Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 13:53

Wij maaien niet dus ik kan er niet over mee praten.

We zijn wel lekker aan de slag.

Afbeelding

Ons vlonderterrasje.

Ik vond een salamander in de poel

Afbeelding

En het gras op de cirkel groeit lekker!
Afbeelding

En op de kopse kant van de bak staat een kastanje in bloei Afbeelding

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 13:54

Bedankt ik heb hier echt veel aan!
Twijfel altijd zo wanneer te maaien. En hebben de opslag nog niet klaar :+
Dit jaar voor t eerst helemaal zelfstandig maaien. Voorheen nam onze koeienbuurman onze weides mee als hij zijn weides maaide. Nu zelf cyclomaaier, schudder en rijenlegger *\o/*

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:35

Mooi zitje!

Hier mensen met verstand van HB?

Heeft 3 dagen op dr schoenen gelopen ivm gevoelig ma weer wat van de teen raspen. Nu ineens dikkere kroonrand.. loopt wel goed nu en niet gevoelig. Kan dit zijn door de schoenen, veranderende hoefstand of toch HB? Ik kan geen pols voelen, hals is dik maar niet zo dik als ie was…

Afbeelding
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:50

Toont ze pijnlijk? Dan zou bevangen op 4 benen kunnen dan zie je ze vaak niet kreupelen omdat alle benen pijn doen.
Maar er gebeurd natuurlijk zoveel in haar voeten qua stand ed. Dat dat ook zijn uitwerking kan hebben.
Is ze bekend met hb?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:57

Niet bekend mee maar vorig jaar zei de smid wel dat ik op moest gaan passen.. ze loopt nu op t moment beter dan van de week. Maar had dr net drie dagen geleden weer op rantsoen gezet want vond dr weer veel te vet. Kan nu ook niet echt beweging geven. Dus wellicht was ze tegen heb aan en nu door rantsoen weer beter? Maar toch zit me die dikke rand niet lekker.

Afbeelding

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:07

Ik denk eerder dat het van de schoenen is.
Dikke kroonranden herken ik iig niet als beeld bij hoefbevangenheid. Hoe is de witte lijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:19

Zo te zien vallen de schoenen ver over de kroonrand heen, dus het lijkt me niet van de schoenen komen.
Een dikke/gezwollen kroonrand kan bij HB voorkomen, maar dan is die ook pijnlijk. Overigens schijnt het ook bij vers gras voor te komen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:21

Die is op zich ok maar verstoord door de verkeerde hoefstand
Dit is 8 weken geleden
Afbeelding
[img]m/ORZRA6.jpg[/img
En nu
Afbeelding

Heb de bekapster ondertussen gesproken em die zegt geen hb

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:29

Ah fijn!
Ze is al mooi verbeterd zeg, ze staat er al veel beter op.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:36

Maar volgens mij is de koot ook voller. heeft ze niet over haar hele lijf wat vocht? En minder beweging waardoor minder afgevoerd? En de benen als laagste punt dus het volst?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:36

In je eerdere foto's was die dip ook al te zien alleen nu toont ie wat duidelijk omdat er een cm groei bij is gekomen.
Als het niet pijnlijk is bij iets indrukken zou ik me geen zorgen om HB maken idd.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:38

Is de hoefwand niet gewoon rechter aan het uitgroeien? Want de teen stond ook wel heel ver naar voren en het is nu inderdaad een stukje verder dan 8 weken geleden en rechter uit aan het groeien... Maar het is altijd lastig te beoordelen op foto's vind ik.. Bij twijfel zou je een foto kunnen laten maken (door de dierenarts bedoel ik dan :') )

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:43

Dank jullie! Ben ik weer gerust :D

Ze heeft geen vocht in dr benen maar in 1 kootholte wel een groot en dik litteken. (Als jaarling door het ijs gezakt..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 21:02

Wat een rust hier. Iedereen genoten van een vrij weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:55

Heerlijk weekend was het <3

Jacuzzi is aangesloten dus veel gebubbeld en op de nieuwe vlonder rondgehangen. nieuwe klant geweest en foto's gemaakt met amable :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 07:36

Ja, altijd fijn om weekend te hebben.
Veel in de tuin bezig geweest. We hadden heel veel kleine plantjes over (sla en kruiden) en mijn vriend heeft een prachtige verkoopkraam gebouwd voor aan de weg. Nog even nadenken over de prijzen :D

Gisteren gezellige visite gehad.
En nog een buitenrit gemaakt van 2,5 uur.

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:30

Het weer is beter dan is het gros buiten bezig :) . Zaterdag een heerlijke les met Guus gehad. Voor de eerste keer erop ipv grondwerk. Ze was dit keer eens helemaal niet kijkerig, gewoon ontzettend braaf aan het werk. Moeten echt van 0 opbouwen voor mijn gevoel maar dat is wel leuk. Ben ontzettend blij met de headset die ik via marktplaats nog heb kunnen kopen. Ik hoor niet altijd even goed en als dan ook nog wind is dan moet ik teveel draaien en te goed opletten wat er gezegd wordt. Nu hoefde dat helemaal niet, net alsof ze naast mij stond en ik hoorde alles zeer duidelijk.

Nog steeds in de twijfel wat we met de bak moeten gaan doen. Maar op zich kan het altijd nog worden aangepast. Man vind het dan eigenlijk ook weer zonde dat we 2 jaar terug de hele wei hebben omgedaan en opnieuw hebben ingezaaid om dat dan nu ongedaan te maken. Ik denk dat hij er moeilijker over denkt dan ik. Hij meent ook dat de huidige bak dan opnieuw moet worden ingezaaid terwijl mijn ervaring is dat het gras vanzelf weer erop kwam als ik zelf met de kleine frees alles om had gedaan. We gaan het zien...

Wel nog even in de twijfel. Ik dacht goh misschien handig om een kleine sproeihaspel aan te schaffen. 40 meter is genoeg, loopt vanzelf terug, dan hoef je niet steeds sproeiers te verzetten. Maar tja dan heb ik weer niet de juiste pomp (deze slaat niet vanzelf af). Dan kan ik voor ik gaan rijden dat ding neerzetten als het stoffig is en dan hoef ik niet allemaal slangen en sproeiers op te ruimen. Maar daar hoor ik ook weer wisselende verhalen van. Nog wat om over na te denken dus. (vooral omdat het niet echt goedkoop is).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:10

@Robijntjah: wat een mooie 'juwelen' ! Heb je de kleuren ook nog omgewisseld?? Want mij lijkt het blauw/goud op de schimmel mooier uitkomen.
@joyce83: veel plezier van de headset dus. Lijkt me voor de lesgever ook prettiger als hard te moeten schreeuwen.
Ik heb eens ergens gelest en die dame had een dusdanige irritante stem (zeker op volume) dat ik blij was als er eens een ander (man) les gaf.

Boon is haast door de verharing heen, nog een paar donspluisjes op het hoofd/keel. Jasmijn mag nog wel een paar emmers vanaf komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:14

Fijn, een lange buitenrit boemel!

Nog niet omgewisseld maar de blauwe set is van mijzelf dus dat komt nog wel een keer goed :)

Hier zijn de halsen al klaar met verharen, de flanken ook maar de rest mag nog een hoop vanaf komen :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 10:24

Mooie setjes zeg Robijn! Die 'juwelen' staan hen goed.

Ik heb wel meegelezen maar was hier heel erg druk. Mijn zus is bevallen maar het was enorm zwaar, van di.avond tot do.avond 'in arbeid' en geëindigd in spoedkeizersnede. Dus ik heb het weekend bij haar thuis doorgebracht om voor haar honden te zorgen.

Binnen twee dagen zouden de paarden ein-de-lijk op de wei gaan *\o/* die gaan blij zijn haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:31

@solleke: dat is wel heftig voor je zus... alles goed met moeder en kind ??

Net de vliegenkappen maar weer om gedaan want ze waren er al weer ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:34

Ondanks de heftige bevalling toch gefeliciteerd!

Hier valt het nog alles mee met het vliegende ongedierte. Gelukkig.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 10:36

Bedankt dames! Het was inderdaad zeer heftig, zo'n beetje alles wat kon misgaan, is misgegaan. Zal wel even duren eer ze dat verwerkt heeft.. nu gelukkig alles goed en normaal zouden ze morgen naar huis mogen.

Hier valt het voorlopig ook heel goed mee qua insecten! Afkloppen :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:10

Ondanks alles gefeliciteerd Solleke.

Hier veel vliegen, maar ook al paardenluisvlieg gespot helaas. Omver gebeukt door m'n paard en helemaal in blinde paniek. Nare beesten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:16

Jeetje Solleke dat is niet niks. Hopelijk dat het gewoon goed gaat en dat ze er wel van kan genieten en dat het verwerken kan gaan starten. Zo'n start met een klein hummeltje wens je ook niemand toe.
Gefeliciteerd met jouw neefje/nichtje in elk geval.