed op. Ook proberen we op deze manier de onkruiddruk te verlagen, doordat de zode dichter wordt.