Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:43

Manen weer netjes <3

Afbeelding

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 12:45

Hoiii ik kom me melden!

Heb vandaag voor het eerst in mn leven een vlecht in de staart gemaakt, vind hem best goed gelukt! :)
Afbeelding

mirriejj

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:14

Oh mooi Sharon! Ik houdt van zulke strakke manen.

Jimmy van de week ook weer lekker geschoren, ik moet hem alleen nog een beetje bijwerken.

Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 13:35

Mooie vlecht!

En wat chique zo een geschoren pony heeeeel mooi. Mooie manen ook <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:05

mirriejj schreef:
Oh mooi Sharon! Ik houdt van zulke strakke manen.

Jimmy van de week ook weer lekker geschoren, ik moet hem alleen nog een beetje bijwerken.

[ [url=m/VMW817.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3 <3

Super mooi :j

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:23

SharonIndezz schreef:
Mooie vlecht!

En wat chique zo een geschoren pony heeeeel mooi. Mooie manen ook <3

Dankjewel! Ik ben ook eigenlijk op zoek naar apartere vlechten om uit te proberen aangezien hier niet zo heel veel uitdaging in zat. Het kan natuurlijk altijd beter, maar vind het een beetje saai om steeds zo'n zelfde vlecht te maken. Ben ook op zoek naar leuke ideeën voor de manen.

Zag trouwens pas iemand die de sokken ingevlochten had van een paard, vind dat zo gaaf! Nu heb ik dus het geluk dat ik 2 Friezen heb, waarvan 1 best wel lange sokken heeft :o
Had geprobeerd een vlechtje te maken, maar ze vond het een beetje raar dat ik ineens aan dr sokken liep te frutten waardoor ze haar been steeds op trok. Ga dus oefenen met haar stil te laten staan als ik aan dr sokken zit :+

Heeft iemand misschien tips & tricks hoe ik zo strak mogelijk kan vlechten zonder allemaal van die losse piekjes te hebben?

Ik ben trouwens vergeten om mezelf & mijn paardjes voor te stellen!!

Ik ben Charlotte, 16 jaar oud en woon in het gezellige Brabant :Y) Ik woon bij een soort pleeggezin waar ze 4 knollo's hebben. 2 Friezen, een eigenwijze maar o zo leuke Shet en een Welshje die aan 1 oog blind is.

Afbeelding

Afbeelding

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 17:38

Lolala73 schreef:
Ik ben ook een enthousiate meelezer, hou enorm van mooi getoileteerde aarden en ik zal wel moeten want ik het een schimmel PRE die als hobby in zijn eigen mest ligt, hoe schoon ik de stal ook maak. Ik heb misschien wel wat kleine tips voor het wit maken. Ik gebruik voor de staart wasmiddel voor witte was van de Lidl, misschien is dat al eens gezegd maar het helpt echt, even laten intrekken et voila. Dan als de staart echt gele stukken heeft dan kan eens in de zoveel tijd een beetje waterstofperoxide, dat je kan kopen bij de apotheek, een hoop goed maken. Dat doe ik in de onderkant van de staart, met een plastic zak vang ik de staart op zodat net een soort badje wordt waar de staart even een kwartiertje wit in kan worden. Voor de rest ben ik zo blij met mijn warme paardendouche die mijn man heeft gemaakt zodat ik altijd kan staarten wassen : ). Mijn paard heeft ook giga lange manen en die zitten meestal in lange vlechten of een hengstenvlecht die gelukkig lang blijft zitten. Ben zelf niet de beste vlechter maar hoop het door veel oefenen en voorbeelden ooit eens heel goed te kunnen. Nu doet mijn buurmeisje meestal het wedstrijdvlechtwerk...

Ik hoop dat je na het gebruik van waterstof wel afsluit met conditioner? Gelukkig doe je er geen blondeer bij , maar de waterstof maakt het maar ietsie lichter en het openend de haarschubben> dan breekt het dus snel af en word dof. Dus altijd goed afzuren!

Hoe heeft jou man een warme paarden douche gemaakt? Want ik heb een handige vader en wil er ook een haha :’)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:30

Jovi was echt ontzettend vies! Zijn staart was niet wit maar ( aan de onderkant ) gewoon zwart.. droge zwarte dreads. Buik en billen/achterbenen waren ook helemaal hard en vies en zn manen waren net touw.
Dus de hele avond bezig geweest en we zijn nu een klein stukje veder haha
Eerst goed geborsteld, daarna poetsblokje, water en wat olie en sponsen maar, daarna handdoek, borstelen, cm er op. Staart uitborstelen, eerst nog geprobeert met greenspot remover maar dat werkte niet. Dus staart nat gemaakt en yellow out shine in er in gesmeerd. Ondertussen zelf gegeten, dus het heeft goed in kunnen werken. Was helaas niet helemaal zo als ik hoopte dus nog maar even de kis no yellow er in gedaan en die heeft sommige stukken echt wel mooi wit gekregen!
Ik heb het met emmers en een spons moeten doen, dus niet de hele staart goed kunnen doen..
Buik heb ik ook niet schoon gekregen, die was echt te erg. Voetjes doen we een andere keer, net als scheren en knippen.

Ik kan echt niet wachtte tot het zomer is , winter vacht weg en helemaal kunnen wassen.. zonder al die stomme emmers :’)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb geen voor foto van de staart, maar die was dus echt zwart.. dit is van vorige week, hier was het nog ‘schoon’ ipv zwart zwart haha

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:51

Lekker bezig geweest weer allemaal Dus!

Ik heb vanmiddag ook getut, staart en benen gewassen en alles een beetje bijgewerkt.
Manen zijn van de week aan de beurt. :))

Staart is in ieder geval weer toonbaar wit. :D
Afbeelding

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:22

Mandarijn schreef:

Ik heb vanmiddag ook getut, staart en benen gewassen en alles een beetje bijgewerkt.

[ [url=m/tmOsUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig!! Mooi hoor! Was je het vaak om het zo mooi te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 10:29

Afbeelding

Volgens mij eentje met een kleuren/identiteitscrisis. Benieuwd of ik 'm nog schoon krijg zonder wassen.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:17

:= succes

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 11:50

eldora1 schreef:
Mandarijn schreef:

[ [url=m/tmOsUz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig!! Mooi hoor! Was je het vaak om het zo mooi te houden?

Normaal iedere 1-2 weken.
Nu was dit de 2e keer deze winter. :o

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 12:13

De merries zijn zooo verschillend in hoe schoon ze zijn := de ene glimt zonder iets te doen en is gewoon echt niet vies. De ander is een moddermonster, glimt ook..als het modderlaagje eraf is haha. Maar is wel jammer :’) want k heb bij de 1 soms juist zin om fanatiek te poetsen en dan is dat echt zinloos en bij de ander absoluut niet..maar kan k t niet over Mn hart verkrijgen om der er zoo vies bij te laten lopen haha

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 14:51

eldora1 schreef:
Lolala73 schreef:
Ik ben ook een enthousiate meelezer, hou enorm van mooi getoileteerde aarden en ik zal wel moeten want ik het een schimmel PRE die als hobby in zijn eigen mest ligt, hoe schoon ik de stal ook maak. Ik heb misschien wel wat kleine tips voor het wit maken. Ik gebruik voor de staart wasmiddel voor witte was van de Lidl, misschien is dat al eens gezegd maar het helpt echt, even laten intrekken et voila. Dan als de staart echt gele stukken heeft dan kan eens in de zoveel tijd een beetje waterstofperoxide, dat je kan kopen bij de apotheek, een hoop goed maken. Dat doe ik in de onderkant van de staart, met een plastic zak vang ik de staart op zodat net een soort badje wordt waar de staart even een kwartiertje wit in kan worden. Voor de rest ben ik zo blij met mijn warme paardendouche die mijn man heeft gemaakt zodat ik altijd kan staarten wassen : ). Mijn paard heeft ook giga lange manen en die zitten meestal in lange vlechten of een hengstenvlecht die gelukkig lang blijft zitten. Ben zelf niet de beste vlechter maar hoop het door veel oefenen en voorbeelden ooit eens heel goed te kunnen. Nu doet mijn buurmeisje meestal het wedstrijdvlechtwerk...

Ik hoop dat je na het gebruik van waterstof wel afsluit met conditioner? Gelukkig doe je er geen blondeer bij , maar de waterstof maakt het maar ietsie lichter en het openend de haarschubben> dan breekt het dus snel af en word dof. Dus altijd goed afzuren!

Hoe heeft jou man een warme paarden douche gemaakt? Want ik heb een handige vader en wil er ook een haha :’)

Ja er gaan inderdaad bussen conditioner doorheen maar ik doe het alleen als het echt hopeloos geel is...anyway, de warme douche, zo ontzettend fijn. Allereerst heb ik op marktplaats een goede boiler gekocht, 150 euro maar wel een die 80 liter water kan produceren. Vanaf 50 liter wordt het nml pas de moeite waard als je een heel paard wil wassen. Dan moet je een electriciteitspunt hebben en iemand die handig is die de boiler kan instaleren. Is niet superingewikkeld maar mijn wasplaats is ongeveer 8 meter van mijn boiler en daar moest dus een kraantje geinstalleerd worden en buizen naartoe getrokken. Het hele technische verhaal heeft mijn man gedaan. Ik heb de goedkoopste thermostaatkraan bij de gamma gekocht en die zit wel in mijn zadelkamer onder de boiler, die kan ik afstellen op de temperatuur die ik wil, iets warmer dan lauw en zo heb ik op mijn wasplaats altijd heerlijk warm water voor mijn vieze schimmel

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 00:51

PeerAppel schreef:
Ze zijn prachtig hoor Frans, maar niet heel praktisch :z

binnenkort n rondje zonder zadel???? dan praten we verder....

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:38

Alle de beste wensen!

Mijn jaar begint goed met Nash op de deurmat <3

Afbeelding
De cover :D
Afbeelding
De poster <3
Afbeelding
Het stukje over Nash en Jaimie <3

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:01

Mijn paard mag ook wel in de OP met d'r strakke knotten :D

Afbeelding

Misschien is m'n vorige pony een beter model :))

Afbeelding

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:54

Ik vind het altijd heerlijk dit topic stilletjes te volgen. Al staat die van mij er lang niet zo netjes bij als die van jullie, haha. Gelukkig heb ik wel een dier dat zichzelf redelijk schoon houd! :D

Ik vind het nu iets te koud om m'n ruin te wassen, dus gisteren eens gekeken of ik z'n witte beentjes iets witter kon krijgen d.m.v. droogshampoo. Ik vind het resultaat nog best goed! Er is geen water aan te pas gekomen:
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:11

Met het wassen van benen interesseert de temperatuur mij niet zo. Er zitten daar alleen maar pezen en geen spieren die last kunnen krijgen van de kou. Benen wassen doe ik dus ook gerust het hele jaar door

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:16

Hier ook benen wassen het hele jaar door en in de winter ipv afspuiten doe ik dan afsponzen. Dat spul van NAF wordt lekker warm en zijn ze ook zo schoon!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:21

Gaaf Peelie! Snap dat je trots bent. :D

Als hier de paddock weer wat droger is ga ik ook weer heerlijk benen en staart wassen. Ik ben trouwens ook nog steeds heel goed te spreken over de warming wash. Heerlijk spul!

_Joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:48

Ik heb die van mij ook weer eens even mooi gemaakt voor de foto <3 alleen de staart is heeeeel vies en de hoeven niet schoon maar oke het ging voornamelijk om het hoofd :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:49

Ohh wauw! Die is gaaf!

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:57

PeerAppel schreef:
Ze zijn prachtig hoor Frans, maar niet heel praktisch :z

luiigheid??? *\o/*