Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:04

Voor mij staan ze op 40 minuten fietsen dus een andere optie is er niet. De buren houden het wel in de gaten of er iets aan de hand is

Ik heb in pension gestaan waar ze slechter in de gaten werden gehouden

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:41

Mer1980 schreef:
EllyC schreef:
Vinden jullie 1 x per dag kijken niet te weinig? Dat zou ik zelf niet aandurven.

Ik heb een camera. dat scheelt en ik ben er meestal niet maar een half uurtje.

Dat scheelt inderdaad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:43

Ik ga ook maar 1x per dag. Maar ik kijk ook elk uur op de camera en woon op 5 min afstand. Plus dat er veel sociale controle is en mijn man en bijrijdster ook regelmatig op de camera kijken. Dus dat gaat wel goed.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 12:10

Nou ik was iets te voorbarig met de storm, toch een aantal berken gesneuveld hier. Gelukkig allemaal de goede kant op dus geen complete chaos en ze zijn vrij licht dus makkelijker te verslepen.
1 boom met draad en al om maar de mini's stonden op een ander stukkie dus no escapes :D

Ik ga ook 1x per dag, af en toe wel 2x als het me uitkomt of nodig is.
Ze staan 4,5 km van huis dus erg dichtbij, aan huis is wel een grote droom.

Voeren doe ik zo, dat ik niet elke dag hoef te gaan.
Zodat mocht ik een keer ziek zijn of er iets tussen komen, ik niet gelijk stress heb over of ze wel te vreten hebben.
Ze krijgen hier dan ook onbeperkt hooi en hebben ook op de track altijd gras om van te knabbelen.
Toezicht is er genoeg, dus mocht er iets mis zijn dan hoor ik dat snel en ik kan gelukkig altijd aan mijn buurvrouw vragen of ze een extra blik werpt :)
Misschien mede daardoor dat ik ook geen druk/ last/ demotivatie ervaar.
Ik zie er haast nooit tegenop om te gaan, doe ik dat wel of regent het pijpenstelen dan sla ik over of is het een "hit and run".
Binnen 15 min heb ik dan gevoerd en gecheckt. 8-)

Moet wel zeggen dat ik echt de zomertijd mis, 's avonds in alle rust langsgaan op m'n dooie akkertje en nog vanalles ondernemen is er in de winter niet bij.
Maar dat komt vanzelf weer na de winter :)

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:41

Zijn er bokkers die willen delen wat ze betalen aan (kale) huur?
Kom je voordeliger of duurder uit totaal dan pension van laten we zeggen 350/mnd

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:03

300 voor een schuilstal, rijbak, stroom, water een schuur, een gedeelte verhard en 2 weides en op 20 min van het bos en de mestvaalt wordt geleegd. Ik heb er 2 paarden op staan. In de winter zal ik ongeveer gelijk aan pension uitkomen (hooi zelf regelen) in de zomer goedkoper.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:20

Ik ben momenteel ongeveer 170 euro per paard kwijt incl hooi en brok. Ik vroeg voor stalling met 2 keer per week meehelpen 210 euro. Stalling hier is tussen de 180 en 280 euro voor de stallen met een buitenbak. Binnenbak de 300 euro net over. Maar er is hier in de buurt geen enkele stalling die ook maar in de buurt komt van mijn wensen (24/7 buiten met onbeperkt onverpakt hooi en meerdere voerplekken om lopen te motiveren, in de buurt van redelijke uitrijmogelijkheden ).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 20:49

Ik betaal 400 euro per jaar voor 6000m2. Maar daarvoor moet ik alle inrichting en onderhoud zelf doen. Ik ben 200 euro per maand aan ruwvoer kwijt voor 2 grote pony’s en een mini.
En dan nog vitaminebrok en ruwvoermix. Ik denk 50 euro per maand ofzo.
En dan al het werk dus nog. Goedkoper dan pension, maar meer tijd aan kwijt.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 21:27

Bedankt voor de reacties! Geeft me klein beetje meer een beeld waar ik aan moet denken qua kosten, mocht ik überhaupt ooit zo'n plekje vinden

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 13:27

Ik betaald 740 per jaar voor 5000 m2 maar moet echt alles zelf doen en ook hekken en opstallen. Ik huur een stuk van 3600 m2 bij voor 150 pm. Heb er nu 4 paarden oplopen. ik ben ongeveer 250 aan hooi kwijt per maand. Brok 150 pm onderhoud geen idee.... ene maand meer dan de andere.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:15

Ik heb onverpakt hooi, 28 balen waar ik net geen 4 weken mee doe. Ik betaal 225 euro, Midi verpakte balen is goedkoper maar die zijn zo zwaar, ik moet ze dan naar het hooihok rollen. Ik ben zo blij dat ik dit land ooit kon kopen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 14:58

hoe kom jij aan 250 euro hooi per maand voor 4 paarden Mer? Ik voer momenteel midibalen, ca 2 per week a 28 euro voor 2 grote paarden. Mijn kunnen (zeker in de winter) niet op de wei.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:31

Dat is 8 euro per baaltje. Hoe zwaar zijn die baaltjes?
Ik betaal 5 euro per baaltje, koop 32 baaltjes en dan nog los 6 baaltjes stro voor 4 euro per baaltje en doe daar een maand mee met 2,5 paard.
Midibalen zou ik ook wel willen. Heb dat geprobeerd (verpakt) voor de winter, maar kan geen fijne geanalyseerde baaltjes vinden. Ik had nu 2 baaltjes, maar dat is te nat, dus moet ik het toch weer mengen met droog onverpakt hooi. En dan is de voersnelheid te laag en gaat het weer schimmelen.
Dus ik ben maar weer volledig op onverpakt :+

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:50

Ik geloof dat ik een beetje verkeerd heb beschreven Ik betaal voor midibalen 28 euro en heb er per week ongeveer 2 nodig

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:59

Ik bedoelde de baaltjes van Marleen :D

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 18:35

Wij betalen nu met 3 mensen 1500 per jaar voor 4000m² en doen ook echt alles zelf. Er zit wel een 20x60 bak bij

Ik denk dat we ongeveer 2 midi baaltjes per week gebruiken, die zijn 21 per stuk

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 19:44

Rocamor schreef:
hoe kom jij aan 250 euro hooi per maand voor 4 paarden Mer? Ik voer momenteel midibalen, ca 2 per week a 28 euro voor 2 grote paarden. Mijn kunnen (zeker in de winter) niet op de wei.

Ik vond 4 paarden makkelijker tikken dan 1 jaarling ( 1,65m) 1 tweejarige (1,69m) een mini paard (1,10m) en 1 haflinger 1,47m. Ik heb midibalen en betaal 25 per baal. Ik gebruik er 2 per week ongeveer. De haf en de mini doen er 7/8 dagen over en de jonkies 6/7 dagen.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 22:03

Wat zitten jullie vrij goedkoop, :') hier 250,- per maand. 5000m2. Geen elektriciteit, water, bak, stalling of overkapping. Wel lekker midden in 3 bossen die in elkaar overlopen en doodlopende weg. Ik heb nu onbeperkt gras maar voer daarnaast hooi(kleine tinker en shetlander) zal 75,- per maand zijn. Ongeveer een half onverpakt baaltje. Ook al het onderhoud(dus palen, lint, overkapping, rubberplaten, stroom etc.) zelf moeten betalen. pluspunt dat de eigenaar zich nergens mee bemoeit, komt niet eens kijken. :')
Ik wil hier binnenkort een stroompje maken richting de sloot, de plassen beginnen nu wel veel te worden, op de wei niet erg maar de paddock wil ik wel wat droger hebben.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 22:15

Daihyo schreef:
Ik bedoelde de baaltjes van Marleen :D

Whoops... excuus.

Mer, alsnog. Ik heb een 12 jarige, 1.72 en een 4.5 jarige van 1.67. Dan voer ik relatief veel als ik 2 midibalen per week geef. En niet eens onbeperkt

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 01:38

Ik betaal ook 250 euro. Geen bak, geen elektriciteit, geen hooi, water of degelijke omheining. Ik heb zelf circa. 7500 euro geinvesteerd. En dan heb ik ook nog geen hooi :')
De modder komt mijn strot uit

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 08:27

Ik sta bij kennissen en betaal een soort pacht voor 3 jaar. Dus dat van mij is niet helemaal te vergelijken.

Colinda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:05

Ik huur een plekje met 4 stallen,weide,paddock,grote bak en een vakantiehuisje erop en betaal vanaf 1 januari 450 per maand ( nu 440) hier komen water en licht natuurlijk nog bij. Normaal heb ik 2 pensionpaarden erbij staan voor en de gezelligheid en natuurlijk kosten besparend maar op dit moment niet. Ik gebruik 1 a2 grote balen hooi per maand a €55 per stuk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:07

Ik heb geen idee hoe zwaar de baaltjes zijn.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:26

Hoi,
ik heb geen idee of ik me al een keer gemeld had. Ik lees wel regelmatig bij. Momenteel huur ik samen met iemand 2 stukken. We mogen hier maximaal 5 paarden houden, we staan er nu met 4. De stukken liggen vlak bij elkaar en daar betalen we totaal e450 voor. 1 stuk is een grote wei die we omgebouwd hebben naar een paddock paradise, (hier heb ik ook elektriciteit en water waar we E75 voor betalen). Het andere stuk is een plek wat vroeger een manege was met 2 buitenbakken, grote poetsplaats en veel verhard. Aanstaande zaterdag verhuizen we de paarden naar het laatste stukje wat ik omschreef. Omdat ons paradise een grote blubberzooi is geworden. Ik wil eigenlijk van het voorjaar alles op de wei afbreken en alle probleemstukken aanpakken. Dit jaar hadden we daar geen tijd voor en hebben we het deels zo gelaten om te kunnen ondervinden wat de probleemgebieden zijn.

Nu heeft diegene met wie ik het huur aangegeven ermee te willen stoppen. Ziet het niet meer zitten, dus ik sta er straks alleen voor. Wil het dolgraag met iemand anders weer gaan doen maar om nu een advertentie te gaan zetten en mensen uit te nodigen terwijl het zo`n grote blubberzooi is zie ik niet zitten.

Omdat ik met al die regen het regelmatig somber inzie (en ik probeer positief te blijven hoor) dacht ik ga me toch maar eens hier melden. Van jullie krijg ik vast weer zin of iig motivatie om deze herfst/winter te overleven :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 11:55

Ik zou toch adverteren op marktplaats en Facebook bv overal is het nu nat en blubber.