het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:18

Lynn_Nikita schreef:
Wat leuk een bonte! wel veel wit / poetswerk

Is ze wel gewend als ze een schimmel heeft geloof ik _O-

Leuke dieren kojack! Jammer dat er mensen zijn die ervoor kunnen zorgen dat je wat voorzichtiger bent met delen!

Tetje haar been is weer flink dunner en ze loopt ook meer vanuit zichzelf *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:21

Wat een leuke pony.

Haha die toeschouwers.
Balen van de mensen die je volgen.

Fijn van tet.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 08:44

Leuke aanwinst Kojack, jammer van die vervelende volgers.
Ach en schimmel.... het is maar afhankelijk hoe wit je het wilt hebben.. Bij bont natuurlijk ook. Ik geef het op sommige momenten op.
Geef je een schone stal en de ochtend daarna denk je wtf happend. En dan zijn alle drollen plat en heeft ponylief het mooiste patroon verdeeld over het hele lijf en natuurlijk ook op beide kanten gaan liggen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 08:52

Kojac leuk dier!
Flubberboot fijn dat het beter gaat!
En voor meelezers echt ga wat doen met je leven :')

Nou mijn hand kan ik een soort van bewegen en ga straks toch ff op pad met Amy naar de dierenarts om even een kleine controle (had haar manen wat geschuurd en vorige kijker maakte drama omdat ze rechts achter wat zag) dus ik wil gewoon ff mijn gevoel toetsen zodat ik bij volgende kijkers ook gewoon kan zeggen dat de dierenarts haar nagekeken heeft. Echt in deze prijsklasse zitten de grootste zeikerds

Arm is nu tot halverwege onderarm dik :=
Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-23 08:54

Lijkt het of is de spanning er wel wat meer vanaf? Van de hand bedoel ik dan :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:03

Ja kan m’n hand iets beter gebruiken nu :D maar is nog steeds net of ik iemand anders z’n hand aan m’n lijf heb zitten _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:19

@marjan: ja dat gevoel klinkt bekend, alsof het een soort rubber is :)
@kojack: wat een leuk dier... iets westerns, a.i. Paint ??

Ik hoorde op het nieuws van de buien en volgens Buienradar zou het al moeten regenen, dus maar de regendekens met hals op gedaan en het hooi verdeeld over een bak buiten (want het was droog tenslotte) en een deel in de tent.
Ik was nog niet binnen of de eerste druppels waren voelbaar en nu valt het vertikaal als een gordijn :

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:30

Hier regent het idd ook pijpenstelen.. heb ze nog met vliegen dekens op staan dus hoop maar dat het wat opwarmt straks. Ziet er na uit dat het vanmiddag weer zonnig is

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:49

Hoe zijn jullie ervaringen met land verpachten aan iemand met 2 paarden?Zou het veel overlast geven?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 09:56

Britta31 schreef:
Hoe zijn jullie ervaringen met land verpachten aan iemand met 2 paarden?Zou het veel overlast geven?

Verpachten zou ik sowieso niet doen, verhuren op jaarbasis wel.

Pfoe dat is een stevige allergische reactie Marjan!

Hier ook weer volop stortregenen.. mis de zomer nu al :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:05

Zowel bij pacht als huur héél goed kijken dat je het juridisch juist op papier zet anders zit je aan vervelende consequenties vast als iemand kwaad wil.
Of het overlast geeft is natuurlijk enorm afhankelijk van de situatie (ligging en bereikbaarheid land, persoon, gebruik, wat je zelf prettig vind).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:06

Heb ooit zo'n allergische reactie gehad op een wespensteek. Toen was ik nog een tiener.... was 's nachts gestoken, dus ik op gegeven moment m'n moeder wakker gemaakt "mam, het wordt wel heel dik"
"Jaja, een steek wordt altijd wel wat dik, niet overdrijven, ga maar weer slapen".
Volgende ochtend was m'n hand/pols zoals bij Marjan.... moeders schrok zich rot hahaha

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:31

Echt heftig Marjan!

Meelezers prima, maar irritante meelezers ....pfff ;(

Hier ook regen. De hele dag.
Gisteren de hele avond van een dorpsgenoot gekregen druiven tot druivensap verwerkt. Ik vind m te zuur. :(

Nieuwe balancer binnen. Ik ben benieuwd of ik verschil ga merken ten opzichte van de Pavo Vital. Nou ja, ander verschil dan in mijn portemonnee dan :D
Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:39

Ben benieuwd hoe het je bevalt! Ik ben ook net over gegaan op ander voer. Blijft toch altijd puzzelen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 10:53

Mij benieuwen Boemel. Ik heb equilin altijd fijn spul gevonden maar wel prijzig. Ik voer nu nog steeds de basic bij. Ik heb nu de Je paard gezond en fit. Hiervoor had ik oerbalans.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:07

Britta31 schreef:

Dat is heel afhankelijk van je persoonlijke situatie. Wil je mensen over je erf of is er een eigen ingang. Is er een degelijke omheining (voor bijv. hengsten) of indien nee wie gaat die neerzetten/onderhouden.
Ik zou bijv. niet voor onbepaalde tijd verhuren. Verpachten sowieso niet. Én neem iig in de overeenkomst op dat het land in de staat moet worden achtergelaten als het wordt aanvaard!(maak er foto's van met datumstempel). Bijv. als het nu een mooi grasland is dat het niet als een overgroeide onkruidbende wordt achtergelaten of dat het gras verwijderd is voor wat voor reden ook.

Tussen de buien door even snel uitgemest en mestwaterputje geleegd voor die gaat overlopen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:11

Equilin is een fijn merk! Heb ik nog een zak van staan, geef het alleen niet meer. Moet dus kijken of ik er iemand voor kan vinden of het toch zelf nog voeren aan ze. Zonde om weg te gooien!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:12

Gier tussen de buiendoor regendeken opgegooid en hooinet opgehangen. We kijken nu Mash4077, dat is ons najaarsdingetje. Blijft leuk, na al die jaren.
Verder ben ik buiten begonnen met schuren en verven. Houten bungalow dus zat te doen. Elke droge dag een vlak.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:15

Nou Amy is voor t eerst even mee geweest. Dierenarts vond haar erg leuk en mooie pony. Vond dr correct lopen en schuren wijd hij aan dat ze te vet is :+ dus van de wei af en soberder voeren.

Zoals gewoonlijk gedroeg ze zich voorbeeldig
Afbeelding

En m’n hand :+
Afbeelding

Ben benieuwd boemel! Ik voer nu vitalbix. Vind het echt enorm lastig om goed voer uit te zoeken

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:26

Ik zou per maand verhuren, duidelijke afspraken maken. Ook goed je gevoel volgen want je hebt geen zin in een hoop gedoe

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:14

Oei, je hand is nog erger lijkt wel!

Wel fijn dat Amy zo braaf was en gezond is verklaard. Je gaat ongetwijfeld een goed baasje voor haar vinden :j

Verhuren van land zou inderdaad afhankelijk zijn van diverse factoren en moet juridisch ook wel goed zijn. Moest er zich iets voordoen dat je sterk staat.

Vervelende meelezers zijn jammer. Ken meerdere mensen die om die reden van bokt zijn. Zelf vergeet ik het nog wel eens, maar vorig jaar was weer een mooi voorbeeld. Ik was heel even op de manege en ik sprak iemand en die wist vanalles over mij/de paarden. Dat kon alleen maar van/via bokt komen want verder deel ik nergens iets (op wat fotootjes na).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:24

Ja, dat is het nadeel van een openbaar forum, dus gewoon altijd alert zijn op wat je deelt :)

Die hand vind ik er idd ook niet beter uit gaan zien.

Het kalf hierachter had even zijn dolle 5 minuten en gaf een showtje weg, zo leuk :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 12:42

Wat is Amy toch leuk!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:52

joyce83 schreef:
Leuke aanwinst Kojack, jammer van die vervelende volgers.
Ach en schimmel.... het is maar afhankelijk hoe wit je het wilt hebben.. Bij bont natuurlijk ook. Ik geef het op sommige momenten op.
Geef je een schone stal en de ochtend daarna denk je wtf happend. En dan zijn alle drollen plat en heeft ponylief het mooiste patroon verdeeld over het hele lijf en natuurlijk ook op beide kanten gaan liggen.

Hahaha heel herkenbaar, volgens mij doen ze het er gewoon om. Die van mij is ook gewoon max 1 dag wit, heb mezelf er ook gewoon bij neergelegd :o

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 13:53

MarjanB schreef:
Kojac leuk dier!
Flubberboot fijn dat het beter gaat!
En voor meelezers echt ga wat doen met je leven :')

Nou mijn hand kan ik een soort van bewegen en ga straks toch ff op pad met Amy naar de dierenarts om even een kleine controle (had haar manen wat geschuurd en vorige kijker maakte drama omdat ze rechts achter wat zag) dus ik wil gewoon ff mijn gevoel toetsen zodat ik bij volgende kijkers ook gewoon kan zeggen dat de dierenarts haar nagekeken heeft. Echt in deze prijsklasse zitten de grootste zeikerds

Arm is nu tot halverwege onderarm dik :=
[ [url=m/XLC5AQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och jeetje... Trekt het nog verder naar boven? Duurt dit lang?