Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dinopino schreef:Wanneer ik het goed begrijp als je vlas en strokorrel mengt...
Strokorrel neemt vocht op en vlas laat vocht door en neemt niets op eigenlijk net als stro. Waarom dan vlas en niet gewoon stro over de korrels gooien vroeg het me af of redeneer ik nu weer verkeerd. Het nadeel van vlas vindt ik dat paarden alles mee naar buiten nemen en ik heb een open stal. Of valt dit mee wanneer je het met korrels vermengt.
Jannepauli schreef:Vanmiddag een pak vlas gehaald om uit te proberen - het werkt!!![]()
Een half pak vlas door de al dikke stromotbodem gemengd en het resultaat was prima: de bodem is goed 'rul', drollen zeven gaat nog net zo makkelijk als met alleen stromot ( in tegenstelling tot strohaksel, dat bleef grotendeels in het mandje hangen) en het allerbeste: nauwelijks plaksels in de hoeven! Dus ik ben content!!
diana1 schreef:Leuk om te lezen hoe alle mix-experimenten uitpakken.
Het geeft weer hoe de verschillende producten bij de verschillende mensen en paarden bevallen.
Ik hou het op een mix van de chopped strokorrels en stronestjes.
De bodems blijven hier super.
Vlas vond ik vorig jaar niks, kleefde aan alles vast, het stonk en werd een prutje in de stallen.
Het sneeuwt hier trouwens sinds een paar uur, helaas niet rijden
diana1 schreef:Ik hoef die sneeuw niet, hindert ons alleen maar in het rijden, vandaar dat ik het snel doorstuur![]()
Vandeweek heb ik net bijgestrooid en als ik weer moet bijstrooien gebruik ik de nestjes.
Tip om de korrels stuk te krijgen....lekker warm bij de houtkachel met een hamertje de korrels één voor één een klap verkopen![]()
Leuke bezigheidstherapie