Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirriejj

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 17:30

Ik ben enorm tevreden over het resultaat van de wam wash.
De vacht wordt er fijn zacht van en ik kreeg zijn dikke shetlander vacht streeplozer geschoren dan normaal.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:44

Dat klinkt goed! Ik heb van mijn baas een fashion cheque gekregen en raad eens waar ik die mag uitgeven.. juist ja, divoza ! Ik wil sws de warming wash gaan kopen voor de winter enzo
Nu kwam ik op 2 andere uit. Ik wilde voor de zomer eerst de lavender wash kopen omdat dat een verkoelend effect heeft, maar nu kwam ik ook cooling down/cooling wash tegen. Dat is naar mijn idee het zelfde als de lavender, het is namelijk ook om vuil en zweet weg te halen en schoon te maken met een verkoelend effect . Maar dat doet de lavender ook. Kan iemand mij het verschil uitleggen?

Afbeelding
Afbeelding

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:45

Kan fashion cheque bij divoza worden gebruikt?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:46

Misschien dat je de cooling wash niet hoeft uit te spoelen en de lavendel wel?

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:48

Tribunals schreef:
Kan fashion cheque bij divoza worden gebruikt?

Jaa, dat verbaasde mij ook! Maar het staat echt op de site van divoza!

Nee je hoeft ze allebei niet uit te spoelen. Vind het een beetje dubbel. Welke moet ik nou nemen haha

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:49

Probeer de een en daarna de ander haha

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:50

Goed om te weten! Ik heb er namelijk ook nog een <<) snap alleen nooit zo goed hoe dat werkt.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:51

Afbeelding

Jaa ik heb het ook nooit gebruikt .

Hij zat dit jaar in mn kerst pakket , voor 50 euro shoppen van de baas haha perfect :D

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:52

Oooh lekker hoor! Zou je mij in een PB willen uitleggen hoe ik die online kan inwisselen? Tenzij anderen uit dit topic het ook willen weten natuurlijk :))

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:02

Tribunals schreef:
Oooh lekker hoor! Zou je mij in een PB willen uitleggen hoe ik die online kan inwisselen? Tenzij anderen uit dit topic het ook willen weten natuurlijk :))

Ik heb het nog nooit gedaan! Dus ik zou het ook niet weten sorry!

Edit:
Even gekeken, bjj divoza naar het winkelmandje gaan, gegevens invullen, betaling kiezen en daar tussen staat fashion cheque

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 16:49

Ik heb een vraag aan de lange-manen-vlechters hier. :')

Rijd nu een Haflinger x Arabier die helaas mama's genen heeft meegekregen en dus van die vreselijke Haflinger manen heeft. Dik, lang etc. Nu is het met rijden natuurlijk bloedirritant, maar dat vind ik nog niet het ergste. Ze heeft nu namelijk een deken op die een iets hogere hals heeft. Als ze haar hoofd omhoog doet valt er een pluk manen half in. Hoofd weer naar beneden en het krult op. Doe dat een paar keer en er zit een enorme klit in. Bij het uitkammen daarvan verlies je behoorlijk veel haren en om te voorkomen dat ze met zo'n zielig dood plukje manen overblijft ben ik soort van verplicht het te vlechten. Sportcoupe mag helaas niet van eigenaar.
Maar goed, dat vlechten dus. Gewone vlechten klitten ook bij de deken en haar paddockmaatje heeft een "ik wil alles in mijn mond stoppen"-fase, dus dat durven we niet aan. Bovenhandse hengstenvlecht wil natuurlijk niet. Een bovenhandse vlecht bovenop werkt voor een dag of 2. Dus een dubbele onderhandse hengstenvlecht leek me wel wat, maar ook dat zakt gerust uit na een paar dagen.
Heeft iemand alsjeblieft de gouden tip voor een vlecht die wel langer blijft zitten dan 2 dagen? :+

Mijn meest recente poging:
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:04

Haar manen zijn zo te zien niet zo lang dat ze de mond in verdwijnen als het voorste deel los hangt. Ik zou dan alleen het stukje bij de deken vlechten en de vlecht en de manenkam voorzien van CM of iets anders aan antiklit wat goed werkt.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:09

Dat lijkt me echt niet mooi. :n Maar als uiterste noodoplossing zou dit een optie kunnen zijn.
Wat doe jij altijd met Nash dan? Mijne heeft zeker niet zulke lange manen, maar wel net zo dik.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:15

Nash heeft echt bizar dikke manen. Daar kan die van jou wat van leren denk ik :P

Bij Nash zit het in vlechten met zakken. Oerlelijk maar het werkt wel.

Alleen het stukje bij de schoft in vlechten leggen is niet lelijk toch. Ik zou geen hengstevlecht maken overgens. Maar gewone vlechten.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:23

Nou liever leert ze er niks van. Vind het dik zat zo. _O- Nash zn manen leken niet heel dik op wat foto's waar ie een hengstenvlecht in had, maar zal het wel verkeerd gezien hebben. ;)

Schoft zit al een vlechtje in! Deken is echt wat hoger. Bontje zit dan dus ook niet op de schoft, want onder de deken zit er dus al 1 verstopt (ook tegen het klitten). :Y) Echt de helft van de manenkam zakt in die deken en om daar nou een vlecht in te doen vind ik dan dus niet mooi.
Ik zie bij jou wel altijd prachtige hengstenvlechten. Blijven die echt niet lang zitten?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:25

Nou Ehm.. opscheppen over welke manen dikker zijn lijkt me niet echt relevant??

Ik zou ze goed in de antiklit doen en dan gewone vlechten in maken peerappel :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:27

Mij boeit het niks hoor. Had liever een sportcoupe erop gehad met van die dunne maantjes en zo heerlijk sprietje van een voorpluk. Wat een gemak <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:32

Nynkster schreef:
Nou Ehm.. opscheppen over welke manen dikker zijn lijkt me niet echt relevant??

Ik zou ze goed in de antiklit doen en dan gewone vlechten in maken peerappel :)

Wie heeft hier hier over opscheppen? :')

PeerAppel schreef:
Nou liever leert ze er niks van. Vind het dik zat zo. _O- Nash zn manen leken niet heel dik op wat foto's waar ie een hengstenvlecht in had, maar zal het wel verkeerd gezien hebben. ;)

Schoft zit al een vlechtje in! Deken is echt wat hoger. Bontje zit dan dus ook niet op de schoft, want onder de deken zit er dus al 1 verstopt (ook tegen het klitten). :Y) Echt de helft van de manenkam zakt in die deken en om daar nou een vlecht in te doen vind ik dan dus niet mooi.
Ik zie bij jou wel altijd prachtige hengstenvlechten. Blijven die echt niet lang zitten?

Bij Nash blijft een hengstevlecht wel zitten, maar dat komt vooral door de lengte.

Bij mijn merrie bleef een hengstevlecht ook nooit zitten. Ik was het uiteindelijk zo zat dat ik het er maar vanaf heb gehaald. En man wat ben ik daar blij mee!

Ik snap dat dat bij jou niet kan. Vlechten en antiklit is het enige wat ik je als tip kan geven.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:36

Nou ik moet zeggen dat ik soms vindt dat je lichtelijk arrogant overkomt als het om de paarden gaat.
Misschien onbedoeld maar zo komt het wel over.

Dingen als ''kan die van jou nog wat van leren''. Het is niet dat jouw paarden beter zijn dan die van anderen ofzo :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:47

Dat is dat eerder de waarde die jij aan mijn berichten geeft ;)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:49

Net weer zoiets :o

In plaats van : oh mijn berichten zijn niet arrogant bedoeld.

Maar dat terzijde, daar gaat dit topic niet over :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 17:54

Ben het wel met Nynkster eens hoor, Gail. Maar dat vind ik echt al jaren, omdat je ook in het Haflinger fototopic destijds alleen maar kon benoemen hoe dik Abby wel niet was en hoe mooi slank jouw Haflingers wel niet waren. :j
En nu ook weer. Mijn pony is natuurlijk minderwaardig omdat ze kortere manen heeft dan de jouwe. Och och och.

Overigens wel bedankt voor je tips (jij ook Nynke)! Daar kwam ik immers voor. :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:18

Mijn fjord had veel dikkere manen dan haar haflingers, maar heb ze er lekker afgeknipt *\o/*

Als tip voor de vlechten: ik deed ze altijd in 3-4 normale (dikke dus) vlechten. Dat was wel het lelijkst, maar werkte het best. Al blijf ik het altijd ellende vinden en ben daarom blij met de uitvinding van de schaar :))

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:37

PeerAppel, wat een leuke pony! Mooi kleurtje. Ik zou net als Nies er gewoon een paar normale vlechten in doen. Lekker makkelijk en ook functioneel.

En sorry Peelie, maar ik vind dat het wel iets minder neerbuigend mag, ook al bedoel je het waarschijnlijk niet zo. Iedereen is trots op zijn of haar paard(en). :) het komt niet altijd even leuk over en juist omdat je je daar al bewust van bent: let er een beetje op. Zo blijft het voor iedereen gezellig :j zulke bizar dikke manen heeft Nash namelijk ook niet.
Laatst bijgewerkt door Tribunals op 28-12-17 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 18:38

Ik ben het ook eens met Nynkster, ik vind je berichten vaak erg vervelend om te lezen.

Ik doe ze ook in meerdere vlechten, dat blijft hier het beste zitten met Jimmy zijn manen. Al heb ik ze in de paddock altijd los.