[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:19

Wat fijn Soesita, dat is toch de allerfijnste oplossing op alle vlakken zeg maar *\o/*

Silver: ik hoor dat best veel dat die netten snel kapot gaan, het is ook erg dun / kwetsbaar materiaal om te zien, veel dunner dan wat wij hebben hangen :j

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:27

Wat voor soort netten hebben jullie dan hangen? En waar heb je die vandaan

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:32

Die uit mijn onderschrift, heb me rot gezocht naar zulk fijnmazig hooinet omdat ze veels te snel eten uit de 30mm Huck netten....

Gezien ik niet de enige ben die nog kleiner wilde, heb ik het net ook op m'n webshop gezet zodat anderen het ook kunnen bestellen.

Tot nu toe zijn de meeste mensen er wel net als wij tevreden over zover ik hoor, bij een enkeling wordt het wel alsnog kapot getrokken maar dat zal je denk ik altijd wel houden, paarden kunnen zo ongelofelijk lomp zijn :=

Nadeel van echt fijnmazig hooinet is ook dat het koord dunner wordt naarmate de mazen kleiner worden.
Ik heb me echt rot gezocht naar 20mm maaswijdte bij toch nog 3mm koorddikte want meestal is het minder dik en dus ook minder sterk / duurzaam.

ik wilde eigenlijk liever nog dikker dan 3mm maar dat was echt nergens te vinde, was al blij dat ik uiteindelijk dit tegen kwam gezien het vrijwel altijd maar hooguit anderhalve of 2 mm dik is :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:41

Ik kom binnenkort nog een paar meter bij je halen.

Het bevalt prima, de netten in de bakken vastmaken en zo kan ik er alvast een paar vullen en klaar leggen.

De 3x3 remde hier niet meer voldoende af.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:56

Het paard wat het minst sloopt heeft als enige een stukje gesloopt aan mijn 2 x 2 netten, precies op de zijkant. Ik heb nu een vakje van 2 4 cm

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:16

En nu vreet die alleen nog maar uit dat vakje zeker :P

Heeft het net daar toevalig vastgezeten? Bij alle maten netten die ik heb gehad was dat best wel een beetje funest, als het net ergens vast zit dan zetten ze op dat stukje erg veel druk -O-

Moet wel zeggen dat het voordeel van deze 20mm netten is dat die niet steeds vast zitten aan de ophangpunten. Bij de 30mm was dat echt gruwelijk irritant, iedere keer zat het net dan dubbel omdat een lager vakje door het lomp trekken aan het laatste beetje in het net, om een ophangpunt heen was gaan zitten _-:( Kun je de boel eerst even lekker uit de knoop gaan halen voordat je bij kan gaan vullen -O-

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:37

Nee, maar het is wel op de naad bij het stiksel (heb ze laten dichtmaken). Mijn oudje had hem binnen 2 dagen al van de musketonnetjes af, mijn tweejarige deed er een dag langer over en mijn merrie heef alleen 1 vakje stuk. Alles kon wel gerepareerd, alleen dat 2 x 4 vakje niet en ben er erg tevreden over.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:14

Die netten van de paardendrogist zijn echt niet kapot te krijgen, ik heb de mijne nu al 2 jaar in gebruik eerst bij mn paard, nu bij mn veulen en hij blijft echt supermooi. Had er laatst eentje bij epplejeck besteld, voor de shet, maar zitten allemaal knoopjes in dus ben daar niet kapot van. Als deze ooit vervangen moet worden word het weer zo;n dure van de paardendrogist, die zijn gewoon echt goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:33

Oh op het dichtgemaakte stuk. Nouja wel fijn als het weer te repareren is :)

Brenda: Welke heb je van de paardendrogist dan?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:46

Mijn haffies hebben de 2x2 netten al gesloopt :P Gelukkig nog wel bruikbaar maar echt blij was ik er niet mee. Stinkerds zijn veelte ruw met die netten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 16:47

Jij had ook die witte ruitershop netten toch?

Die zijn echt een heel stuk dunner / zien er al veel minder degelijk uit dan wat wij hebben hangen :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:11

Nee ik heb groene. Ze zijn wel een stuk dunner dan die 3x3 netten. Ik heb ze besteld bij iemand die adverteert op marktplaats.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:20

Ik heb grote witte van Agradi bevallen heel goed.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:55

ik zoek een 3 x 3 net. Dan toch maar even investeren bij de paardendrogist denk ik...

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:15

Ik heb deze:

http://www.paardendrogist.nl/product/18 ... 5525/55044

Ze hebben nu ook een nieuw type met 2 maaswijdtes, maar of dat van dezelfde fabrikant is weet ik niet.
Ik koop in elk geval geen andere meer, als ik het niet slow genoeg zou vinden dan deed ik er wel 2 over elkaar.

Stelvio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:05

marleen_usar schreef:
Ik heb grote witte van Agradi bevallen heel goed.

Ik heb deze netten nu ook een aantal weken in gebruik en ze zijn nog helemaal heel, dus ik ben tevreden.
Ik heb wel heel 'glad' hooi, dus ze hoeven er niet aan te plukken. Ik kan me voorstellen dat als je er voordroog in doet, wat een stuk 'stroever' is, dit net niet lang mee gaat, want het is erg dun.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:18

Brendaaaa schreef:
Ik heb deze:

Ze hebben nu ook een nieuw type met 2 maaswijdtes, maar of dat van dezelfde fabrikant is weet ik niet.
Ik koop in elk geval geen andere meer, als ik het niet slow genoeg zou vinden dan deed ik er wel 2 over elkaar.

Zijn deze makkelijk te vullen? Gebruik je ze in stal? Ziet er wel uit als een goeie opvolger voor mijn EJ net.
Rekken de mazen erg uit?

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:50

Ik heb ook die witte van agradi en die is nu na 2 weken al helemaal vol met gaten, terwijl mn pony er heel netjes mee om gaat.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:03

Mijn haf begint ook langzaam te wennen aan zijn fijne net.
Laat hem er eke dag nog onder toezicht uit eten. Hij begint het steeds meer te snappen. Zodra ze het land af zijn gaat hij deze netten krijgen.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 08:34

Jotoma schreef:
Brendaaaa schreef:
Ik heb deze:

Zijn deze makkelijk te vullen? Gebruik je ze in stal? Ziet er wel uit als een goeie opvolger voor mijn EJ net.
Rekken de mazen erg uit?

Ze zijn ontzettend makkelijk te vullen. Ik hang ze aan de achterkant en de twee punten op met de bijgeleverde touwtjes, en dan heb ik van die klimmershaken (ben naam ff kwijt) waar ik ze mee sluit.
Ik gebruik ze in stal, ze hangen bij mij nét niet op de grond, zo laag mogelijk om de eethouding zo goed mogelijk te hebben. Bij mij hebben ze geen ijzers, anders zou ik ze wat hoger ophangen. De maaswijdtes rekken in het geheel niet uit, blijven gewoon in model.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:31

Ik week mijn paard zn hooi nog wel, ivm stofallergie. Wat zou dan makkelijker zijn? Rond ej net vullen en daarna in het net van de paardendrogist hangen?
Of het net vd paardendrogist met hooi laten weken en daarna in stal hangen?

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:40

Hier ook de witte Kerbl netten van Agradi. Nu drie weken in gebruik en één al helemaal stuk en bij de andere twee laten (enge) lange draden los. En onze pony's zijn echt geen slopers! Absolute miskoop dus, 50 euro weggegooid geld en nog gevaarlijk ook.

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:48

Dat had ik ook Wilma84. Ik heb net een net van de paardendrogist besteld.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 23:19

Ja die van de agradi zijn leuk om een keer te proberen maar als je echt weet dat je slowfeeders wilt gebruiken kun je beter even investeren in een góed net. Ben zelf nog heeel tevreden met m'n huck net, nog geen beschadiging op :D.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:06

Mijn zelfgeknutselde Huck net houdt het hier ook het beste uit :j