Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:11

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:27

Een dubbele dosis pyrantel is tegen 1 soort lintworm, vandaar de overgang naar lintworm, caily.
Als je flinke spoelworm besmetting hebt kan je nog het beste 5 dagen hele kuren fenbendazole geven.
En ik heb voor een heel jaar verschillende wormenkuren besteld bij Orchard Equestrian, maar de verzendkosten zijn keurig hoor, ik denk dat je duurder uit bent als je het onderling nog moet gaan versturen, maar ik kan het mis hebben, want hoe meer van dezelfde soort hoe goedkoper het word, maar uit het hoofd moet je dan wel in de 10 tallen gaan zitten van dezelfde soort.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:30

Caily: versturen vanuit Ierland kostte me om en nabij 11 euro. De spuiten en tabletten die ik ontvangen heb zijn goed tot oktober 2017. Dus wellicht zelfs voor 2 toch nog de moeite om daar te bestellen? Prijzen liggen in Ierland een stuk lager dan hier bij de dierenarts!
Ik heb besteld bij The Equine Warehouse, stuk goedkoper dan Orchard! (sorry Ohjajoh...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:31

Thanks voor de tip Wilma! Goedkoper is altijd beter! :D
Dat scheelt idd zeg! Even onthouden voor volgend jaar.
Ik ben te blond voor vet uk, want ik kon daar niet vinden wat ik wilde hebben, te erg ook eigenlijk...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-16 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:37

Ik bestel bij VetUK

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:44

Lynn_Nikita schreef:
Abby als je in boukoul vraagt bij de w. krijg je ze ook mee. Vekopen ze van onder de toonbank. Als je niet weet welje winkel ik bedoel pb maar ff ga volledige naam niet openbaar noemen

Ik ontworm preventief elke 4 mnd. Enige wormen die ik ooit gezien heb zijn horzellarven

Ik ken hem! Top. Dank je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:48

Hahaha, de hond van mijn verhuurders zat weer te miepen in haar stalbox (daar slaapt ze s'nachts ideaal want ik heb gratis waakhond bij de paarden, beest is net zo groot als MiniMe) dus toen ze stil was effe meegenomen naar mijn huisje.

Ligt toch gelijk te snurken en scheten te laten , niet normaal meer! _O- echt dat ze zo weer teruggaat...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 20:51

Caily schreef:
Leest karev hier nog mee? O:)

Ja hoezo? Ik postte net nog wat

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:01

ohjajoh6 schreef:
Hahaha, de hond van mijn verhuurders zat weer te miepen in haar stalbox (daar slaapt ze s'nachts ideaal want ik heb gratis waakhond bij de paarden, beest is net zo groot als MiniMe) dus toen ze stil was effe meegenomen naar mijn huisje.

Ligt toch gelijk te snurken en scheten te laten , niet normaal meer! _O- echt dat ze zo weer teruggaat...

De stinkerd... _O- <<)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:08

_O- ohjajoh , nu weet je dus gelijk waarom de hond in de stal slaapt.

Willen jullie het trouwens niet meer over vieze wormen hebben?? Heb de paarden hier al jaren schoon. Lees net jullie vieze verhalen. Ga mest opruimen en wat denk je??? Ik vind gewoon een hoop helemaal vol witte eitjes. :r
Voor de echte liefhebber, ze zijn langwerpig, minder dan een millimeter en heel smal. En heeeeeeeel veel.
Dat wordt dus morgenochtend eerst de da maar even lastig vallen. Ik wil er namelijk morgen al een kuur in hebben, ik hou niet van vieze beestjes en bestellen via internet duurt me nu te lang.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:14

Je bent dankzij ons gewoon oplettender geworden. :o

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:17

Heb je een foto Natalie? Kan misschien stukjes lintworm zijn... maar kan evengoed een insecten zijn dat z'n eitjes op de mestballen legt nadat ze uit je paard gekomen zijn :)

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:19

_O- dat zal het zijn!

(Dat ik de ruin vol wormen heb gekocht, na 1,5 jaar nog een cm dikke levende worm in zijn mest vond en sindsdien panisch ben voor alles in de mest wat niet bruin is heeft er niets mee te maken :D ik laat dus wel braaf 4x per jaar mestonderzoek doen. Vind het gewoon te goor!)

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:23

Ik ga er nog van dromen!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:29

Solleke,
Afbeelding

Zit er zelf ook wel op te hopen dat het een beestje van buitenaf was. Maar er zit ook wat in de mest. Bal op de foto is ook open gemaakt. Als jullie de foto een beetje kunnen ontcijferen. Zo goed is de camera van de iPhone niet :=

Sorry mm! Sweet dreams

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 21:39

Wij hebben in januari ontwormd; een of twee dagen later kwam ik een horzellarve tegen (moest wel even het WWW raadplegen, want mijn lesjes wormkunde op de HAS zijn ook al weer een paar jaar geleden). Met het laatste mestonderzoek waren mijn pownies weer mooi wormvrij. Mijn merrie heeft nog nooit een positieve test gehad; mijn ruin heeft in het verleden een bloedworminfectie gehad.

Nou, droog hebben we het niet gehouden, maar wel 21 km gereden over de hei bij Ede vandaag. Ongeveer bij DubbelDun over de stoep, volgens mij. Jammer dat ruiteren&mennen soms voor geen meter klopte en dat ze daar niet aan knooppuntenpaaltjes doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:43

Er mist er idd wel een eentje, wordt idd niet zo goed bijgehouden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 23:00

Hier de gastmerrie ook horzellarven na het ontwormen met ivermectine.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:35

Als ik vraag om een beetje regen, vraag ik natuurlijk niet om 24 uur hozen...zucht....
On the bright side: de hoeven zijn nu mss wat minder hard....

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:43

Nou wat een weer joh....
Ik had al bedacht, ga eerst maar ff in huis aan de slag..... Tot het wat droog wordt.... Buienradar zegt.... 21:00... Hmmmm

Beneden is nu klaar, ga zo eerst nog boven doen.... En dan toch maar naar buiten!

Wat denken jullie, kan ik dit maken: als ik nu wel mijn deel van de vakantie betaal en voorstel dat ze iemand anders voor mij in de plaats meenemen?..... Reden: dan kan mijn nieuwe paardje naar huis komen!

Ik twijfel een beetje....

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:48

Zie het positief meiden. Regen is goed voor het gras :Y)

En MM heb niet alles meegekregen over die vakantie maar ik denk dat je op deze manier heel schappelijk bent. Maar wil je zelf niet gewoon nog lekker even op vakantie.
Je nieuwe paardje staat nu toch prima?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:55

MM: ik zou gewoon op vakantie gaan en daarna je paard laten komen :D

Nathalie: hmmm foto is vrij vaag, 'k kan er niks van maken sorry!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 08:59

Ik stond gister ook in een hoosbui. Ik dacht nog even met Rachel te trainen voordat de bui losbarste, maar madam wilde geen geen stap verzetten. Dus ja, het was kiezen of delen. Of Rachel laten winnen en lekker droog koffie drinken, óf zeiknat regenen maar wél die paar passen eisen.
Ik was nat tot op mn onderbroek. :x

MM, ik zou gewoon lekker op vakantie gaan. Zonde van het geld als je niet gaat en je hebt het verdiend. Pony wacht wel.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:04

Wat een weer zeg!

De dierenartse wilde Buddy straks platleggen in het gras om hem te castreren maar dat gaat nu niet lukken. Heb al maar een berichtje gestuurd wat het plan van aanpak gaat zijn. Het weer is wel ideaal qua temperaturen nu.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:29

@Yontheke: Heb je geen droge plek (afdak/schuur) waar je hem op een zeil kunt leggen ??

Hier in de paddock leek het wel drijfzand....