Ach wat jammer van de kat... erg sneu maar ja wel een goede beslissing denk ik, als het niet meer gaat dan gaat het niet. Sterkte!
Hier heeft Jax alweer (tweede keer nu) al onze kippen doodgemaakt er is nu nog 1 haan over. Ball er echt gigantisch van, had er veel tijd ingestoken om ze mak te krijgen en ze waren zo leuk! Man wil nu Jax wegdoen... heb het er een beetje moeilijk mee want ik heb altijd zoiets van, als je een dier zoals een hond neemt, doe je die niet zomaar weg. Aan de andere kant denk ik niet dat we ooit kleine beesten zoals kippen veilig kunnen houden zolang we Jax hebben. Daarnaast vreet ie ook mn ondergoed op als ie de kans krijgt, mn paarden borstels, halsters, teugels, you name it... en springt ie op autos van visite. We hebben echt al heeeeel veel geprobeerd, maar hij doet dat dus alleen als wij weg zijn dus is ook moeilijk te trainen
lizy29
Wat een enge situatie BB. Klinkt pijnlijk, hoe is het vandaag?
Ach Lynn wat sneu voor je dochter, hoe oud is ze? Wel een beladen dag zo met de kat, sterkte met het verlies. Weet hoe het voelt, mijn kat is maandag ingeslapen... echt waardeloos.
Jeetje Libera dat is zwaar balen dat Jax dat doet. Ben benieuwd of je een ren kunt maken. Of anders een hok met uitloop voor als jullie weg zijn? Als dat het verschil tussen leven en dood is....
Lynn_Nikita
Geplaatst: 29-08-18 07:54
Ow Rover, ook sterkte voor jou altijd moeilijk als je afscheid moet nemen van diertjes. Vannacht was ook vreemd slapen, zij maakte mij de laatste weken steeds wakker als ze honger had en sliep al 16 jaar op mijn buik of tegen mij aan. Ik sta nu ook volledig achter de beslissing. De ontsteking is op te lossen met AB, maar zolang ze haar voer niet eet wat tegen die struviet is komt het weer terug en zo is het dweilen met de kraan open. Ik heb mijn best gedaan, ze is niet gaan wegkwijnen, ze at de lekkere dingen de laatste weken en kwam weer een beetje bij zelfs maar dit was de druppen. Nu is ze bij de hond en andere kat begraven in de wei, alle 3 weer bij elkaar. Zo sluit je wel een bepaald levenstijdperk af. Alle 3 had ik ze al van voor mijn relatie met mijn man en de kinderen, mijn verleden. Op 1 paard na is alles "nieuw"
Mijn dochter is 4. Het gaat nu weer een stuk beter met haar, werd vanmmorgen om 5 uur wakkeer en had honger. In een appel bijten zal moeilijk gaan zonder een rij voortanden
Oei, hond die ondeugend is. De ren geen optie? Zo hoeft de hond niet weg maar kan hij niks uitspoken zonder toezicht? Je kan die natuurlijk zo groot maken als je zelf wil. Mijn oom en tante hadden gewoon een soort omheind weiland voor hun hond, kon hij rennen, graven etc Mijn hond heeft ook een kippetje vermoord en als die de kans kreeg moordde die het hele kippen/ konijnenhok uit. Voor ons nu goed opletten dat die er niet bijkan. Ik denk dat zoiets ook lastig af te leren is, zeker als het al eens gelukt is en ze dat leuk vinden. Instinct van het beestje
Lynn nikita, heel veel sterkte met het gemis van je kat. Wel fijn dat je een goed gevoel bij je beslissing hebt. Helaas maakt dat het gemis niet minder erg. Heftige dag voor jullie gisteren dan, heel veel beterschap voor je dochter
Nils
Geplaatst: 29-08-18 08:56
Zo, paar dagen druk geweest en mag meteen tig bladzijdes terug lezen...
Lynn, sterkte met de kat en beterschap met en voor je dochter!
Libera, niet handig zo'n hond maar het klinkt wel heel grappig hoor.
Belle_Boef, hoe gaat het met je vingers en de spierpijn?
Sterkte Lynn en Rover. Onlangs pony moeten laten inslapen en waarschijnlijk binnenkort de andere ook. De zoektocht naar een nieuwe (pony)vriend wil ook nog niet lukken. Las ook nog iemand haar eigen kat had aangereden (ander topic), lijkt me helemaal vreselijk. Vorig jaar bijna over ons hondje gereden, maar die maakte zo'n kabaal dat ik net op tijd stopte. Hij had helemaal niks, maar het klonk alsof ik hem vermoordde. Ben nog nooit zo geschrokken geloof ik. Al 11 jaar mijn trouwste vriend. Wordt wel wat blind, blaft tegen bomen enzo
Blij met mijn nieuwe bak, heb nu alleen geen paarden meer om erin te rijden.. Dus nog niet getest! Kom wel brokken leem tegen en vraag me af hoe erg dat is. Het is vooral zand, maar zit dus wel wat leem door. Nog geen plas water gezien, maar is nog erg nieuw natuurlijk.
Ik heb de bakslepen op het verlangslijstje gezet, 1 voor de wei en die met tanden voor de bak
Tot nu toe prachtig weer hier! Gras staat alweer aardig hoog gelukkig. Benieuwd of er nog gemaaid gaat worden in september. Heeft iedereen hier al genoeg hooi binnen?
belle_boef
Geplaatst: 29-08-18 12:20
Bij ons is het leem vooral naar beneden gezakt. Daar heeft et een laag gevormd voor zover ik dat kan zien, het lichtere zand ligt erop
palousa_boy
Geplaatst: 29-08-18 12:50
Vanochtend stond ons sulletje weer even bij de groep dus het zal uiteindelijk wel weer goed komen. Denk dat het probleem een hengstige merrie was ofzo. Maakt ook niet uit, als het maar weer goed komt We zullen ze toch wel elke dag wat uit elkaar halen (is toch zonde om het gras van de buren niet te gebruiken) en dan zien we het wel weer.
Lynn, wat rot, maar heel goed te begrijpen. Heel veel sterkte.
Libera, ik zou ervoor zorgen dat hond en kippen elkaar niet kunnen tegenkomen. Wij hebben maar 2 kleine zeer schattige hondjes, maar we weten dat ze kippen en ander klein spul slopen, dus zouden kippen echt apart moeten houden.
Lynn, wat naar voor je dochter. Dat is een flinke klap geweest dan.
Pb, mooi uitzicht. Wel nadeel van veel ruimte, je ziet je paarden amper nog, hahahaha
Lynn_Nikita
Geplaatst: 29-08-18 13:08
Ow je eigen dier aanrijden lijkt mij verschrikkelijk
Palousa wat fijn dat het weer beter gaat met de groep, mooi uitzicht heb je zo
Dankje xjitzkee Anthemanje mag altijd mailen Superpony leuk! Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak!
Ik heb met kayne ook alleen keus tussen amigo xl en bucas bigneck. De amigo haf hij zo gesloopt helaas. Ze zouden ook een Rambo bigneck moeten maken, die van jac gaat al 2 seizoenen mee, alleen de hals niet helaas. Wij hebben de rijbak gewoon zwart zand en dat gaat eigenlijk prima! Wel regelmatig slepen en 1x per jaar spuiten. Bak is ook eigenlijk nooit nat.
Mentjuh was dat grasland zandgrond? Heb je die dan eerst een keer laten fresen?
Anoniem
Geplaatst: 29-08-18 15:35
Heb ook even op je site gekeken mentjuh, mooi! Niet mijn stijl als oude oldskool Rotterdamse taart en wat er bij mij nu zo onderhand op staat (ik heb zelfs nog een oude soort van zeemanstattoo, veel groen en cobra op tiet ook nog, hahaha), maar vind het wel erg mooi.
Oh wie weet ben ik hier wel op het juiste topic. Wie heeft er raad. Ik moet van mijn onkruid af in de wei. Ik heb al veel middeltjes geprobeerd en ook het uitsteken maar het komt terug. Jacobskruid iets om zo langzamerhand gillend gek van te worden. Iemand tips??
@Lynn Nikita, moeilijke beslissing maar klinkt wel als de beste. Sterkte
@Libera, sneu van de kipjes
Hier Weatherbeeta dekens voor mijn d-pony. Na jaren proberen liggen deze het beste en vindt de grote staartflappen erg fijn tegen inregenen. Voor de shet zijn we nog zoekende naar de juiste dekens. Vorig jaar eentje met een halve hals aangeschaft en die lijkt goed te liggen. Alleen in haar maat met een halve hals zijn amper te vinden
Dit jaar moeten voor beide een aantal dekens vervangen worden dus is een duur grapje..
Vandaag zijn ze gestart met mn weide omheining plaatsen, ze zijn echt ver gekomen! Zal zo foto's via mn mobiel uploaden
Yontheke
Geplaatst: 29-08-18 16:55
Hoi,
Jullie gaan echt veel te snel om bij te houden! Ik moet zeggen dat ik nu heel blij ben dat ik de wei toch nog niet verkocht heb. Paard doet het er dikke prima nu in de zomer en ben ergens blij dat ik niet op de pensionstal ben blijven staan, aangezien die geen tropenrooster hanteerde met die onmenselijke temperaturen.
Paard wordt sinds zondag weer voorzichtig opgepakt en omdat onze hooiboer een serieuze dag ouder wordt en als hij mijn piste moest frezen/trekken meer paaltjes mee doornam dan me lief was hebben we gisteren een Viking(s?) tuinfrees aangeschaft. Stukje rib uit ons lijf maar op een uurtje was de piste en de paddock lekker los gefreesd (kleigrond hier dus beenhard in de zomer en niet fijn voor paard met pijne voetjes...)
Libera: negeer mijn vraag maar in je volgtopic, je hebt dus hier al antwoord gegeven daarop. Ik zeg heel eerlijk na je verhalen te hebben gevolgd dat je Jax beter in een kennel kan houden en dan af en toe los als je er echt bij staat of weg doen naar een koeienboer zonder kleinvee, kids, etc.
Bedankt voor alle reacties mbt Jax... probleem is dat ie dus al gescheiden is van de kippen... Maar hij heeft gewoon een gat gegraven om onder ons huis te komen, en aan de andere kant de zijkant van het huis gesloopt om er onderdoor te kunnen naar de kippen toe We hebben hem ook al in een ren gehad, graaft ie ook onderdoor of sloopt ie. Dan zouden we het hele ding van beton moeten maken met stroom eromheen ofzo... Plus dat hij dan de hele dag zit te blaffen, zitten de buren natuurlijk ook niet op te wachten. Vind het ook wel sneu om hem op te sluiten want wij zijn best vaak weg... uiteindelijk is het mijn man zn hond dus hij mag de beslissing maken, maar wat is dit lastig zeg
Jullie gaan echt mega hard. Heb vanmiddag een stal gereserveerd 5km verderop op een stal die goed voelt dus Kim staat officieel te koop. Ga jullie dus ook verlaten binnekort.
Mer1980
Geplaatst: 29-08-18 17:54
Tsja puur sec, die hond kan zichzelf niet zijn bij jullie, want dan vormt hij een gevaar voor de andere dieren. Dan moet hij dus een plekje hebben waar hij zichzelf kan zijn. moeilijk, maar daar worden jij en de Jax wel gelukkiger van. Iedere keer dode dieren opruimen word je niet blijer van. Ik weet hoe het is als je dierbare super makke kippen worden vermoord. I've been there and done that helaas...