Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:46

Hier lopen de pony’s altijd buiten. Ze passen zich enorm goed aan wat wel en niet kan :)

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 13:48

Hier geen sneeuw of ijs. De zon schijnt! Het waait wel wat meer.
Ligt er in het noorden nog sneeuw? We gaan zo die kant op..

Net weer even in de klei een paar meter struikjes geplant. Lekker kleien in de koude klei en aarde... brrr.
Nog zo'n 30 meter te gaan, denk ik. Maar dat zal volgend weekend worden. En dan een paar jaar geduld hebben voor het resultaat. Je moet nu met een vergrootglas er bij gaan staan om de sprietjes te zien.

Heeft er iemand toevallig al ervaring met vergunningen aanvragen via omgevingsloket voor bak/paddock/tracks?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:09

Op de klei kan het in 2 jaar 3 meter hoog staan. :D

In het omgevingsloket heb ik de vergunning voor ons totale project aan moeten vragen. Het geeft vrij goed aan wat je allemaal aan moet leveren en je kunt tussentijds documentatie bijvoegen.

Lucydepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:38

Hier in west friesland geen sneeuw of ijs.
Heerlijk zonnetje, lekker buiten rijden {:}

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:46

Hier veel zon, maar wel een vieze koude wind.
Net even een bloemetje bij de buren afgegeven ivm overlijden moeder. Even lunchen en dan ga ik lekker naar buiten.

Happinez je vroeg naar het paard. Een Fries met wat fjord. Heel knap en volgens mij doodgoed qua karakter. Maar, ik denk dat hij last heeft van z’n koker. Paard is iig niet happy. Onbegrijpelijk dat je met slaan verwacht een fijn paard te krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 14:50

Hier ook een zonnetje maar wel frisjes.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:04

Hier ook zon en fris maar lekker 2 uur buitengereden met een freiberger vriendin. Was prima te doen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 15:07

Hier heerlijk zonnetje! Zonnepanelen doen het goed vandaag :D heb lekker een ritje gemaakt met Lando en we zijn vooral lekker hard gegaan en niet zo ver. Verder huis weer ff opgeruimd want allebei de griep gehad en alles was wat stoffig _O- zo m’n ouders op bezoek en verder lekker chillen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 09:24

Hier staan de paarden ook altijd buiten, en ik heb afgelopen week de paddock nog even goed glad getrokken. Geen noemenswaardige sneeuw gehad hier dus het is nu allemaal mooi egaal bevroren. Gisteren zag ik de minis nog flink scheuren door de bak :')

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:21

Zoo ik ga een poging doen tot een bijleespost, ik loop 9 blz achter := !

@Lys_PPA, de helft van de schuur gaat bij het huis getrokken worden en wordt woonkeuken, de hal waar we binnen komen wordt verdubbeld qua grootte, de keuken nu gaat weg en wordt woonkamer (de muur tussen keuken en woonkamer gaat er ook uit). Waar nu onze loungeset buiten staat wordt ook bij het huis getrokken en aansluitend daaraan komt een nieuwe zitplek voor buiten onder een overkapping.
Al met al krijgen we er dan ongeveer 80m2 woonoppervlak bij (we hebben nu 160m2).
Best een aardige klus dus :D

@Marit, zo heerlijk om te zien hoe jullie altijd bezig zijn met de pony's en de kinderen <3

@greendragon, heerlijk dat jullie een paar dagen weg zijn geweest! Altijd spannend om weg te gaan maar fijn dat het goed is gegaan, extra genieten dan :)

@Maartje, welkom terug! Leuk als je weer meekletst! Hier ook altijd een beter humeur als de zon schijnt :D

@Dais, hoe is het met de nieuwe levering van je hooi af gelopen? Eten ze het uiteindelijk wel?
Wat een stress en pech joh elke keer :(:)
Indy weer bijgekomen na de overprikkeling? Wat sneu om te zien dan zeg!

@LN, dat was een bezweet ritje :')

@Nickeltje, ik schop mijn watertonnen gewoon 2-3x per dag open als het vriest.
Mijn paarden kunnen dat ook zelf maar zijn soms een tikkeltje lui :Y)
Het vriest nooit weken achter elkaar dus het is vaak maar van korte duur dus voor mij werkt dit het makkelijkst.
Je zou de tonnen ook tijdelijk in een autoband kunnen zetten en die opvullen met stro oid. Heb ik ook wel eens gedaan, ik heb alleen een ruin die alles uit elkaar trekt dan :Y)

Mooie sneeuwplaatjes <3 Ik hou van sneeuw. Ook leuk met de kinderen!
Hier de paarden blootsvoets. Als het sneeuwt krab ik ze gewoon 2-3x per dag uit. Voor de rest redden ze zich wel heb ik het idee.

@Belker, heel dubbel maar fijn dat je een goed plekje hebt gevonden voor Lieve :)

@Marjan, wat een mooie en lieve foto van Lewie met die krullen <3

@Happinez, Wat een grote kies zeg! Gelukkig is hij er uit nu,dat zal pijn gedaan hebben idd :(:)

@Nickeltje, hier ook een 10m3 mesthoop voor 1 d-pony, 1 e-pony en 1 shet. Gaat rap vol dus ik zou zo groot pakken als je kwijt kan, scheelt toch weer! Die van mij is vooral wat smaller en hoger dus als ik niet vanaf het begin goed hoog opschep verpest ik het voor mezelf :')

@boemel, fijn dat je een terugkoppeling hebt gehad over Mir. Jammer dat hij haar niet wilt kopen, maar ben benieuwd of je er voor kiest om haar in training te zetten daar. Het klinkt iig heel positief!
Wat ontzettend naar bij het paard waar je bent gaan kijken, ik wordt er gewoon al een beetje misselijk van als ik het lees ;(
Wat sta je nu machteloos dan zeg.

@Moska, hier gaan mijn paarden gewoon altijd naar buiten. Juist omdat ze het gewend zijn redden ze zich wel en passen zich aan.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 10:46

Wow Karin, dat is een grote verbouwing. Wordt vast prachtig! En wat een ruimte heb je straks.
Hier hard gevroren, zonnetje schijnt dus hopelijk kunnen we vanmiddag longeren.

GD: kan toch snel gaan als het aanslaat hoor. Ben benieuwd hoe het er over een half jaartje bij staat.

Paardaanhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:40

Interessant hier te lezen over de mest containers, bedankt voor het delen van die informatie ook.

Karin dat is een flinke verbouwing! In welke termijn willen jullie dit (laten) doen?

Hier gedoe met conceptverzoek, hopelijk morgen meer duidelijkheid zodat we echt verder kunnen met onze plannen.....

Ook heeft mijn man opeens allerlei plannen bedacht qua automatisering _/-\o_
We krijgen de deuren op token/aanwezigheid toegestane telefoons, en brokken had ie ook al uitgedacht dat dan gewoon voor paar dagen klaar kon zetten in iets en dan met knop op telefoon zou kunnen gaan voeren vanuit huis....
En hij wilde eigenlijk geen automatische drinkbakken maar dan kraantje in de buurt om bakken handmatig te vullen, maar ik kwam net thuis en hij had een heel plan met sensoren enz die alles zouden meten en automatisch dicht zouden gaan bij bepaalde stroomsnelheid zodat bij schade nooit natte bende zou worden ed. :+

Maar super lief natuurlijk dat hij zo meedenkt met mijn hobby, ondanks ik wel andere ideeën heb bij een aantal zaken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:01

Hahaha jouw man klinkt als die van mij _O-

Hier ook heel huis verbouwd en alles is geautomatiseerd. Wordt er soms niet goed van dat alles helemaal uitgedacht wordt. Maar goed, zijn hobby hahaha

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:11

MarjanB schreef:
Hahaha jouw man klinkt als die van mij _O-

Hier ook heel huis verbouwd en alles is geautomatiseerd. Wordt er soms niet goed van dat alles helemaal uitgedacht wordt. Maar goed, zijn hobby hahaha

Een echt mannending :')

Ik kwam pas een afbeelding tegen waar iemand zo'n brandstofpomp Nozzle aan zijn tuinslang gezet had omdat die nog wel eens vergat de kraan weer uit te zetten bij het vullen van de waterbak.
Dat vond ik dan wel weer leuk bedacht.
Zo een
Afbeelding

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 21:51

Hahahaha dat gebeurde hier ook regelmatig toen ik nog met de slang water gaf.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 22:16

Omg. Zoveel automatisering via je telefoon. Ik zou helemaal kriebel worden.

Ik krijg inmiddels al irritatie als de camera niet toegankelijk is via de wifi of 4G. Als er elke keer in apparaten wat misgaat word ik gek :')
Al zou ik wel graag een automatische hooibak willen. En misschien in de toekomst een deur zodat ze zichzelf kunnen binnenzetten oid.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 23:15

Nou ik moet zeggen dat ik een digibeet ben, maar dat ik het geautomatiseerde hier toch wel handig vind hoor.

Zo kan ik ook via mijn telefoon de wei open maken, de lampen aan/uitdoen en stroom erop en eraf zetten. Verder vind ik alle camera’s erg fijn.
En is het overal lekker warm in huis, omdat alles per ruimte geregeld is.

En oh ja de auto laadt automatisch op zodra de zon schijnt.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 07:55

Ik ben ook een ontzettende digineet, mijn kinderen lachen mij er vaker voor uit ook. Airco/ verwarming is het enige wat ik via de gsm bedien, wo ja en de camera`s.

Tinker heeft zondag onderlinge wedstrijd, maar een puberdochter helpen die alles beter weet is zo frustrerend.
Nadat zij even gereden had ben ik er weer opgegaan maar die doet echt alles wat hem gevraagd word, is nog jong en weinig ervaring maar die doet zo zijn best! Als ik niet zo`n zenuwen had met wedstrijden probeerde ik hem zelf eens uit.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:04

Dat zijn mooi wat meters erbij Karin!

Handig die automatisering. Ik heb er nooit zoveel behoefte aan, totdat ik ineens zoiets heb (auto via app bijvoorbeeld) en me dan bedenk dat dat toch wel heel erg fijn is.

Nog even doorbijten, staat deze ochtend een zeer koud windje, maar vanaf morgen boven de 10 graden :D

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:04

Ja... wij kijken ook uit naar warmer weer! En dan heel hard hopen dat dat niet meteen door slaat in regen, maar het blijft wel Nederlands weer...

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:19

Als het gaat regenen mogen ze dat en de warmere temperaturen houden. Dan heb ik liever dit hahaha!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:21

Nou ben deze snijdende kou ook wel beu.
nee regen wil ik ook niet.
dan liever grijs en 10 graden :)

Maar helaas voorspellen ze weer regen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:40

Oh nee, ik ga zo goed op de zonneschijn dat ik het gezeul met gieters warm water en het hakken op bevroren poep nog niet zat ben.

Maar goed, nog even van genieten voor het voorbij is!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 13:09

Nickeltje schreef:
Ja... wij kijken ook uit naar warmer weer! En dan heel hard hopen dat dat niet meteen door slaat in regen, maar het blijft wel Nederlands weer...

In mijn omgeving staat er alweer wat regen gepland… helaas.. geef mij maar dit droge vriesweer

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:28

Hier staat ook weer veel regen gepland, beginnend vanaf zaterdag en iedere dag gemiddeld zo'n 5mm -O-

Zoals ik vorige week al schreef heb ik hooi stress. Ik heb nu 10 grote balen die ze niet willen eten. Het is grof van structuur, maar ik zie of ruik er niks geks aan. Hoe dan ook; ze eten het niet. De leverancier wilt het pas omwisselen in maart dus ik had ineens geen eten meer voor mijn paarden.

Vandaag 3 uur met de aanhanger op pad geweest en naar Stouten gereden. Loodsen vol met hooi gezien, voelde me net een kind in een snoepgoedwinkel. Ik mocht zelf een pak kiezen en die is mee terug gegaan naar huis. Zag en rook goed, maar bij open maken thuis wel schimmel aan de onderkant van het pak. Dat stuk weggegooid en het betere gegeven en dat eten ze dus wel.

Dus een pak waar schimmel in zit eten ze wel, en iets waar je niks aan ziet of ruikt dat eten ze niet? Echt, schiet mij maar lek.

Verder hebben we bericht gehad van Sabewa. Onze WOZ waarde is zoveel gestegen dat we nu geen taxatierapport hoeven op te stellen voor de hypotheek. Wel moeten we veel meer gemeentelijke heffingen gaan betalen -O-