Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nikass schreef:Sees volgens mij was het niet de intentie van de opmerking een heel stuk terug van ShamalArabs om aan te geven dat in een hokje opgesloten zijn niet zo erg is. Of ik heb het verkeerd begrepen, maar zij heeft haar paarden gewoon buiten volgens mij.
viphorse schreef:Wat een herkenbare verhalen.
Mijn paarden staan nu helaas maar 3 a 4 uurtjes buiten en in een modderige paddock. Het is ook nog eens een best kleine paddock .
Ik ga er meerdere malen per dag heen om te rijden of in de molen te zetten en om ze 's middags buiten en binnen te zetten.
Maar het gaat veranderen !!!!!!
Wij krijgen half februari de sleutel van ons nieuwe huis en dan komen ze thuis te staan . Wij willen ze dan overdag heel de dag buiten hebben met in de winter een hooi ruif. Ik merk aan mijn paarden dat ze graag buiten zijn en ik ben zo blij dat ik ze dit kan gaan gunnen.
Mooi is ook nog dat wij aan de rand van het bos gaan wonen en lekkere bosritten kunnen gaan maken.
Ook ik ben benieuwd hoe mijn paarden gaan veranderen.
Gini schreef:Aanval is bij deze geen goede tactiek. Bewustwording wel.
Gini schreef:Nikass schreef:Sees volgens mij was het niet de intentie van de opmerking een heel stuk terug van ShamalArabs om aan te geven dat in een hokje opgesloten zijn niet zo erg is. Of ik heb het verkeerd begrepen, maar zij heeft haar paarden gewoon buiten volgens mij.
Het grappige is dat iedereen die in dit topic regelmatig reageert de paarden buiten heeft (in meer of mindere mate). Diegenen die echt hun paard de hele tijd binnen houden worden in dit topic op een -mag ik toch wel zeggen- zeer onvriendelijke manier benaderd waardoor deze personen het na twee of drie berichten het wel gezien houden. Aanval is bij deze geen goede tactiek. Bewustwording wel.
NatasjavE schreef:Ik denk dat ze doelt op zeer sterke principes in het algemeen.
Principes zijn goed. Maar als ze al te sterk zijn bij een persoon kunnen ze ook tunnelvisie veroorzaken waardoor sommige niet van hun principes af stappen ondanks dat de situatie daar wel om vraagt.
Millanka schreef:Soms moet je inderdaad de situatie wat anders aanpakken, misschien niet naar jou idealen, om er beter uit te komen. (24/7 op stal daarintegen kan zelden goedgepraat worden naar mijn mening, alleen in het geval van een blessure)
VogeltjeM schreef:Gini schreef:Aanval is bij deze geen goede tactiek. Bewustwording wel.
Dat vind ik ook, maar hoe zie je 'bewustwording' voor je? Als iemand argumenten geeft die zeg maar gewoon niet kloppen (zoals: 'mijn paard mag niet buiten want hij mag niet in de modder'), of argumenten geeft die ik persoonlijk echt dieronvriendelijk vind (zoals: 'ik wil wedstrijden rijden dus een binnenbak, dat hij dan niet buiten komt als ik er niet ben neem ik voor lief'). Hoe kun je deze mensen bewust maken zonder het tegen te spreken? En dan verloopt dit topic erg rustig, nagenoeg zonder persoonlijke aanvallen, alles onderbouwd met argumenten.. Terwijl ik heel eerlijk gezegd best wel eens heftigere gedachtes heb over dit soort reacties dan dat ik uiteindelijk post. Juist om een constructieve discussie te behouden.
Maar ik vind het hier zeer aangenaam. Gini schreef:Nikass schreef:Sees volgens mij was het niet de intentie van de opmerking een heel stuk terug van ShamalArabs om aan te geven dat in een hokje opgesloten zijn niet zo erg is. Of ik heb het verkeerd begrepen, maar zij heeft haar paarden gewoon buiten volgens mij.
Het grappige is dat iedereen die in dit topic regelmatig reageert de paarden buiten heeft (in meer of mindere mate). Diegenen die echt hun paard de hele tijd binnen houden worden in dit topic op een -mag ik toch wel zeggen- zeer onvriendelijke manier benaderd waardoor deze personen het na twee of drie berichten het wel gezien houden. Aanval is bij deze geen goede tactiek. Bewustwording wel.
Sees schreef:ShamalArabs schreef:Ik heb een jaar op stal gewoond, in een box van 4,5 x 3 met 2 banken erin, een oude tv en een dvd speler (geen aansluiting, dus geen tv kijken, alleen dvd's). Geen kachel, geen mogelijkheden om eten warm te maken, wel een wc, geen douche, wel een wasbak met koud water. in een andere box een bed en kledingkast.
Try me
*edit* de caravan is overigens nog kleiner, en daar is geen tv, ik kan me uren vermaken met tekenen en kaarten of dagdromen en muziek luisteren
Je vergelijkt imo nog steeds appels met peren. Haal de dvd-speler en tv maar weg en hou je het dan nog 365 vol ZONDER dat je meer dan 4u per dag je hokje uit mag? En je bed en kledingkast staan overigens in HETZELFDE hokje, niet in een ander hokje.
SA, echt, jij had het nog luxe in vergelijking met sommige paarden. Niet luxe in vergelijking tot de meeste mensen maar zeker wel tov veel paarden...
Nens77 schreef:viphorse schreef:Wat een herkenbare verhalen.
Mijn paarden staan nu helaas maar 3 a 4 uurtjes buiten en in een modderige paddock. Het is ook nog eens een best kleine paddock .
Ik ga er meerdere malen per dag heen om te rijden of in de molen te zetten en om ze 's middags buiten en binnen te zetten.
Maar het gaat veranderen !!!!!!
Wij krijgen half februari de sleutel van ons nieuwe huis en dan komen ze thuis te staan . Wij willen ze dan overdag heel de dag buiten hebben met in de winter een hooi ruif. Ik merk aan mijn paarden dat ze graag buiten zijn en ik ben zo blij dat ik ze dit kan gaan gunnen.
Mooi is ook nog dat wij aan de rand van het bos gaan wonen en lekkere bosritten kunnen gaan maken.
Ook ik ben benieuwd hoe mijn paarden gaan veranderen.
Wauw wat een luxe, paardjes aan huis !
Gefeliciteerd met je nieuwe woning !
. Maar heel eerlijk, mijn paard boeide het niet zo, die was eigenlijk heel erg gelukkig op dat grote land destijds. Nu heeft hij wel een schuilstal en maakt er gebruik van, maar hij staat ook rustig heel cool in de regen, hoor. Ik heb zelf wel meer rust, nu ik weet dat hij kan schuilen.
Gini schreef:Nikass, ik pikte in op jouw zin dat ShamalArabs haar paarden buiten heeft. Ik zeg dat iedereen die regelmatig in dit topic reageert de paarden buiten heeft. That's it.
Nikass schreef:SA ik snap jouw punt nou helemaal niet meer eigenlijk. Prima dat jij je uren vermaakt in een kleine ruimte, maar je zit er toch niet opgesloten zonder te weten wanneer je er weer uitmag?
Sees schreef:Ik kan er gewoon echt echt echt met de pet niet bij dat als je zelf eens in het allerkleinste kamertje wat je kunt vinden gaat staan en je dan voor probeert te stellen dat je daar dan de hele dag staat te staan, dat je dan alsnóg met droge ogen durft te beweren dat je paard dat prettig vindt. Hoeveel uren dan wél acceptabel zijn om een paard in de stal op te sluiten is een moeilijke. Ik zou het liefst willen zeggen, alleen gedurende die uren dat het paard aangeeft op stal te willen staan maar dat is alleen te realiseren als je paard zelf kan kiezen.
Maar maybe I am overthinking it en zijn paarden wel écht zo dom dat ze zich dusdanig berusten in hun lot dat ze ook van een stalsituatie 'gelukkig' kunnen worden.
Millanka schreef:Er is wel een reden dat ze gevangenissen (die naar mijn idee een sterke vergelijking hebben met paarden die 24/7 op stal staan) hebben voor mensen die straf krijgen. Meestal omdat het als zeer onprettig word ervaren
NatasjavE schreef:Millanka schreef:Er is wel een reden dat ze gevangenissen (die naar mijn idee een sterke vergelijking hebben met paarden die 24/7 op stal staan) hebben voor mensen die straf krijgen. Meestal omdat het als zeer onprettig word ervaren
Er zijn ook mensen die zo lang in de bak hebben gezeten dat ze het heel onprettig vinden als ze er weer uit moeten.
Alles went.