Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:04

Het ziet er inderdaad als nieuw uit! En vond het al wat donker voor bamboe :P Mooi hoor! :j
En fijn ook dat je nog zo flexibel bent nu! :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:25

De vorige bewoners van ons huis hadden wel veel last van ongedierte, mede omdat de man overal mais en voer had liggen voor de kippen... hoop daar toch min of meer vanaf te zijn straks :)

Morpheus dat ziet er mooi uit zeg!!

Vervelend van de verjaarden en bruiloft, maar het is voor een goed doel...

Belle boef, mooi hekje :)
Knappe Dije :)

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:40

Ir1ne schreef:
De vorige bewoners van ons huis hadden wel veel last van ongedierte, mede omdat de man overal mais en voer had liggen voor de kippen... hoop daar toch min of meer vanaf te zijn straks :)

Dank je wel! En de tip om van je ongedierte af te komen is toch echt; 'neem een kat'. Of 2. Wij hadden hetzelfde probleem toen we hier kwamen. Het wemelde echt van de ratten en muizen. Wij hebben 4 katten en nu echt geen enkele muis of rat meer te bekennen. En ook geen keutels meer. Ik sluit elke nacht 2 van de 4 katten op in de stal en zo blijven dus ook mijn paardenspullen heel, want er komt echt geen muis of rat in!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:44

Dan heb je goede vangers :) Hier trekt poes haar neus er voor op, hooguit leuk om een beetje mee te spelen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:53

Morpheus81 schreef:
Ir1ne schreef:

Dank je wel! En de tip om van je ongedierte af te komen is toch echt; 'neem een kat'. Of 2. Wij hadden hetzelfde probleem toen we hier kwamen. Het wemelde echt van de ratten en muizen. Wij hebben 4 katten en nu echt geen enkele muis of rat meer te bekennen. En ook geen keutels meer. Ik sluit elke nacht 2 van de 4 katten op in de stal en zo blijven dus ook mijn paardenspullen heel, want er komt echt geen muis of rat in!

wij hebben een kat bij het huis gekregen ;)

Bij ons gaan ze hopelijk deze week beginnen met graven. ik zal eens bellen wanneer mn stallen klaar kunnen zijn...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:55

Mooie stallen en apart tussenschot. Vind het inderdaad een mooie oplossing, zo zien ze elkaar ook tijdens het eten/slapen. Het smalle Luik aan de zijkant vind ik wel heel smal lijken. Of is dat niet zo?

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:01

Onze katten zijn inderdaad wel familie van fanatieke vangers!

@carika, je bedoelt de opening tegen de muur? Daar komt nog een hooiruif aan de binnenkant. Die opening is dan bedoeld om de ruif vanuit het gangpad te vullen. Ze kunnen daar dan dus niet meer met hun hoofd doorheen. De ruif loopt tot ongeveer 40 cm van de grond. Onderin zit een schuine plaat waardoor stof en gruis de stal in valt en niet in de ruif blijft liggen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:02

@Morpheus81: klinkt als een mooi systeem.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:03

Lijkt mij een handig systeem, al lijkt de linkerstal we erg smal of lijkt dat zo door de foto?
Mooi gemaakt zo met dat tussenschot

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:08

De stallen zijn beide even smal/breed. Helaas niet superbreed. Ze zijn 2,50 bij 4,25, dus wel vrij lang. Daarom hebben we het tussenschot laag gelaten, ze kunnen daar met hun hoofd overheen staan en draaien, dat scheelt een stuk in de breedte.
Vandaar ook de optie om het schot er makkelijk uit te kunnen halen en we dus ook 1 grote stal kunnen maken van 5,00 x 4,25. In de praktijk zullen ze maar enkele nachtjes per jaar (met slecht weer) erin staan. Verder alleen om (brok) te eten en als ik met 1 van de 2 weg ben blijft de andere in de stal achter.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:12

DubbelDun schreef:

Dank je, we proberen wat slimmigheidjes te bedenken om de mogelijkheden die we hebben optimaal te benutten. Ik zal wel een foto plaatsen als de ruiven erin zitten.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:33

Morpheus81 schreef:
DubbelDun schreef:

Dank je, we proberen wat slimmigheidjes te bedenken om de mogelijkheden die we hebben optimaal te benutten. Ik zal wel een foto plaatsen als de ruiven erin zitten.

Ahh die ruiven ken ik inderdaad, mooi systeem!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 12:35

Inderdaad een mooi systeem! :D

Hier nu 2 katten, waarvan er 1 zelfs nog niet naar buiten mag, maar ook amper last van muizen :D +:)+ Wel slim om er dan 2 in de paardenstal op te sluiten 's nachts! Goed idee :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 13:59

Mooie stallen hoor! Hier staan ze in praktijk ook nooit op stal maar het is fijn om de optie te hebben

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:44

Mooie boxen!

Mijn zus(je) is jarig, maar een verjaardagsfeest zit er, gezien de omstandigheden, niet in. Daarom hebben mijn boys (zij rijdt ze ook zo nu en dan) een feestje voor haar gehouden:

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:43

Hahahaha fantastisch!! _O- Dat mondkapje :') Vond je zusje vast leuk :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 15:44

Haha leuke foto :)

Mooie stallen.

Hier net mest in de wei gereden, kan dat er weer tegen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:09

Ziet eruit als nieuw Morpheus, handig ontwerp!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:25

Oh das een mooie oplossing met die doorzichtige flap in de tussenwand! Ik heb altijd al bedacht dat áls ik ooit boxen zou willen of moeten of een scheidingswand in een stal zou willen, dat ie een open / doorkijkbare onderkant moest hebben. Want anders staan ze met hun hoofd naar beneden te eten of liggen ze te slapen zonder hun buur te zien. Maar allerlei systemen die er al zijn vind ik eigenlijk maar eng. Zie overal spoken waarschijnlijk :o maar dit ziet er wel vrij veilig uit zo.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:50

Mooie stallen en een creatieve oplossing met de doorzichtige tussenwand.

Hier net een paard dat vond dat het wel mooi was geweest en ze hebben beide even flink de benen flink gestrekt.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:52

Zat vandaag thuis te werken met uitzicht op de paarden. Heb ze vandaag zowel uitgebreid zien liggen slapen als extreem hard door de paddock zien rennen. Leuk uitzicht

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:17

Flew schreef:
Mooie boxen!

Mijn zus(je) is jarig, maar een verjaardagsfeest zit er, gezien de omstandigheden, niet in. Daarom hebben mijn boys (zij rijdt ze ook zo nu en dan) een feestje voor haar gehouden:

[ [url=m/diDaKm.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') _/-\o_

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:54

Flew schreef:
Mooie boxen!

[ [url=m/diDaKm.jpg]Afbeelding[/url] ]

:+ _/-\o_

Wat leuk!!!

Ik hoop zo dat ze aan de slag kunnen en dat onze stallen snel klaar zijn. Met de nieuwe maatregelen zijn er veel zaken die gecanceled zullen gaan worden, o.a. een concert waar mijn man heel erg naar uitkeek en een aantal meerdaagse wedstrijden waar we heel veel zin in hadden... We snappen waarom maar een domper is het wel :(
Als alles klaar is, hoeven we in ieder geval niet meer weg om de paarden te verzorgen/trainen.

Wat een vreselijke situatie...

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:50

Zooo na een heeeele poos (sporadisch meelezen) kom ik me weer melden... 2 kinderen verder en een ander paard na het overlijden van mijn merrie en een flinke verbouwing achter de rug.. nu aan het thuiswerken en kluizenaren en dus weer eens tijd om dit soort topics bij te houden.

Geen idee of jullie me nog kennen haha :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:52

Ik niet! :D Maar ik zit dan juist nog niet zo lang bij de groep haha, welkom terug! :D