Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 12:18

Wat een pech allemaal. Ik zot weer eens in het goede puntje van nl. Zometeen lekker op buitenrit. Slechts klein beetje miezer hier.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:26

Lekker Caily. Maar hier konden we op zich wel wat regen gebruiken. Alleen overdrijven ze het altijd zo. Dochter ziek thuis en zelf ben ik ook niet optimaal. Dus vandaag maar alle rotklussen. Zijn die maar klaar en de boel wordt er ook niet beter op met leuke klussen. Dus zo aan de schoonmaak en alle hoeven onder het mes.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:26

Jongens net hapje hooi gegeven,ze vinden het ook saai weer.Afhangende oortjes...Gelukkig even gechecked,de afvoer van staldak naar IBC-vat liep niet goed.Helft liep rechtstreeks de badkuip in en dat was nu weer zonde.Gerepareerd en nu alles weer in het vat,schiet lekker op,zit al aan de 600L.Inmiddels de reservewaterton helemaal kunnen vullen,alleen de grote ton moet nog vollopen maar dat schiet ook al aardig op.

Plantjes en gras inmiddels ook weer blij al dreigt het nu wel wat te verzuipen....weer blij met de verharde paddock en de ponypoort....én de stroken tapijt die nog in het zandgedeelte liggen :)

Het is hier altijd weer alles of niets he -O-

Sterkte Fabster :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:20

fabster beterschap bij jou :(:)

Ik maak de ontwormpillen fijn tot poeder en maak de meusli een klein beetje nat of doe er een schep appelmoes over.

Paarden hier maar weer onder het afdak gevoerd, staan ze tenminste droog.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:32

hmmm Door het gemuts tegen Devita de shetlander. Staan Marinka en Rosie nu in de regen. Ze hebben vanmorgen weer even samen gestaan. Er wordt dan even gejaagd en Devita maakt zsich uit de voeten. Marinka zorgt ervoor dat Rosie niet naar Devita kan. Na een tijdje staan de dames lekker te eten en staat Devita helemaal zielig aan de andere kant. Na een tijdje haal ik haar dan maar weer binnen en voer haar bij. Vanmiddag doen we dit ritueel maar weer. En dan hoop ik echt dat er een keer een eind aankomt. -O-

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:38

Ik heb nog nooit van ontwormpillen gehoord. Ik ontworm altijd standaard met de pasta's.
Om de 3 maanden en dan de juiste werkzame stof voor die periode van het jaar en zo vaak mogelijk afwisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:48

Wat ontzettend sneu voor je shet kvulden, maar ik heb even gemist of je die deken nog gewassen hebt en of dat die er nog steeds op ligt? Misschien anders een nieuwe voor die kleine kopen? Als wassen niet heeft gewerkt?

Ik heb 1x iets vergelijkbaars met die 2 van mij meegemaakt op een pensionstal: werd die grote ineens verliefd op merrie naast haar in de box en toen negeerde ze Mien dus totaal die er aan de andere kant naast stond, heel sneu want die kleine kon niet over de stal wanden heen kijken, dus had toen helemaal geen contact met paarden. Prima, totdat ze Mien dus vol in haar hoofdje beet terwijl ze samen buiten stonden. Toen was ik het zo zat dat ik ze omgewisseld heb op stal en ze een paar dagen alleen heb buiten gezet die grote, terwijl ik kleine in het zicht van grote heel gezellig liet kennismaken met alle andere paarden, wat grote dan ineens effe totaal niet hebben kon want Mien was ineens weer van haar!! Sindsdien nooit meer zoiets aan de hand gehad.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar is het geen optie om de draak alleen te zetten totdat ze zich weer gedragen kan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-05-16 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:51

Hier vullen de 1000liter vaten zich ook goed. Voorraad opbouwen is altijd fijn.

Hier stonden er vanmiddag 2 in de stal en 1 in de regen. Ze snapten helemaal niet waarom ik nu wééral kwam kijken.
Weet niet goed of ik ze voor vannacht een stukje gras extra geef of wat hooi geef...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:57

Ik heb de deken gewassen. Hij heeft ook een tijdje op de rug van Marinka gelegen. Dat was geen enkel probleem. Het is nu wel iets beter, maar voor het gevoel van Devita de Shet nog niet. -O- Ik kan nu wel Rosie bij haar laten. Die hebben geen knuffel relatie en Rosie is nu wel iets brutaler, maar die geeft Devita wel een waarschuwing. En zo wissel ik steeds maar af. In de hoop dat het beter gaat. Als ik er bij sta doet Marinka niks. Ik doe haar de 's morgens bij en dan kijk ik het even aan. Kijken of ze eruit komen. En zo niet dan of draadje er tussen of Devita rustig met voer in de stal. En dat is met dit weer geen straf. Devita is naar ons toe veel aanhankelijker. Ze steunt echt op ons. En ze zit Marinka steeds aan te kijken en dan komt er een heel zacht binnenmonds hinnikje uit. De deken gaat er overdag af en 's nachts erop.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:02

Jammer dat Marinka nog steeds lastig doet. Is het geen idee om een stukje af te zetten (met schuilplekje, voer en water) waar alleen de shet onderdoor kan? Dan kan je ze wel bij elkaar laten. Doet Marinka dan vervelend, dan kan de shet naar haar eigen veilige hoekje wandelen. Wel even zorgen dat de shet dan weet dat dat haar plekje is. Maar ik geloof dat je zoiets in de stal ook al eens had geprobeerd en dat de shet het toen snel doorhad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:08

Die kleine van mij was toen ook echt compleet van de leg ervan, was zo sneu om te zien ook.

Ik was zo boos op die grote, dat die serieus de deur was uitgegaan als het niet meer goed was gekomen, hahaha, zo zielig vond ik die kleine toen en dat wil wat zeggen, want had grote eerst en daar heb ik een heel speciale band mee.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:28

Getsie al die wormen hier :P
Kirrr, ziet er goed uit. Gave trailer trouwens!
Fabster, bedankt voor de regen!... :+ Nu is het wel genoeg!

Wij zijn op zoek naar een auto om de trailer te kunnen trekken. Echt bezopen dat het goedkoper is deze erbij te doen als derde auto dan mijn auto te vervangen. Stomme paarden kosten echt te veel geld 8)7
Ze hebben geluk dat ze zo lief zijn <3

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:02

Solleke_Noah schreef:
MM: ik zou gewoon op vakantie gaan en daarna je paard laten komen :D!

Idem hier. Paardje heb je nog de rest van jouw leven.
Geniet maar eerst ff lekker van jouw vakantie! :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:06

Selka schreef:
Getsie al die wormen hier :P
Kirrr, ziet er goed uit. Gave trailer trouwens!
Fabster, bedankt voor de regen!... :+ Nu is het wel genoeg!

Wij zijn op zoek naar een auto om de trailer te kunnen trekken. Echt bezopen dat het goedkoper is deze erbij te doen als derde auto dan mijn auto te vervangen. Stomme paarden kosten echt te veel geld 8)7
Ze hebben geluk dat ze zo lief zijn <3

Wat voor iets zoek jij? Ik ben ook aan het rondkijken

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:07

Yontheke schreef:
Kirrr, wat een coole trailer. Echt zo eentje die je eigenlijk alleen in films ziet :D

Precies mijn gedachte.
Zo gaaf!
Echter op de autoweg laat je ze toch niet zo met het hoofd naar buiten, toch?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:09

KIRR:
Die weidepoort heb ik er 5 van klaarstaan. Was iets van 700,-
Palen moet ik nog bestellen. Waar heb jij ze vandaan? De palenboer?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:12

Oh AB. Balen van het nat worden. Wel supergoed dat je haar geen strobreed hebt gegeven!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:13

Non stop regen. Dolblij met de drainage.
Ze staan nu toch ff buiten. 45 minuten. Na 5 min stonden ze al klaar voor terug op stal. Pech dus...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:14

Hier kunnen ze niet droog staan dus ik geef ze maar wat meer hooi.
De wei gaan ze niet op vandaag, lopen ze alleen maar kapot met dit weer in de klei.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:22

Lynn_Nikita, iets wat tenminste 2800 kg mag trekken.
Moet mee kunnen nemen:
Shire +/- 1000 kg.
KWPN +/- 600 kg.
Twee paards trailer +-/ 1000 kg?

Zitten nu aan een Opel Frontera te denken. Willen namelijk bezine vanwege beperkt aantal km per jaar.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:23

Ja palenboer! De poort ook, eentje van 3,60m.
Haha, nee op de autostrade en ook op de gewone weg gaan ze dicht. Is enkel als we ze laden en als we stilstaan.

Wil nog poorten aan de paddockjes ook.. maar weet niet goed, ijzer of hout.. Nog even verder over nadenken.
Was een dure week, graszaad, palen, poort, andere benodigdheden voor de wei. :o

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:28

2800 kilo! Wat een gewicht! Ik was al trots dat onze bus 2400 mag trekken. Kan me voorstellen dat het een duur grapje is met twee van die zware paarden! Is een B vrachtwagentje geen optie? Paard in de vrachtwagen, Shire in de trailer. Moet het wel passen qua gewicht, want soms mag je maar heel weinig paard kwijt in zo'n B vrachtwagentje.
Wij gaan zo zien hoeveel regen er is gevallen. Iets zegt me dat de gister zo stoffige track nu weer zijknat is. Ik hoop het niet
Laatst bijgewerkt door sakvis op 23-05-16 16:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:29

Ja echt heel leuk een Shire. Heb vriend ook bedankt dat hij met dat idee kwam 3 jaar geleden :P Alles moet groter en is duurder haha

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:34

Palenboer is top. Vorig jaar heeft hij me er 5 van 3.60 m gebracht.
Zodra nieuw budget er is, bestel ik de palen.

Gelukkig. Zag al vrachtauto's langs de hoofden tikken.
Wel handig op het wedstrijdterrein. Kunnen ze lekker naar buiten kijken.

Ik heb een Hyundai Terracan. Super fijne jeep. 3500 kg mag hij trekken geloof ik.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:39

AB...dat is een natte onderbroek wel waard :D (wat klinkt dat ranzig zonder het verhaal erbij _O- )

Hier nu gestopt met regenen,beetje miezer nog maar dat mag (in vergelijking met vanmiddag) geen naam hebben.
De baan begint ook al lekker op te drogen dus morgen mogen ze weer buitenspelen,wel na het eten want ik heb de hoopjes niet gedaan vandaag,ben alweer stuk.Vanmorgen bloed geprik,hele waslijst...zal mij benieuwen.