Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veulen84 schreef:Ik heb een hoop standaard kasten gehad. En ja die zijn smal. Iets breder is wel lekker hoor.
Dobbelicious schreef:Stelvio, kan je in de middelste kast nog wel het zadel van de bok pakken en je met zadel omdraaien om er weer uit te lopen of moet je achteruit teruglopen?
Mag ik vragen waarom je niet voor drie even brede of twee kasten gekozen hebt?
Ik vind de afwerking echt prachtig, maar de indeling begrijp ik niet helemaal...
Dobbelicious schreef:Stelvio, kan je in de middelste kast nog wel het zadel van de bok pakken en je met zadel omdraaien om er weer uit te lopen of moet je achteruit teruglopen?
Ik vind de afwerking echt prachtig, maar de indeling begrijp ik niet helemaal...
Stelvio schreef:Dobbelicious schreef:Stelvio, kan je in de middelste kast nog wel het zadel van de bok pakken en je met zadel omdraaien om er weer uit te lopen of moet je achteruit teruglopen?
Als ik voor 2 kasten had gekozen had ik geen aparte kast voor het mentuig gehad.
Als ik voor 3 even brede kasten had gekozen waren de kasten bestemd voor de zadels smaller geworden en was draaien met het zadel inderdaad moeilijker geworden.
Voor het mentuig is de middelste kast breed genoeg, deze is dus ook niet bestemd als 'zadelkast', maar als 'mentuigkast'
magic_lover schreef:Laatst hier al een schets geplaatst van mijn zelf ontworpen kast.
Van 't weekend is ie gemaakt, en inmiddels in gebruik. Helemaal blij mee, zelfs nog wat ruimte over erin.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
1.50m bij 1.50m bij 70cm diep
Ptje007 schreef:Hey zadelkastkenners,
Ik zou ook graag zelf een zadelkast maken, moeten ongeveer 2 zadels en een bbp inkomen, plus nog halster en touwen en al die rommel...
Ik zocht naar tweedehands kleerkasten maar iemand zei me dat die niet stevig genoeg gingen zijn om een zadel en zadelsteun te kunnen houden. Nu zie ik hier toch wel mensen die een kleerkast hebben gebruikt, is het dan toch stevig genoeg? Ik was op zoek naar eiken kasten maar dit leek me niet echt haalbaar...
Dus wat voor kast hebben jullie gebruikt om te bouwen tot een zadelkast?