Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:16

Ik heb alles wat los stond bv emmer e.d in het hooihok gedaan. Verder wacht ik wel af,ik verwacht dat het vanavond af neemt.

Daihyo

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:19

Oh dat heb ik ook gedaan. Alle lege speciekuipen even weg gehaald en uit de wind gezet inderdaad. Anders kan ik die morgen overal vandaan vissen :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 14:49

Nou hou op zeg, echt een herfststorm!
Hier geen maatregelen, hoop dat alle bomen overeind blijven, of in ieder geval niet op de heining klappen zoals voorgaande jaren weleens gebeurde, maar we gaan het zien.

Zou komend weekend klusdag hebben maar die is afgelast en verplaatst, dus hopelijk is het dan beter weer, qua wind in ieder geval!
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 02-11-23 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 14:54

Hier ook geen maatregelen.
Vanmorgen trof ik het draad op de grond aan :+ . Gelukkig zijn het van die sukkels die er dan toch achter blijven. 1 paaltje lag 20m verderop...
Ze zijn wel wat wilder dus wandelen zat er vandaag niet in. Verder staan ze gewoon rustig hun hooi te vreten, niks aan t handje.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 15:02

Humpiedumpie schreef:
Hier ook geen maatregelen.
Vanmorgen trof ik het draad op de grond aan :+ . Gelukkig zijn het van die sukkels die er dan toch achter blijven. 1 paaltje lag 20m verderop...
Ze zijn wel wat wilder dus wandelen zat er vandaag niet in. Verder staan ze gewoon rustig hun hooi te vreten, niks aan t handje.

Fijn van die nuchtere zielen! :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 15:13

Mijn paarden lagen net heerlijk te slapen in hun droge paddock. Ze gaan enkel de stal in om te eten of drinken.... Veel losse (wilgen)takken, maar dat knabbelen ze vast wel op.... Vanavond nog een ronde. Ik vond het mee vallen. Heb al zoveel zwaardere stormen gehad op onze plek.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 02:58

Heel mn privacydoek naast de track weer losgewaait. Grrrrrr rot tywraps. Morgen maar ijzerdraad zoeken. Is verdorie de 3x vastmaken

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 18:31

ik moet binnenkort nieuwe voorraad vlas gaan bestellen maar schrok met rot van de prijs. Betaalde ik verleden jaar nog 6,50 nu is het 8 euro per baal geworden.
Heftig.
Heeft iemand ervaring met gehakseld tarwestro als evt. alternatief?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 19:21

Vanmiddag te horen gekregen dat ik van mijn plekje af moet wegens verkoop van het huis.
Mocht iemand een weiland weten in de omgeving van Apeldoorn?

Echt Verschrikkelijk Balen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 22:42

Oh dat is echt balen dat je weg moet, oproep op marktplaats kan ook werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:38

marleen_usar schreef:
Oh dat is echt balen dat je weg moet, oproep op marktplaats kan ook werken.

Heb ik al inderdaad

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 07:38

Humpiedumpie schreef:
Vanmiddag te horen gekregen dat ik van mijn plekje af moet wegens verkoop van het huis.

Jeetje wat balen! Heb je lang op je plekje kunnen staan? En moet je binnen een bepaalde termijn weg?

Hier helaas behoorlijk stormschade...Onder me volledig vernieuwde dak is de wind onder geslagen waardoor het dak er voor 75% is afgewaaid. Het zit nog wel vast maar is achterover geklapt. Midden in de storm alles vast kunnen zetten met spanbanden, maar vandaag moeten we alles toch repareren. Gelukkig een handige man en mijn vader geeft ook al aangeboden mee te helpen. Op zo'n moment dat je denk even snel te voeren midden in de storm in het donker en je treft zo'n ravage aan dan kan ik helaas maar 1 ding bedenken.... wat een k#t hobby heb ik toch ook, misschien tijd om te stoppen en uit te kijken naar een andere hobby

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:31

Humpiedumpie schreef:

Oh, wat vreselijk.... Dat zijn de momenten waar je niet op zit te wachten....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:43

_engel_ dat is heel herkenbaar, bij ons aan het eind van het dak was een stuk golfplaat los. Dus wij snel de trap gepakt en een paar stro touwtjes om het tijdelijk vast te zetten. Als de wind er onder komt is het helemaal kapot.
Ik heb gelukkig een handige dochter, maar altijd is er zo iets op momenten dat het slecht uit komt.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:14

_ENGEL_ schreef:
Hier helaas behoorlijk stormschade...Onder me volledig vernieuwde dak is de wind onder geslagen waardoor het dak er voor 75% is afgewaaid. Het zit nog wel vast maar is achterover geklapt. Midden in de storm alles vast kunnen zetten met spanbanden, maar vandaag moeten we alles toch repareren. Gelukkig een handige man en mijn vader geeft ook al aangeboden mee te helpen. Op zo'n moment dat je denk even snel te voeren midden in de storm in het donker en je treft zo'n ravage aan dan kan ik helaas maar 1 ding bedenken.... wat een k#t hobby heb ik toch ook, misschien tijd om te stoppen en uit te kijken naar een andere hobby

Precies die gedachte he, waarom heb ik die hobby ook al weer :P

Ik kwam ook donderdag middag op de wei om ze binnen te halen, maar kreeg bijna een tegel op mn hoofd van het dak van de container stal (die houd daar het zonnepaneel normaal op zn plek, die lag er dus ook af)

Gauw de paardjes allemaal in hun stal gezet, alle bovendeuren dicht en gauw naar huis voor ik echt wat op mn hoofd krijg. Dag erna alles weer op de plek gezet. Nu doet mn stroom apparaat het alleen niet meer :(

Pfff had ik ze maar aan huis, met eigen stroom, stromend water, en geen risico dat mensen de grond onder je pony's verkopen en je op straat staat :Y) Eigenlijk liever ze gewoon ergens in pension hoor, maar die stallen zijn hier gewoon niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:39

Een pension werkte voor mij niet echt altijd wel wat, de laatste keer is een lang verhaal maar al mijn spullen waren gestolen door mijn verzorgster. Is recherche werk geworden alleen hun konden er niks mee. Ik had een boomloos blauw zadel daar zijn er maar 5 van, ook die was weg. Dat deed heel zeer, nog steeds eigenlijk.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 23:11

EllyC schreef:
ik moet binnenkort nieuwe voorraad vlas gaan bestellen maar schrok met rot van de prijs. Betaalde ik verleden jaar nog 6,50 nu is het 8 euro per baal geworden.
Heftig.
Heeft iemand ervaring met gehakseld tarwestro als evt. alternatief?

Meelezer komt even binnenvallen.
Zie dat laatste keer dat ik iets geplaatst heb in 2020 was :')
Inmiddels hebben we vlak na mijn laatste bericht een huis gekocht met bijna 2 hectare grond. Paarden staan nu heerlijk aan huis.
Ik ben een tijd terug ook over gegaan op gehakseld tarwestro.
Top spul!
Prikt niet zoals vlas en is niet glad, neemt goed vocht op, geeft meer volume en kan geen kwaad als er van gegeten wordt.
En stuk goedkoper.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:45

ik heb kennis gesproken die gehakseld tarwestro gebruikt als test, maar het verbruik daarvan ligt aanzienlijk hoger waardoor je nog duurder uit bent.
Vlas vind ik overigens niet prikken en eten doen ze het ook niet. Glad vangen we op door te mengen met wat oud vlas , maar dat vraagt inderdaad wel wat aandacht

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 09:53

Al eens gekeken naar koolzaadstro?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:27

Zo zie je maar dat ervaringen per persoon verschillen want ik verbruik echt niet meer. En vind vlas echt wel een stuk gladder en scherper.
Heb altijd een hele dikke laag in de stallen. Als de laag minder dik is zijn naar mijn idee stallen ook sneller nat en vies.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:36

Ik mis met dit weer echt de motivatie om wat te doen met de paarden. Kou vind ik niet erg. Maar die zeikregen. Bah.
*klaagmodus uit*

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 16:09

Ja ik vind die regen ook niks hoor, de geiten staan ook op stal en komen er uit als ik daar ben. Hun stek is veel te nat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 16:25

Daihyo schreef:
Ik mis met dit weer echt de motivatie om wat te doen met de paarden. Kou vind ik niet erg. Maar die zeikregen. Bah.
*klaagmodus uit*

Ik ook, hoor.... en het blijft voorlopig helaas ook zo.... :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:41

Hier ook, de geiten staan op stal en komen er uit als ik er ben. Hun stek is erg nat.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:48

Dit weer is inderdaad erg demotiverend

De angst dat je van je stuk moet heb ik hier ook wel eens. Het loopt niet heel soepel met de eigenaar van het stuk. Zou ook niet weten waar je anders naartoe moet. Toch een hele opluchting als je een stuk hebt wat echt van jezelf is