Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:34

Hoe groot en hoe sterk heb je ze? Zat te denken aan van die rubber bureauwielen, maar misschien zijn die niet sterk genoeg?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:39

Hoe groot ze precies zijn weet ik niet, kreeg ze samen met de kast. Zullen hooguit 10cm hoog zijn denk ik. Mijn kast zonder spullen is 40kg en ook met spullen houdt ie het prima :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:41

Mijn kast is klaar en donkerpaars! Eindelijk de zadelsteun erin gemaakt :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 22:42

Onder mijn houten kasten zitten idd wieltjes er handig voor t verplaatsen en wanneer de vloer nat is staan mijn houten kasten niet in het regenwater etc.
Hout en water is niet een goede mix.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 00:22

Denk dat je het beste verzwaarde zwenkwielen kan gebruiken. Heb je in verschillende grote's.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:52

Geen zin of afwezigheid van een handige vent of zelf 2 linkerhanden en tijd dan is dit ook een uitkomst; http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten1.htm
Mijn kasten zijn 2 meter hoog en een meter breed. Achterkant en zijkanten extra verzwaard. Met zwenkwielen en extra sloten er op. Precies wat ik wilde zonder een splinter in m'n vinger ;-)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 09:59

PaysBas schreef:
Geen zin of afwezigheid van een handige vent of zelf 2 linkerhanden en tijd dan is dit ook een uitkomst; http://www.ruitersporthetpakhuis.nl/zadelkasten1.htm
Mijn kasten zijn 2 meter hoog en een meter breed. Achterkant en zijkanten extra verzwaard. Met zwenkwielen en extra sloten er op. Precies wat ik wilde zonder een splinter in m'n vinger ;-)

Hier ook geen splinters en wel een mooie zadelkast zoals ik wilde. Plus mijn portemonnee werd er weer wat vrolijker van haha

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:14

Wij hebben een gigantische zadelkast, zadel houdt ie, kan van alles in en is heel handig! Zal even kijken op welke bladzijde de foto's staan ;)

edit: bladzijde 107 zie je mijn kast, voor tips etc kan je me altijd een pb'tje sturen :D

Eva_ANKY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:37

Tip, muisproof zadelkast

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:40

Heeft iemand nog een goede tip voor met maken van een rek voor sjabrakken?
Het komt naast mijn kast te hangen en misschien in de kast ( als er genoeg ruimte over is)
Het gaat om de dekjes die ik veel in training gebruik die naderhand moeten drooghangen. De nette dekjes zitten in een droge kist.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:06

Iemand iets voor springschoenen en peesbeschermers enzo? Ik wil ze niet saai in een doos. Ik wi dat ik ze kan zien als ik de kast open doe want ik ben er trots op :D :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:32

Voor springschoenen een buis waar je ze allemaal aanhangt/opstapelt. Bijv een toiletrol houder, zo'n staande :D

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:11

XUlyssesX schreef:
Heeft iemand nog een goede tip voor met maken van een rek voor sjabrakken?
Het komt naast mijn kast te hangen en misschien in de kast ( als er genoeg ruimte over is)
Het gaat om de dekjes die ik veel in training gebruik die naderhand moeten drooghangen. De nette dekjes zitten in een droge kist.

Broekhanger van de ikea oid. http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/60218567/

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:26

Die broekhanger van de Ikea is voor dekjes echt TOP! :)
Voor de peesbeschermers misschien iets van vakjes aan de deur maken? Van die gaasrekjes? Die precies groot genoeg zijn per set? Dan kun je ze allemaal naast elkaar en onder elkaar hangen. :)

Of zo iets maken:
Afbeelding
Plankje aan de bovenkant en onderkant, elastieken tussen spannen (zulke kan ook: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 272d38.jpg) en daarachter je peesbeschermers bewaren. :) Ook een mooie en volgens mij ook wel handige manier!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:41

Dat is een mooi systeem voor de peeskappen!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:48

BeSen schreef:
Iemand iets voor springschoenen en peesbeschermers enzo? Ik wil ze niet saai in een doos. Ik wi dat ik ze kan zien als ik de kast open doe want ik ben er trots op :D :)

Hier kan je misschien wel wat ideetjes uit halen? Ik weet niet hoeveel je er hebt natuurlijk :D

Afbeelding

Afbeelding

http://www.velvetrider.com/horse-boots- ... l2a8xDx1K0

Afbeelding

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:13

Leen schreef:
BeSen schreef:

Hier kan je misschien wel wat ideetjes uit halen? Ik weet niet hoeveel je er hebt natuurlijk :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

http://www.velvetrider.com/horse-boots- ... l2a8xDx1K0

[ Afbeelding ]

Bedankt! En de rest ook natuurlijk.
Heb niet zo veel als die eerste haha :') maar met dat klittenband vind ik een leuk idee!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:41

Mij lijken die hang zakken van het onderste plaatje wel handig! Wat zijn dat precies voor dingen?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:57

_suus19_ schreef:
Mij lijken die hang zakken van het onderste plaatje wel handig! Wat zijn dat precies voor dingen?

Dit is het, speciaal voor paardenspullen eigenlijk, flesjes, borstels,... Ik heb ze allemaal van pinterest.
http://www.teskeys.com/classic-equine-h ... -case.html

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:00

Leuk topic, ga dit even volgen voor eventuele ideeën!

Ik heb ook net een ontwerp voor een kast gemaakt, mijn stiefvader gaat hem voor mij bouwen, die is timmerman.
Afbeelding
Simpel opzetje, moeten nog wat ventilatiegaten hier en daar, maar dat kan later nog.
Alleen de precieze maten moet ik nog even bedenken. Moet wel ruim genoeg zijn, maar ook weer niet achterlijk groot. :+

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:06

Ik zou eigenlijk kijken naar hoeveel plaats je dekjes in beslag nemen. Daar je breedte op baseren. Ik vond het erg jammer bij mijn vorige kast dat mijn dekjes altijd wat gebogen in de kast lagen. Een aantal zie je daar nu nog altijd wat van. Gewoon even je grootste dekje opmeten (hangt er vanaf of je dressuur of springdekjes hebt en welke maat) en dan daar de breedte voor nemen. Dan heb je ook ruimte genoeg voor je zadel.

Edit: ook best kijken hoeveel plaats voor laarzen je nodig hebt. Dan kan je gewoon breedte dekjes + laarzen + schuivenblok doen. En dan heb je je breedte (uiteraard wat extra nemen voor dikte van hout en dat je niet je laarzen langs de kant afschuurt.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:09

Dankje, dat was inderdaad ook mijn plan voor dat gedeelte van de kast, heb alleen maar pads, dus gewoon die maat aan te houden.
Alleen de andere helft en de hoogte twijfel ik nog wat over.
en diepte van standaard kasten verschilt van 75 t/m bijna 90cm geloof ik.

Denk dat ik gewoon even een meetlat erbij moet pakken en even in werkelijke cm's hoeveel ruimte ik nodig denk te hebben.
En alvast het ladenkastje aanschaffen, die zou dan precies in dat vakje moeten komen, dus als ik de maten daarvan heb dan moet de rest ook niet erg moeilijk meer zijn. Behalve de hoogte :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:13

Heb een nieuwe kast, vorige kast werd aangevallen door muizen. :+
Vader heeft m'n haken enzo al overgezet dit weekend. Zal binnenkort eens een foto plaatsen, ben nog niet helemaal klaar.

Die zakjes voor spullen lijken me erg handig!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:18

Ik had een idee voor dekjes. Een lijn spannen van de ene kant naar de andere kant spannen en daar dan dekje om te drogen op doen en de rest op de zadelstwun. Lekt het dekje dan niet op de andere dekjes of worden de andere dekjes er niet viezer op?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 08:42

Leen schreef:
_suus19_ schreef:

Dit is het, speciaal voor paardenspullen eigenlijk, flesjes, borstels,... Ik heb ze allemaal van pinterest.
http://www.teskeys.com/classic-equine-h ... -case.html

Dankje :D
Vind het wel erg aan de prijs voor eigenlijk zo'n simpel iets :+ Toch maar proberen zelf te freubelen dan.