Jammer dat jouw stallen niet zo goed meer gaan met de korrels.

Toch best gek dat er nu ineens een aantal mensen zijn waar het ineens slechter gaat.
En vwb de nestjes: je hoeft toch niet persé een pallet te nemen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dinopino schreef:oeps heb je gelijk 30 zakken nestjes gekocht?
Dinopino schreef:ja jammer india dat het niet bevalt. Wij hadden de eerste keer er gelijk een goede basis in gedaan. De eerste dag vonden wij het ook geen succes en dachten dit is hetzelfde als de strokorrels. Maar dit werd toch wel eerder een mooie matras en
je had echt langer een mooie stal.
diana1 schreef:Dikke pech dus PhiaBink, balen.
granu schreef:PhiaBink schreef:Deze week komt een nieuwe partij aan en goedkoper!!! Das wel weer een mazzel.
Slaat de prijs af omdat het een andere leverancier is, of omdat het product goedkoper geworden is?
Jannepauli schreef:Welnu, hier meldt zich een spijt-optant!
Een van mijn paarden heeft hoefproblemen en op grond daarvan werd mij door de kliniek aangeraden het paard op stro te zetten, en dan het liefst op de oude potstal manier. Ik heb het zegge en schrijven één week volgehouden. Wat een stank, wat een klus om uit te mesten.. na een jaartje strokorrels was ik dat vergeten.
Gisteren heb ik de hele stal leeggehaald, in een week bijna 5 balen stro verbruikt - en het beestje staat nu weer fijn op de korrels.
De reden waarom ik het paard in eerste instantie weer op stro zette was de klompjesvormingvan de korrels (poeder) onder de hoeven. Met (vies,nat) stro bleek dat nét zo erg te zijn, terwijl het werk wat je aan stro-mesten hebt minstens 10x meer is en het stalklimaat vele malen slechter is. Hoeven regelmatig uitkrabben als de dame op stal staat moet ik dus toch.
Dus.. ik ben weer terug bij de korrels en heb weer een fijne frisse stal en weinig uitmestwerk!
Suzan1 schreef:dan had je er ook niet naar toe hoeven gaan.