Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 15:53

Spatter fijn dat je bot het weer doet :D . Nu snel weer helemaal klachtenvrij worden!

Vannacht hebben wij welgeteld 1 mm regen gehad en als ik de voorspellingen mag geloven dan gebeurt er aan mijn kant van het land weinig qua vorst. In het noord oosten schijnt het wel wat winters te kunnen worden, maar daarna gaan de temperaturen weer omhoog.

Ach we zien het wel. We kunnen er toch niets aan veranderen dus laten we het maar nemen zoals het komt *D .

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:14

Hallo allemaal. Ik lees wel braaf mee maar had geen tijd om te reageren. Als het goed is gaat dat vanaf nu weer beter lukken. De afgelopen weken bezig geweest met het leggen van een verhard pad naar de bak, een nieuwe bodem in de bak en opbouwen nav Foek haar blessure.
Zal straks even foto's plaatsen van het resultaat. Helemaal blij met de bak, echt een heel groot verschil met het verkeerde zand dat erin lag.

Heb ook interessante info over het slaan van waterputten gelezen. Wij hebben gelukkig een sloot naast onze bak liggen dus sproeien kan ik altijd. Maar wellicht met watergeven, gebruiken met afspuiten etc nog wel eens iets om ooit te overwegen.

Net even op stal gekeken, foek staat mooi rustig ondanks het carbid schieten om ons heen. Ze heeft eens op 1 januari koliek gehad door de stress (toen stond ze nog niet thuis hoor) dus blijft altijd spannend. De term friezen zijn koel gaat bij haar totaal niet op :=

Zo ik ben er weer *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:56

Wij steken zelf vuurwerk af
Dat mag hier welgeteld een half uur lang maar meer tijd hebben we ook niet nodig
Binnen de tv aan voor de honden en aangezien we voor afsteken, hebben de beestenboel nergens last van
Verder gaan de sierpijlen hier richting industrie terrein waar niemand is na werktijd

We hebben hier nu vriend van dochter en vriendinnen van de jongste dochter, allemaal Belgisch, die geen vuurwerk kennen omdat Belgen dat zelf nooit afsteken

Ppeet welkom terug :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:56

Fijn dat je er weer bent :D

Hier op het terrein hebben we 3 puntstukken/bonnen en nog een oude waterput voor het huis.
De bron die ik afgelopen zomer gebruikt heb, heeft wel wat roest in zich. In het voorjaar ga ik de boel maar eens laten testen, ook wel van belang omdat we eigenlijk de drinkwatervoorziening voor de paarden in de toekomst op grondwater wilden doen. Maar dan is het wel belangrijk dat ik de paarden niet met een ijzervergiftiging opzadel natuurlijk.

Hier schrikken ze af en toe van een knal, tja, warmbloeden he? Al vonden ze het duidelijk fijn dat ik naast ze rustig aan het werk was :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 19:34

Hier alle paarden onder de pannen, hond in de stress en wij voor de tv met friet. Prima begin van de avond :D

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:22

Pfffff paarden net naar binnen gehaald. Normaal laat ik ze tot een uur of 10 staan maar ze zijn hier al als achterlijken aan het knallen . Paarden wel hun beweging gehad op hun vrije dag :D

Goed, paarden zijn binnen, katten zijn binnen tijd voor een drankje ! Bij deze wens ik jullie allemaal een heel gelukkig en gezond nieuw jaar. Proost!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 20:49

Inderdaad altijd weer fijn als het gewoon weer 1 januari is 's ochtends is he...

Hier het zelfde. Alle beestjes binnen, houtkachel aan, hapjes op tafel en lekker op de bank. Ik hou ervan :)

Jullie ook allemaal alvast een happy 2016 met veel voerbeurten, kruiwagens vol mest, gesleep met hooibalen, zo nu en dan tot je knieën door de modder, ongeduldig gehinnik bij het hek, tillen van vele emmers water maar vooral veel, heel veel kilometers op de rug van onze allerliefste viervoeters <3 !

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 22:14

Ja altijd blij als de nacht goed verlopen is.
En dan weer een jaar ervan af.

Lampen aan, radio aan. Braaf Shetje in de stal gezet naast degene die het meeste last heeft vd knallen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:20

Moest even een stukje bijlezen, ahum. Het is wat met die piek-diensten van mij :O
Ik werk bij McDonald's trouwens, klinkt vast minder interessant dan het is :D

En Zapje, was het gelukt met de stappenteller?

DoubleVv, wat een prachtige boxen heb jij! Zelf gemaakt of een pakket?

Gelukkig is het goed afgelopen met die vrachtwagen-situatie karev!

Hoe gaat het met jouw nieuwe dame inmiddels Nathalie? Heb je foto's van jouw hele kudde, allemaal bruintjes?

:(:) voor spatter en haar zere mond, balen dat trekken de enige optie is! Gelukkig met het been meer geluk! Wat een mooi hoesje voor de telefoon <3

Wat fijn dat het paard vredig heen is gegaan biscaya, sterkte!

Solleke_Noah, gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst! Ze is erg leuk! Op naar vele mooie km's!

Hilary, vind je met handpaard rijden of met twee wandelen niet eng? Ik ben altijd bang dat een gek gaat doen of zachter/harder wil dan de ander, ergens niet langs wilt en dat ik dan met nummer 2 in de knoop raak.

Oef horsies5, dat is balen van paard's been, ik duim voor je dat je over 2 maanden zorgenloos kan gaan opbouwen.

Hier doen paarden zelf niks met een bal. Ik heb afgelopen zomer een skippybal gekocht zodat ik met ze kon voetballen, maar dat gaat ook maar een beetje zo-zo. Hij ligt eigenlijk maar te liggen. Doe het wel alleen als ik erbij ben, ben veel te bang dat ze met hun been in de lus komen.

Wow, kvulden, dan hoop ik dat je van grote Tinkers houdt, als Rosie zo door groeit haalt ze zeker de 1.60m!

Yontheke, jouw paarden kijken vreedzaam, die van mij kijken vreeTzaam :D

Wat heerlijk dat je eindelijk een goede bak hebt PPPeet!

Hier de afgelopen dagen drukdrukdruk, veel gewerkt, waar het ook drukdrukdruk was. En met Bo gewerkt. Hij heeft een bijrijdster en die had met stalgenootjes mee gedaan met een schrikparcourtje hier thuis in de bak, allemaal gesneden koek voor hem, behalve de vlag. En dat vond hij dan ook gelijk weer reden om compleet terug te vallen in oud gedrag; als gestoorde TurBo er vandoor en alles en iedereen meesleuren die hem dan in de weg loopt. Eeeh? Ik heb vlag geleend van stalgenootje en ben eens gaan kijken de dag daarna. Hij was stoer genoeg om eraan te ruiken maar ook stoer genoeg om te laten zien dat zo'n ding ENG is en hij verdomd goed weet hoe sterk hij is. Nou sorry, bang zijn mag, maar mij meesleuren niet. Dus eerst half uur in de bak geoefend dat hij met volle lengte touw achter mij mocht staan met angst maar niet als halve zool mij de bak door mocht sleuren. Daarna hem in een box gezet en langzaam maar zeker aan de vlag laten wennen. Vandaag weer in de box begonnen met de vlag, daarna vast gezet voor de box, daarna buiten vast gezet. Hij lijkt het nu te accepteren maar is nog steeds angstig, dus we oefenen voorlopig nog even door :D

Mijn jaarling daarentegen
Afbeelding

Schriktraining? Kan je dat eten? :Y)
Komende week even een zak ballonnen halen, ze vindt het geen punt als ik de vlak naast haar kapot stamp, dus wil haar leren dat ze dat zelf kan. Moet alleen nog even bedenken hoe, vandaag waaide die stomme dingen alle kanten op, grr. Het scheelde niet veel of paard vloog ermee omhoog :')
Afbeelding

Verder zalig rijden met Kyra! Erg fijngevoelige Tinker die in haar bak erg voorwaarts, werkwillig en soepel is, wat een genot! Buiten ging met wat moeite gisteren ook heel goed, ze durfde niet zo goed alleen langs de woonhuizen met tierelantijntjes in de tuinen (dat heb je op de hei niet), maar gelukkig was er een bekende paardenliefhebber die mij zag ploeteren en een zweepje te leen had, toen ging het beter! Ze liep zelfs zonder pardon het water in. Ben echt zo blij met dat dier :+: Terwijl ik van te voren best twijfelde of ik wel de goede keuze maakte.

Iedereen al misselijk van de oliebollen? Ik ben vrijwillig eenzaam vanavond, heerlijk even bijkomen, morgenavond/-nacht weer 10 uur werken voor de boeg. Zo even naar de paardjes de weide dicht doen, mogen ze volgend jaar (over 2 -3 uur dus ;) ) er weer op als ze rustig zijn. Voor de piek even op de paddock en halsters om dat ik ze kan grijpen om 12 uur mocht het nodig zijn.

En ook voor jullie
Afbeelding

Ohja: Edit: Ik ben afgelopen maandag bij mijn onlangs verkochte merrie Caily geweest, zij staat er prachtig bij bij haar nieuwe eigenaren. Was voor mij stiekem de ultieme test of ik echt tot diep in mijn hart goed gehandeld had door haar los te laten. Mis haar namelijk stiekem best wel, al zou ik geen van de twee die er nog steeds erop willen ruilen! Maar ik was volkomen kalm daar, heb heerlijk even geteut maar geen rare dingen als moeite met afscheid nemen of spijt gevoel. Caily boeide het ook totaal niet dat ik er was. Het was meer van jij ook hier? Prima, ik heb hooi, smaksmak kauwkauw

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 00:25

Caily. We hebben eigenlijk alles zelf gemaakt, zijn nu aan het traliewerk bezig. Gelukkig is papa handig met hout,ijzer ed.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 02:47

voor iedereen alles wat wenselijk is voor 2016

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 02:59

Zo we hebben het weer overleefd.

Gelukkig Nieuwjaar!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 03:09

Ik zie morgen pas of alles nog leeft. Maar ik heb niks gehoord, dus het zal wel goed komen, denk ik.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 03:13

Ga je niet kijken dan?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 03:30

Ze zijn uit logeren. Dus ik kan niet kijken.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 03:38

Gelukkig nieuwjaar, allemaal!

Wij zijn bij de pony's geweest; 23.50u aangekomen, 1u weer naar huis. Mijn ruin lag bij aankomst heerlijk te snurken. Toen om twaalf uur het vuurwerk los ging waren ze wat onrustig, maar ze hadden al vrij snel door dat dit dezelfde herrie was als de rest van de dag, maar dan wat meer en harder. Één hoek van de paddock is als uitkijkpunt gebruikt, met z'n vieren op 6 m2 :')
Toen we weggingen hebben we de track maar weer open gedaan (die hadden we toen het donker werd even afgesloten); ze gingen gelijk een rondje wandelen en eten.

Lig nu thuis in bed; hier wordt nog wel afgestoken.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 07:49

Gelukkig nieuwjaar allemaal....

Zo wat was ik het zat,de komende dagen zullen de na-weeën zich wel presenteren...er is enorm veel geknal geweest dit jaar...de hele dag.Veel carbit ook...alsof ik ieder keer een mokerslag op mijn lijf kreeg.Oordoppen helpen niet bij knallen en dan kun je geen kant op :n .Van mij mag het privé afsteken van vuurwerk verboden worden.

Jongens de boel wel goed doorstaan,hebben lekker staan eten,op een gegeven moment waren ze er wel klaar mee omdat er vlakbij wel erg veel werd afgestoken.Gelukkig duurde dat niet lang en na 3 kwartier de halsters los en konden ze zelf rustig kijken.
Ben weer naar binnen gegaan toen ze weer rustig stonden te eten.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 08:18

En zo hou je een voerronde om
12 uur in de nacht..pfff moest even eerste hulp bij stress situaties verlenen..nou gelukkig viel het hier al met al mee.. blij dat al die onzin over is..Heb er echt helemaal niks mee..
Voor iedereen uiteraard een gezond, gezellig ( paarden) jaar gewenst!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 08:19

Een mooi 2016 voor iedereen!

Ik ben ook gesloopt. Nu weet ik wel ik word oud, maar het leek wel Den Haag.
Carbid idd de hele dag en vlakbij. Nu was het gelukkig na 1 uur wel grotendeels over, maar had medelijden met grote, die stond een half uur lang heel gestrest lucht te zuigen, voordat ik haar weer kon verleiden met plukjes hooi.
En ik heb geen oog dichtgedaan. Pfff, ik ben kapot.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 08:56

Iedereen de beste wensen!

Pff ik had het idee dat er hier veel meer afgestoken werd dan voorgaande jaren. Een bak warme slobber doet wonderen maar toen dat op was werd ie best onrustig toen die in de gaten had dat ik erbij bleef en maar weer begon uittemesten werd hij rustig. Kon lekker om 1.00 uur naar binnen.

Maarja voor jullie is het over met vuurwerk, maar vanmiddag begint het hier echt! Traditie carbiet en zwaar vuurwerk bij de overburen, ik zie er nu al tegen op -O- arme dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:01

biscaya schreef:
En zo hou je een voerronde om
12 uur in de nacht..pfff moest even eerste hulp bij stress situaties verlenen..nou gelukkig viel het hier al met al mee.. blij dat al die onzin over is..Heb er echt helemaal niks mee..
Voor iedereen uiteraard een gezond, gezellig ( paarden) jaar gewenst!!

Ja wij ook om 12 uur bij de paarden om een bak wortels te geven. Man wat heb ik mij vergist in de nieuwbouw aan de andere kant van de provinciale weg. Wat was daar VEEL vuurwerk -O- , maar goed paardjes beetje onrustig, maar geen gekke dingen.

Iedereen een gezond en blij paardenjaar!!

Oh bah dynamiek :(:) , sterkte vanmiddag. Ik ben zooooooo blij dat het weer voorbij is.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:21

Iedereen een Gelukkig Nieuwjaar!

Wij stonden traditiegetrouw om 23:50u bij de paarden en waren bij een vriendin op stal toch maar even de bovenluiken van de stallen gaan sluiten. De paarden zijn vorig jaar al eens uitgebroken en hebben toen een flinke afstand door het natuurgebied afgelegd en zijn meer dan 2 uur kwijt geweest.. Dus dat willen we niet meer meemaken.

Er werd bij ons behoorlijk wat afgestoken maar je hoorde enkel overal de knallen en zag het vuurwerk zelf niet. Mijn paarden geven er echt geen fluit om en staan rustig met een achterbeen op rust te kijken. Ze krijgen ook traditiegetrouw een likje cava van mijn hand. Daar doen ze een moord voor en je moet goed op je glas letten of ze hebben het vast :D

Om 00:30u maar weer huiswaarts getrokken en bij de vriendin de bovenluiken weer opengezet. Die paarden waren wel braaf maar veel onrustiger dan de mijne.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:23

Beste wensen iedereen!

Hier ook weer overleefd haha..paarden waren rustig. Karev geeft er niks om en toet wordt wat onrustig, maar die wordt weer op dr plek gezet Door karev, als ze weer zenuwachtig rondjes loopt in stal.

Het "engst" was het neerkomende spul op het golfplaten dak.

Om half 1 stonden ze weer buiten te vreten. Ik zal zo die kant op gaan na een kort nachtje. .wou dat ik kon uitslapen maar mijn biologische wekker heeft geen tijd na 8 uur..

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:35

Goedemorgen en gelukkig nieuwjaar!

Karev, bekend dat van die bio klok haha! Soms wel jammer. Hier veel vuurwerk maar rustige paarden. Had ze rond 21:00 extra hooi gegeven en toen naar de buren en rond 01:00 thuis en ze stonden allebei te pitten. Nog wat hooi erbij met het idee van: dan is het morgen niet zo erg dat ik wat later ben maar neeeeee hoor! Uitslapen is voor mietjes!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 09:58

Gelukkig nieuwjaar allemaal! :D

Op de valreep in 2015 nog een buitenritje met Elska gemaakt, ze is ZO leuk. Wat een plezier om te rijden met zo'n looplustig beestje. Beste aankoop van 2015 :j