Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:53

Ik ook niet maar welkom terug :D

Ik ben gisteren voor het eerst weer even naar het werk toe geweest met 1 andere collega. Langs 2 apotheken en een supermarkt geweest, wat wel heel raar voelt nu.
Even langs moeder geweest op 2 meter afstand buiten.

Nu weer thuis tot volgende week vrijdag en dan zien we wel weer verder.
Ga er van de week maar weer een stuk bij trekken _O-

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:59

Ik ken je nog wel. Welkim terug! Maar ik post bijna nooit :o Vraag me af of mensen mij nog wel kennen dan :=

Wat is er met Viola gebeurd?

Hopelijk is iedereen nog gezond en blijft dat zo. De paarden (vlak)bij huis is nu wel een verademing he?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:01

Ja, ik ben heel blij dat ze aan huis staan.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:12

Nou inderdaad... ben zó blij wat dat betreft dat dit nu gebeurt en niet een jaar geleden.. toen woonden we met 4 in een rijtjeshuis; mijn ouders, mijn vriend en ik.. paarden op een afstand. Denk dat er toen heel wat frustratie was ontstaan _O-

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:17

Ik vind het ook heerlijk om ruim te wonen nu. Mijn vriend en ik hadden het er laatst nog over: we moeten er niet aan denken dat we ´opgesloten´ hadden gezeten in ons appartementje in de stad. := Ik rommel in mijn lunchpauze heerlijk aan in de tuin en ben door het missen van de reistijd al aan een paar klussen toegekomen die steeds bleven liggen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:28

Hi Kristel :wave:
Ik zat toen nog niet in dit topic, maar ken je nog uit het Endurance topic natuurlijk.

Ik ben ook wel heel opgelucht dat we nu hier wonen en de paarden aan huis hebben!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:43

Caily schreef:
Ik ken je nog wel. Welkim terug! Maar ik post bijna nooit :o Vraag me af of mensen mij nog wel kennen dan :=

Wat is er met Viola gebeurd?

Hopelijk is iedereen nog gezond en blijft dat zo. De paarden (vlak)bij huis is nu wel een verademing he?

Hi! Ik ken je nog hoor! :j

Viola was hoefbevangen.. met goede zorgen en tlc heeft ze het nog een tijd volgehouden maar uiteindelijk werd het chronisch en werd ze al bevangen van het wisselen van een baaltje hooi of van hard draven in de paddock. Nogmaals foto's laten maken en de dierenarts zei dat het een wonder was dat ze überhaupt nog kon staan. Ik heb haar direct op de kliniek laten inslapen op 21 juni vorig jaar. Ik wist het al maar vond dat een rondje röntgenfoto's het minste was dat ik nog kon doen. Mijn smid werkt ook bij de kliniek en was standby voor het geval het nog te lappen was maar dat wilde ik niet meer. Als leven lijden wordt is het tijd om ze te laten gaan. Het ging heel snel en rustig, met een pluk gras in haar mond. Ze was al weg voor het daadwerkelijke middel erin ging, zo op was ze. 19 is ze geworden en ze heeft 5 heerlijke bosritten jaren bij ons gehad. Ik ben er heel nuchter onder (boerendochter) en vond het moment rot maar verder heb ik er helemaal vrede mee.

Daarna een tijdje een leen ijslander voor Beer gehad van een vriendin uit de buurt want ik was zwanger en was niet actief op zoek naar een ander paard. Uri mocht hier zolang staan als nodig was. En toen werd ik door 2 of 3 mensen getipt over een paard dat echt supergoed bij ons zou passen... boot een beetje afgehouden want bekkeninstabiliteit en wilde niks overhaast doen. Toch contact met de (niet actieve) verkoopster gemaakt en na een maand (ze wilde alleen een passend huis) toch eens gaan kijken daar met een vriendin die dierenarts is.. die heeft hem gekeurd voor me want.. ik was er al bang voor en de tipgevers hadden het goed ingeschat; het was een match als een malle! 2 weken later vriend, kind en trailer mee... paard gekocht en opgehaald. Even 3 paarden gehad tot de groep rustig was (Beer is een bullebak) en toen Uri weer naar huis.

Dit is Fendt <3

Afbeelding

Hij wordt 11 en kent niet zoveel, hij is bomproof en groot en dat was genoeg. Hij was 150 kilo te lief en inmiddels is dat eraf. Smid, tandarts en zadelmaker zijn geweest. Nu nog enten en osteo en dan is ie klaar voor het grotere werk. Nu gaat ie vooral mee het bos in om op eigen benen te leren lopen en om hem recht te maken. Gaat super! Er zit inmiddels een rem en een redelijk stuur op. :')

Heb een fijne bijrijder die komende tijd met hem in de bak aan de slag gaat. Beer is al die tijd basis bijgehouden en nu mijn jongste iets groter wordt heb ik wat meer ruimte om te rijden. (hij is bijna 6 maanden).

Zoooo, dat was het verhaal in a nutshell! :P

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:43

MarliesR schreef:
Hi Kristel :wave:
Ik zat toen nog niet in dit topic, maar ken je nog uit het Endurance topic natuurlijk.

Ik ben ook wel heel opgelucht dat we nu hier wonen en de paarden aan huis hebben!

Haai! *\o/*

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 13:58

Welkom terug! Knappe vent heb je daar!
En wat ben je eerlijk naar je merrie geweest, mooi om te lezen zo.

Ik vind het ook echt heerlijk alles aan huis te hebben nu. Geen zorgen om de zorg, in de middag inderdaad even lekker naar buiten. Ook voor de kinderen heel fijn dat ze hier gewoon de ruimte hebben en we niet naar een speeltuintje oid hoeven. We hebben schommels, een glijbaan en een trampoline en kunnen op de oprijlaan lekker fietsen, dus ze vermaken zich prima.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:32

Fendt is coool!!! En ik heb echt een hekel aan Fjorden _O- Z'n naam is ook echt te leuk!

En precies wat jij zegt, Flew, in de lunchpauze lekker ff buiten keutelen, en je komt aan klussen toe die lang blijven liggen.. heerlijk om nu geen reistijd en kosten te hebben :P Precies nu het zooo kriebelt om naar buiten te gaan en daar aan de slag te gaan :):)

Lijkt me met kinderen ook een verademing om ze zo buiten te kunnen laten spelen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:39

Dat is zeker een verademing ja :=

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:41

:')

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:55

ik zou echt gillend gek worden als ik ze alleen maar bnnen had nu

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:22

Ik ben even gevlucht naar kantoor.. :') Peuter en baby en man allemaal in een ruk humeur dus... mama is druk, doei! Het is mijn werkdag vandaag maar even pauze in het woonhuis... nu weer rust!

@utopia, hahah thanks! Ja die naam.. zo heette hij al... Fendt en Beer, mooi stel zo. :P

Hier ook zeer blij dat we buitenaf wonen, maakt het beter vol te houden!

Ik ben naar een nieuwe mestplaat/vaalt aan het kijken.. we hadden nu betonplaten maar het is al 2 x stuk gegaan aan de zijkant met teveel druk/onhandige boerman met shovel.. wil iets professionelers nu maar niet te duur.. duh haha! Ik ga even zoeken op bokt maar tips zijn ook welkom.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:35

@kristelhans: ik heb een mestbak die half is ingegraven van betonnen L-elementen, maar ik heb geen last van onhandige buurmannen met groot materieel :)
Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 15:43

Ik ben ook erg blij dat ik thuis de ruimte heb. Geeft je met al deze restricties wel nog veel vrijheid en activiteiten thuis.
En ik merk echt wel voordelen van thuiswerken maar mis het face2face contact nu echt wel. Gewoon even binnen lopen en een praatje maken.
En de hele dag met oordopjes in bellen doet zeer aan mijn oren.

Hoe is dat bij jullie nu? Ook allemaal thuis?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:48

Al 2.5 week thuis... en mis het 'even binnenlopen' inderdaad ook heel erg, en het gezellig samen lunchen..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 16:47

Ik ben ook blij dat we de paarden nu aan huis hebben en de kinderen de ruimte hebben.

Hier in Frankrijk mogen stallen niemand meer ontvangen dus je kunt zelf niet meer naar je paard toe dan.
Ik wil deze week hier ook de trampoline in elkaar zetten, iemand enig idee of je dat alleen kunt of moet je echt met twee personen zijn?
Geen schommel hier, wel glijbaan, speelhuisje, fietsen (en al het andere met 2 of 4 wielen) en een basketbal net.

Stelletje monsters :') :oo
Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:06

Welkom terug. fendt, wat een leuke naam, tractor liefhebber haha
Wij werken beide nog mijn man zijn fabriek is nog open en bij ons op de fokkerije n afveulening is het mega druk dus ik werk zelfs extra uren nu. 1 kind "woont" nu al 2 weken bij opa en oma, de ander zit sinds deze week thuis maar dat is met 2 werkende ouders puzzelen hoe wij onze uren maken

Ik merk wel dat Belgie veel en veel strenger is dan NL qua maatregelen. Ook flink controle nu sinds maandag bij de grens, heel akelig, alsof het een oorlogs checkpoint is waarbij je alleen de ogen van hun kan zien de rest is ingepakt. Ik mag doorrijden ivm mijn werkverklaring maar toch...

Thuis zitten zou ik aan de ene kant geen straf vinden nu (ok , de omstandigheden waarom nu zijn natuurlijk niet tof) Genoeg werk te doen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:22

Hij heeft in ieder geval zijn helm op Jes :j :')

Ik ga nu mijn 2e week thuis werken in. Vind het maar lastig om collega's te pakken te krijgen etc... Heb gelukkig wel een fijne headset dus geen dopjes in mijn oren.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:23

Hi Kristel!

Wij hebben vorig jr zelf een mestplaats aangelegd met keerwanden en betonplaten. Afbeelding
Scheelde een hoop in de kosten dat we materiaal en handigheid hebben :D
Achterkant ligt een berg aarde tegenaan, bijna op zelfde hoogte als de bovenkant, om tegendruk te geven

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:27

Wilde nog reageren op de leuke fjord <3 ik vind fjorden leuk.

Ik kom nu met thuis scholing juist nergens aan toe :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:52

Wat een leuke naam van de fjord <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:55

Merk hier vooral hoe geisoleerd ik blijkbaar leef, behalve dat mijn man thuis is wat ik super fijn vind veranderd er eigenlijk helemaal niets in mijn leven nu. Tijd dat ik meer bij de bewoonde wereld ga wonen :o

Net voor het eerst met onze nieuwe auto de mestweg gebracht, toch fijn zon trekhaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 17:56

Inderdaad fijn.

Ik begin wat structuur te vinden in het thuis werken geloof ik. Eindelijk!