Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:06

[***] schreef:
Hey Odetje, welkom!

Jullie hebben het goed voor elkaar op de foto's te zien.

Ik twijfel ook nog steeds over bodembedekking. Heb nu vlas met daarover een laag stro. Maar met uitmesten toch wel een heel gedoe. Het stro vermengt met het vlas en dat werkt niet zo makkelijk.

Dus ik zit er over te denken om ze alleen op vlas te zetten. Maar ik vind dat stro er altijd zo gezellig uitzien en mijn paarden vinden het heerlijk (denk ik).

Nou, als het helemaal voor elkaar was had ik óf 3 stallen óf 2 paarden :Y) nu hebben we 2 stallen met 3 paarden, soms niet heel handig.

Ik heb nu ook een laagje stro over het vlas, omdat ik nog een aantal pakken stro op zolder heb liggen.
Maar wat jij zegt herken ik volledig, het werkt niet ideaal die combi maar blijf tobben tussen de voordelen die vlas heeft, namelijk het opnemen van vocht en de voordelen van stro, dat de paarden dat prettig vinden en wat te knabbelen hebben

DubbelFun

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:10

@odette: mooi hek, maar hangt het niet veel te laag ?? Straks krijg je hem niet meer open :)
En maak er automatische waterbakken van ipv elektrische...arme paarden :D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:12

Ik kan hier de vlas niet eens kwijt aan de boer, daarbij vind ik het snel een rommel met dat spul.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:13

Hihi elektrische waterbakken :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:16

ik trek op het moment een thermo broek over mijn gewone broek aan en mijn staljas, als ik de dieren voer

in de zomer een stal bodywarmer en rubberlaarzen, kleed mij niet om, zo vies wordt ik nu ook weer niet

rijden doe ik als westernruiter ook met mijn spijkerbroek dus omkleden hoeft dan ook niet, lekker makkelijk

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:25

DubbelDun schreef:
@odette: mooi hek, maar hangt het niet veel te laag ?? Straks krijg je hem niet meer open :)
En maak er automatische waterbakken van ipv elektrische...arme paarden :D

Ja, ze moeten misschien wat hoger straks, tot dusver geen problemen.

Och ja :o gelukkig snappen jullie wel wat ik bedoelde hihi

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:43

Hier zijn de overAll en skibroek echt gewilde items. Daar woon ik in.
Daarmee houd ik mijn kleren dan ook behoorlijk stink en vlekken vrij.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:00

Ik heb geen moeite met fleecejassen of vesten, woon er bijna in.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:02

Zo odetje das mooi!

Ik lijk wel een zwerver soms, vieze bruine waxjas tot mijn knieën, en daaronder groene dunlop laarzen. Oja en niet te vergeten mijn gele sjaal en suffe muts. Mijn handschoenen blijven zo rechtop staan. Maar dit alles houd me wel warm en als de paarden hun vieze mond aan me afvegen kan ik er om lachen. :D

als de paarden aan huis staan vrees ik dat ik algauw kleingeld in mijn handen gedruktga krkrijgen bij t boodschappen doen. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:05

Zeker als je even gaat zitten uitrusten tegen een muurtje :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:16

Nouja als ik ooit een onverwacht extreem hoge da rekening heb.... :+

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:54

Ik kleed me soms om. Voordat ik ga werken "doe" ik de paarden, dan doe ik mijn paardenjas over mijn nette kleren aan (en de laarzen aan). Gaat vrijwel altijd goed. (hier en daar hangt wat hooi, maar ach). Als ik een hele dag thuis ben zit ik meestal in mijn ouwe kloffie (snel de kinderen naar school brengen, en maken dat ik daar wegkom tussen alle nette opgemaakte mensen :') ) De kids zijn nog klein, maar als ze ouder zijn zal ik waarschijnlijk commentaar krijgen :j Tis of ik ben helemaal netjes (omdat ik nog moet werken) of ik loop als ma flodder :o Het gekke is, ik geneer me toch altijd een beetje als ik er als ma flodder bijloop, je zou zeggen dat ik het dan niet meer doe.....maar helaas. Ik heb me al zo vaak voorgenomen om er ook in mijn vrije tijd iets netter uit te zien. (vorige week zag een moeder me en zei:"ach jij ook al de griep" :+ n(ik heb maar gezegd dat het heerst, maar ik was kiplekker 8-) , kan slechts zeggen dat het mijn paardenkloffie is /3

De wond zag er vandaag toch beter uit dan gisteren, hij heeft ook medicijnen gegeten....dus gaat goedkomen. Alleen het voeren wil ik gaan aanpassen maar ik ben er nog niet helemaal uit (ik had op bokt een topic geopend, maar ook verschillende voerfabrikanten om advies gevraagd......ik wil nu uit alle adviezen het juiste kiezen -O-

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:05

Haha Zoefie ik moest er wel om lachen := heerlijk herkenbaar! Vandaag liep ik er helemaal netjes bij gewoon zomaar. Kwam het buurmeisje terug van school, kind helemaal teleurgesteld dat we nu niet de shetjes konden gaan borstelen :? Eeuuhh hoezo dan? Ja jij moet zo toch weg? _O- kind dacht dat ik naar een feestje moest ofzo
Morgen zal ik gewoon weer 'paardenkleren' aandoen :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:59

Ik ben me ook veel aan het omkleden. Vanmiddag kwam ik thuis van mijn werk, de hoefsmid was een paar minuten voor mij en zei meteen: zo wat zie jij er netjes uit. Jij moet je even omkleden of niet? :')
Tja, in een nette lange jas, jurkje met laarzen en losse haren, dat is niet echt ideaal natuurlijk. En voor mijn werk moet ik er nu eenmaal toch wel representatief uit zien.
's Morgens voor het werk doe ik de paarden naar buiten in mijn werkkleding + laarzen + paardenjas. Wil nog wel een keer een overall hebben eigenlijk, lijkt me ideaal.
Verder maak ik heel veel gebruik van de pluizenroller, om hooi van mijn legging te halen enzo :')

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:09

Een overall, lijkt me vooral zoiets om achteraf naar te kijken en te denken.....die had ik eigenlijk ff aan moeten trekken ;-) (en vooraf te bedenken dat het best zonder kan...effe....)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:12

Hier ook het liefst de hele dag oude plunje..vanochtend uitgemest met dikke fleece trui zonder model, jogging broek, pet op. Zo uit bed,hup. Met de knieën in het vlas drollen verzamelen. Heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:14

zoefie schreef:
Een overall, lijkt me vooral zoiets om achteraf naar te kijken en te denken.....die had ik eigenlijk ff aan moeten trekken ;-) (en vooraf te bedenken dat het best zonder kan...effe....)

:j :j :j heb ik dus ook. Manlief heeft intussen wel een overall en zegt steeds tegen mij dat ik er ook gewoon effe eentje moet halen. Zeker als ik weer loop te mopperen als er een halve kilo hooi in mijn wijde hippe laarsjes valt, omdat ik zo nodig nog even snel een beetje hooi wil geven voor ik wegga.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:20

zoefie schreef:

Haha was ik ook al aan het denken.

Net als even snel de paarden checken terwijl ik m'n hoge hakken al aan heb. Natuurlijk toch half in een modderig stukje wegzakken. Na twee weken zijn nieuwe schoenen bij mij altijd geruïneerd, 'k leer het nooit :')

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:22

Ik kan op het werk zien waar ik geweest ben, dan heb ik blijkbaar nog vlas aan mijn schoenen gehad :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:30

Als ik een nette broek aan had deed ik wel eens de broekspijpen om slaan en vergat die dan terug te slaan. Tot iemand er iets van zei en dan kon ik eerst naar buiten voor ik ze veilig terug kon slaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:34

Oh ja dat is ook heel herkenbaar DubbelDun. Ben ook door schade en schande wijs geworden wat het omslaan van broekpijpen omslaan betreft.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:36

Allemaal herkenbaar!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:36

Als ik probeer om zonder overal te voeren voor werktijd gaat er gegarandeerd een paard in een plas modder staan waarbij bij mij *platsj* de modder tot aan mijn kont zit.
Als ik thuis kom van mijn werk ben ik een stuk makkelijker. Als het dan vies wordt kan het in de was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:42

Ook herkenbaar polo, nu moet ik dus op zoek naar een beetje leuke overall.....

O heb trouwens 2 slowfeeder netten bij de paardendrogist besteld. Eerst mogen mijn mannen ze even testen, als dat goed gaat wil ik buiten in de bak een paar netten ophangen tussen palen.

Mijn merrie hoeft niet "geslowfeed" te worden, maar trekt wel een heleboel hooi door haar stal. Heeft nu een gewoon hooinet met van die hele grote mazen, maar die durf ik weer niet zo laag te hangen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:46

@[***]: netten met grote mazen moet je idd niet laag hangen, maar als je een net neemt met fijne mazen kan dat prima.