Ik dacht dat het lekker zou zijn voor een ritje vanmiddag, maar er staat een heel vies koud windje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dais_ schreef:Weet iemand tot wanneer je gras in kunt zaaien? De kraanmachinist moet eerst de wei nog uitvlakken en de boer komt daarna het land bewerken en opnieuw inzaaien, maar mijn gevoel zegt dat de tijd gaat dringen =.
Ik wil ook zaaien en bomen planten, maar ik vrees dat ik pas weer wat kan planten van het najaar :-(.
rover_ schreef:Wat een pech met je hengstveulen Kojack. Fijn dat de operatie goed gegaan is, op naar een spoedig herstel. Lijkt me nog echt lastig om hem rustig te houden..wat is het advies nu?
Hier ook op zoek naar een mengsel voor de bijen om een stukje in te zaaien. Vorig jaar is het niet goed gegaan en kwam alleen de phacelia op. Daar wil ik juist vanaf, omdat ik later hoorde dat het voor de echte bijen geen toevoeging is.
Prairy schreef:neile schreef:Ja bij het zaaien in gras, heel graag. Maar ik had gehoopt een border vol weidebloemen te hebben, maar ze kwamen gewoon niet. Hier en daar een bloem en je moet lang genoeg wachten of het daadwerkelijk hoort bij wat je gezaaid hebt of toch onkruid is. Ik had gehoopt op een wat wildere tuin. Ik denk dat zoiets het mooist is in een uitgezaaide grasmat en niet in een border, dan kan je inderdaad fijn baantjes maaien en maar laten groeien. Alles wat groen is is goed. Alles wat kleur heeft nog beter!
Wanneer heb je gezaaid? Ik had vorig jaar dus volgens de verpakking veel te vroeg gezaaid (februari) en ook een deel volgens de verpakking (april).
Spul van februari was echt als een tierelier gaan groeien, dat van april deed zowat niks. Dit was op kale grond overigens.
[ [url=m/yek0HM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Belker schreef:JKK heb ik vorig jaar 2 kruiwagens weggehaald. Vingerhoedskruid staat hier vooral in de tuin. Niet toegankelijk voor paarden. Qua bloemenmengsels koop ik losse zaden en het liefst in de kleur blauw, paars of wit. Ik zou zelf graag nog wilde chichorei willen hebben, dat vind ik echt een mooie plant. Geen idee of die giftig is.....
We hebben vandaag genoten van de track.
[ Video ]
Vandaag de freiberger meegenomen naar de Countrymill voor een zadel en wat was ze zoet. Het is zo fijn om te zien hoe ze steeds meer een vorlijk en blij paard wordt.
Prairy schreef:Dais als je wilgen hebt liggen, zeker lekker zetten dan!
Kojack, ook voor jou zijn wilgen dan een aanrader, werden vroeger al gebruikt bij het droog houden van de polders. Plus goed voor de paarden en andere beestjes